..: V Židlochovicích si na vlak ještě počkají :..

Ilustrační obrázek Židlochovice - Již jen něco přes pět let by měli čekat obyvatelé Židlochovic na Brněnsku na železniční spojení. Téměř polovina z tamních obyvatel dojíždí za prací do Brna. Současné dopravní spojení se jim ale příliš nezamlouvá. Lepší cestování by jim měl zabezpečit od roku 2013 vlak. S Židlochovicemi totiž počítá Jihomoravský kraj jako s jedním z regionálních dopravních uzlů v IDS. I když vedou do města koleje a tyčí se tam nádražní budova, osobní vlak tam přijel naposled asi před 28 lety. Provoz osobní dopravy na železniční trati Hrušovany u Brna - Židlochovice skončil v roce 1979. Trať později využíval jen místní cukrovar, ale po jeho zrušení postrádala další smysl. Místní se však myšlenky obnovení železnice nikdy nevzdali.

"Před 5 lety zpracovala společnost SUDOP Brno technickou studii a doporučila přiblížit koncovou železniční stanici Židlochovice k autobusovému nádraží a zavést moderní pantografové soupravy z Brna do Židlochovic a zpět. V dopravní špičce by vlaky jezdily asi každých 30 minut,“ říká starosta Jan Vitula. Náklady na stavbu, včetně vybudování nástupišť, přilehlých chodníků a nezbytných demolicí, odhadl SÚDOP zhruba na 150 milionů korun.

Opravit se budou muset zhruba 3 km kolejí. Dostavbu tratě podporuje i Jihomoravský kraj. Podle krajského radního pro dopravu Jaroslava Pospíšila je však ještě předčasné hovořit o tom, kolik kraj na stavbu případně přispěje. "Stavbu považujeme za velmi důležitou. Není to však krátkodobá záležitost. Musí se zpracovat ještě několik studií, třeba pro územní rozhodnutí a kraj s těmito náklady počítá,“ uvádí radní Pospíšil. Starosta Vitula ale dodává, že stavba se musí dostat i mezi akce placené ze Státního fondu dopravní infrastruktury. V tomto směru se spoléhá i na místní poslance.

Obyvatelé: vlak je lepší

Obnovení železnice vítají i Židlochovičtí. "Dojíždění autobusem není vůbec příjemné, a když ještě musíte přesedat a dlouho čekat na další spoj, docela vás to unaví,“ říká dělnice z brněnské oděvní firmy Marie Suchá. "Představitelům města v jejich snaze o vybudování železnice moc fandím. Doufám, že se jim to podaří dotáhnout do konce,“ říká Manfred Strnad, který dojíždí do Modřic. Podobné názory mají i další obyvatelé Židlochovic. I když budou muset nové stavbě ustoupit 3 vznosné lípy a poměrně zachovalá budova starého nádraží, starosta neočekává žádný konflikt s ochránci přírody nebo památkáři. "Budova nemá historickou hodnotu a stromy nahradíme jinými. Židlochovice jsou pověstné velkou péčí o zeleň a životní prostředí. V blízkosti tratě chceme vysadit další stromy a vybudovat mokřad,“ slibuje Vitula.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 15.9.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
29.11.2008 (0:32)  
blbost...do židel jezdí ve špičce co půl hodinu přímej bus..
19.09.2007 (19:06)  
Tak jednou za čas, proč ne, i když tam zas tak nic moc zajímavého cestou není, ale denně bych tak dojíždět nechtěl při pomyšlení, že kdysi to šlo přímo. Navíc ne všichni se rádi procházejí (a co teprv ve stáří...). Jednou jsem tam šel ve čtyři ráno a osobně mi to stačilo. Krom toho těch šalin tam pojede povážlivě méně, což povede k dalším přestupům navíc. Prostě současné nádraží je v těžišti a sám nevidím důvod to dlouhodobě měnit z krátkodobých důvodů.
19.09.2007 (9:49)  
František: V tomhle si asi nikdy neporozumíme. Mně dvě zastávky šalinou naprosto nevadí, nehledě na to, že pěšky je to přes Vaňka příjemná procházka. Ale uznávám, že je to věc názoru.
19.09.2007 (9:45)  
Huffnagel: sice trochu mimo téma, přesto - přestavba by je obtěžovala několik let, ale dvě zastávky navíc šalinou potom několik desítek let, že... a co teprv ta menšina. Ale nic, to se netýká Židlochovic.
registrovaný uživatel flash 
18.09.2007 (9:50)  
Bylo by to dobrý, dostat se do Židlochovic vlakem (domnívám se , že tam je zámek). Ale rok 2013? To si může napsat každý datum jaký chce, tady jde přece o peníze. Viz elektrifikace JI-Brno.
18.09.2007 (9:09)  
Vtipný stoupa: 1 km od zastávky to máš v pohodě 15 min šoto procházku nebo 10 min klus.Jinými slovy trať má pro vaše spoluobčany blahodárný vliv - taková ranní rozcvička.V práci si potom svěží a všichni maj radost.Tomu se říká vlakem za sportem nebo sportem za vlakem.
Prosimtě neplést si Libochovice s Libochovany a Libochovičky.
17.09.2007 (21:06)  
Nu, a co závod Béďa obuv? Ten by taky asi potřeboval vlečku, že jo?
17.09.2007 (21:04)  
Pro Adys: Já ti někdy pošlu obrázek jak by to mělo vypadat. A já to nakreslím na počítači sám, chceš?
17.09.2007 (19:34)  
Když se tady nakously projekty okolo Brna, nevíte jak to vypadá se zdvoukolejněním trati Přerov - Brno? Slyšel jsem cosi o studiích a tunelech u Rousínova.
17.09.2007 (16:45)  
stoupa: myslel jsem, že debaty o přesunu v Brně už skončily. Ale když jinak nedáš, jsem jeden z těch, co do Brna denně dojíždí. A tak vím, že většina lidí sedá na "šalinu" a jede dál, centrum, necentrum. A jestli pojedou z nového bahnhofu o dvě stanice dál - to si myslím je moc nezdrží. Přestavba starého nádraží by je omezovala několik let a pak by zas odpůrci odsunu remcali, že to dlouho trvá... A už dost!:-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko