..: Lokomotivy Siemens homologované i v ČR kupuje další dopravce :..

Siemens ER20Německo - Dalším zákazníkem společnosti Siemens, který se rozhodl pro dieselelektrické lokomotivy Eurorunner ER20, je hannoverská železniční společnost Osthannoversche Eisenbahnen AG (OHE). První ze tří objednaných lokomotiv předaná soukromému severoněmeckému dopravci v polovině července byla slavnostně pokřtěna 23. července. Tento typ lokomotiv byl již homologován i v České republice.

Nejdůležitějším faktorem pro rozhodnutí OHE objednat u společnosti Siemens lokomotivy Eurorunner byl jak osvědčený technologický koncept lokomotiv, tak i extrémně krátká dodací lhůta. Již do dvou týdnů po uzavření zakázky zákazník obdržel první lokomotivu, druhá bude následovat v polovině srpna a v říjnu opustí výrobní závod společnosti Siemens v Mnichově-Allach třetí. Hodnota kontraktu činí přibližně 200 milionů korun (sedm milionů Euro).

Eurorunner je moderní dieselelektrická lokomotiva šetrná k životnímu prostředí a splňující nejpřísnější limity hlučnosti, limity škodlivin ve výfukových plynech, požadavky na požární ochranu i pasivní bezpečnost. Se svým výkonem, který lokomotivě umožňuje v závislosti na dané variantě maximální rychlost 140 anebo 160 km/h, jsou lokomotivy Eurorunner vhodné pro nasazení jak v osobní, tak i v nákladní dopravě. V současné době jezdí 180 těchto lokomotiv ve čtyřech evropských zemích. V České republice dostala homologaci Drážního úřadu pro provoz na českých tratích dne 15.6.2007. Vzápětí poté ji mohli ve dnech 19. – 21.6. 2007 vidět návštěvníci veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Společnost OHE (od roku 2007 je jejím většinovým vlastníkem přední evropský dopravce Arriva) je po východobavorské společnosti Regentalbahn již druhou dcerou Arrivy, která se rozhodla pro lokomotivy Siemens. Regentalbahn si objednala jedenáct lokomotiv Eurorunner ER20 v květnu 2006.

Na snímku je ER20 007 v Chebu 9.10.2005, foto autor.

zdroj: Siemens


JRtrain Poslat mail autorovi | 4.8.2007 (22:15)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP Hawkey  mail  
06.08.2007 (9:32)  
Podle mých informací neměl RT o Herkulesy zájem proto, že provozní náklady byly o cca polovinu vyšší než než při provozu s el. lokomotivou.

Deadeye: pronájem lokomotiv je dle mého názoru z podniktelského hlediska mnohem lepší než je hned kupovat, pokud nemám jistotu dlouhodobého zajištění přepravy. Takle si od Dispoloku pronajmeš mašinu, platíš za ní kolem 35 tis Euro za měsíc a když už ji nepotřebuješ tak prostě neprodloužíš smlouvu a nemusíš se o mašinku starat.
registrovaný uživatel gorgy  mail  
06.08.2007 (1:54)  
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
Fúúúúúúúúúúúúj
registrovaný uživatel M 
05.08.2007 (22:32)  
zdenek84 - ne, kartelova urcite pouzit nelze:-)
05.08.2007 (21:38)  
Ne, ale SZDC by se mela snazit o to, aby mela sit kompatibilni s okolim a ne naopak - protoze se jednoho krasneho dne muze stat, ze tu nebude mit a chtit kdo jezdit - kdyz by to napriklad melo znamenat predem si novy stroj koupit (!?) nebo platit draz nez na kolik vyjde doprava po silnici...
(nevim jestli je to jen muj pocit, ze celkova obnova stroju v pomeru k jejich starnuti je ponekud neumerna...)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.08.2007 (21:17)  
zdenek84: To má SŽDC vynakládat miliardy na to, aby mohly po jejích kolejích jezdít stroje, se kterými se ta stávající neumí vypořádat? Jak už v komentářích zazělo - Siemens by jistě uměl vyrobit stroj, který by naše zabezpečovačka zvládla bez potíží, ale musel by ho nejdříve někdo objednat, a patrně také zaplatit nemalý příplatek oproti sériovému kusu...

Zde opravdu neplatí ono "Nejde li Mohamed k hoře, musí hora k Mohamedovi." ;o)
05.08.2007 (19:21)  
mah: No zrovna ČSN 34 2613 je norma doporučená a limity Id, které jsou v ní stanoveny, mohou být překročeny, pokud je bezpečnostním rozborem notifikované osoby prokázána bezpečná a spolehlivá spolupráce s prvky zabezpečovacího zařízení.
05.08.2007 (18:35)  
mah: ne, to jsem nenapsal. být šéfem třeba siemensu, tak to na mě působí jako (kartelová? jaké slovo použít?) dohoda provozovatele dráhy a několika českých podniků, vyrábějících drážní vozidla
registrovaný uživatel mah 
05.08.2007 (17:53)  
Miroslav Zikmund: V teto souvislosti je ovsem zajimave, ze kdyz se CD snazili zprovoznit Pendolino a stale se nemohli vejit do CSN, tak se nejakym zpusobem podarilo nikoliv splnit tyto normy, ale tlakem na sprana mista se podarilo zmenit tyto normy. Nutne se naskyta otazka, proc se nemenily normy, kdyz se RTE snazil homologovat Tauruse (pokud se o to tedy opravdu snazil a neni to jen vyrok sefa RTE)

zdenek84 - To asi nemuzes myslet vazne. Nebo snad Skoda vyrabi i zabezpecovacku?
05.08.2007 (15:11)  
to nasoska: A k cemu by to RT bylo? V prvni rade RT si chce lokomotivy napred pujcit, protoze na nakup patrne zatim nema. A i kdyby mel, tak k cemu by mu byly 380, kdyz vyjedou buh vi kdy? Tak mozna v roce 2010:) No dobre, i kdyby drive, treba 2008 ci 2009, tak to by mu asi v roce 2006 bylo vcelku k nicemu, ze?
05.08.2007 (15:03)  
Miroslav Zikmund: na žalobu to asi není, ale SŽDC typem zabezpečovacího zařízení zvýhodňuje několik málo tuzemských firem, vyrábějících lokomotivy, schopné na jejím vlastním systému jezdit. naštěstí tenhle stav v příštích letech snad odstraní legislativa EU (doufám, že narozdíl od 90% unijních výplodů kvalitní)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko