..: Z Říčan se za pár let možná stane významná přestupní stanice :..

Ilustrační obrázekŘíčany - Podle nejnovější dopravní studie, kterou pro město Říčany vypracovala společnost Cityplan, by v letech 2010 - 2011 měl v Říčanech vedle vlakového nádraží vzniknout Regionální autobusový terminál, na který budou zajíždět stovky autobusů denně, místo aby končily až na stanici metra Depo Hostivař. Tím se Říčany stanou opravdu významnou přestupní stanicí, vlaky mezi nimi a Prahou potom ještě zvýší svůj význam.

Na terminálu by byla zakončena většina spojů jedoucích nyní na Depo Hostivař (382,383,393), a lidé by tedy při cestě do Prahy museli v Říčanech přestoupit na vlak. Pro říčanské nádraží by to znamenalo nárůst počtu cestujících o tisícovky denně a z Říčan by se tím stala jedna z nejvýznamnějších stanic na trati 221.

Hlavním cílem zřízení autobusového terminálu je zkrácení přestupních vazeb mezi autobusy a vlaky. Autobusy by měly zajišťovat převážně pouze svoz lidí na vlak, protože současná situace na Černokostelecké je k dennímu dojíždění do Prahy velmi nepříznivá, vinou častých kolon mezi Říčany a Uhříněvsí. Kvůli nim se čas přepravy může protáhnout i o více než hodinu. Po plánovaném zkrácení intervalu mezi vlakovými spoji na špičkových 15 minut ve špičce a 30 minut mimo špičku se železniční doprava stane velmi atraktivní.

Osud autobusového terminálu však vůbec není jistý. Záměr města Říčany vybudovat regionální autobusový terminál narazil na odpor obyvatel Radošovic. Uvažované autobusové nádraží je totiž podle jejich slov situováno do nejzatíženější části Říčan, která je ohraničená ulicí Černokostelecká, železniční tratí s nádražím a komunikací 101 (spojnice s D1 a pokračování na Úvaly). Toto území je již v současnosti vystaveno vysoké úrovni hluku, prachu a obtížné dopravní dostupnosti. Výstavbou autobusového terminálu a jeho následným provozem by došlo k výraznému a trvalému znehodnocení životního prostřední všech obyvatel v dané části Říčan.

Dalším důvodem pro odmítnutí navrhovaného terminálu je podle obyvatel Radošovic jeho naprostá dopravní nedostupnost. Všechny autobusy mířící na terminál (včetně vysokokapacitních kloubových) musí projet křižovatkou kterou tvoří Spojka (spojnice komunikace 101 a Černokostelecké) a ulice Uhelná. Tento uzel je již v současnosti velmi těžko průjezdný a zácpy se zde vytvářejí trvale bez ohledu na den v týdnu.

plán jak by mohl autobusový terminál vypadat najdete ZDE
otevřený dopis, který napsali obyvatelé Radošovic starostce si můžete prohlédnout ZDE

zdroj: říčansko.info, dopravní studie


gillx | 27.7.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
02.08.2007 (18:06)  
František: Ano, jezdím autem a nevidím důvod, proč bych to měl nějak skrývat. Oni totiž koleje nevedou všude a např. pytle cementu se taky vlakem blbě dopravují.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.08.2007 (10:27)  
2 redwhitepower:

.. to abych odjel z práce dřív, než se to vyvalí před Hlavnú stanicu v ZA, kudy musím projet.
(Latentní Slávista v Žiline zamestnaný)
29.07.2007 (18:34)  
Ve středu pojede vlakem EC Fatra z Prahy do Žiliny více než sto fanoušků fotbalové Slavie na utkání Ligy mistrů, zpět pojedou vlakem R224 Šírava, informace na http://www.redwhitepower.com/vyjezd_vlakem.html
29.07.2007 (16:39)  
No, vidím, že většina zde diskutujících stejně jezdí autem... ;-)
28.07.2007 (17:31)  
Kruháky bez problémů fungují, pokud mají minimálně 4 ramena a doprava na všech má podobnou intenzitu. Jak mají jen tři ramena (obvykle T-křižovatky), z nichž jedno má výrazně odlišnou intenzitu dopravy, skončí to většinou katastrofou - tehdy je mnohem vhodnější světelná křižovatka.
registrovaný uživatel Web 
28.07.2007 (15:06)  
A představujete si, že na kruháku se bude jezdit plynule? Já mám tu čest se dvěma kruhovými objezdy na ulici před domem a tvoří se tam dlouhé kolony přestože před jejich stavbou (na neřízené křižovatce) nebyly kolony ani na vedlejších směrech. Vždyť každé auto najíždějící na kruhák bude muset prakticky zastavit, aby se ujistilo že ten odnaproti skutečně odbočuje (to je rozdíl oproti průjezdu 50 na zelenou + inteligentnímu seřízení zelené vlny a "nášlapů" z vedlejších ulic)...

Samozřejmě tohle neplatí pokud jsou v plánu opravdu velké KO, ovšem to nepředpokládám.
28.07.2007 (14:33)  
Já bych raději viděl dřív ten přestupní terminál než různé nové kapacitní silnice, protože ty jen odvedou potenciální (!) zájemce o veřejnou dopravu. No uvidíme. :-)
registrovaný uživatel gillx 
28.07.2007 (14:29)  
Web: Já bych kruhák dal hlavně k hypermarketu Tesco. Představa, že pokaždé když bude nějaké auto chtít vjet nebo vyjet do/z parkoviště u hypermarketu se zastaví Černokostelecká je strašná. To už by se opravdu jezdilo krokem. A ono i u té druhé to bude podobné. Už teď je provoz na Černokostelecké velmi komplikovaný a s těmito křižovatkami by se Říčany projížděli krokem.
registrovaný uživatel Web 
28.07.2007 (13:12)  
gillx: Důvod větší efektivity kruháku? Ten je dobrý na frekventovaných silnicích pro zpomalení dopravy při vjezdu do zástavby, jinak umí být značně neefektivní. (tedy pokud se bavíme o malých KO)
registrovaný uživatel gillx 
28.07.2007 (12:25)  
Web: To je sice možný ale tyhle křižovatky budou mít na dopravu na Černokostelecké vražedný důsledky. Jedná se o křižovatky Černokostelecká x Strašínská x Smiřických a Černokostelecká x vjezd k novému Hypermarketu Tesco. Opravdu nechci vidět co všechno tohle způsobí. Minimálně na první ze zmíněných křižovatek by byl určitě efektivnější kruhák
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko