Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Krefeld-Uerdingen - Ruské železnice za asistence společnosti Siemens Transportation vstupují do 21. století. Prezident RŽD Vladimír Jakunin zahájil 20.7.2007 v dílnách Siemensu v Krefeldu-Uerdingenu výrobu první jednotky. RŽD se tak řadí vedle TGV, ICE nebo AVE do rodiny vysokorychlostních vlaků. Jednotky Siemens by měly od konce roku 2009 spojovat Moskvu s Petrohradem.
8 jednotek, 600 milionů €
Jednotky by měly jezdit rychlostí 250 km/h. Podobné typy můžeme nalézt již dnes třeba v Německu či Nizozemsku (ICE3) nebo Španělsku (Velaro typ E). Jednotky se vyznačují atraktivním a moderním designem. Rusko se tak zařadí do elitního klubu zemí, které disponují vysokorychlostní železnicí. Zakázku získal Siemens v květnu roku 2006 a dodáno by mělo být celkem 8 jednotek. V rámci smlouvy bude Siemens také po dobu 30 let zajišťovat jejich údržbu. Hodnota celé zakázky činí 600 milionů €, což je přibližně 18 miliard Kč. 10 vozů jednotky Velaro RUS nabízí místo k sezení pro 600 pasažérů a jsou přizpůsobené speciálním klimatickým podmínkám v Rusku. Vlaky jsou samozřejmě přizpůsobené ruským požadavkům na rozchod, proto jsou o 33 cm širší než německá ICE 3. Ruské jednotky Velaro RUS budou dlouhé 250 m, což je o 50 metrů více než německé.Vysokorychlostní vlak Velaro CN pro Čínu
Společnost Siemens získala v listopadu 2005 další zajímavou zakázku. Tentokrát si výrobu 60 vysokorychlostních (300 km/h) jednotek objednalo čínské ministerstvo železniční dopravy. Jednotky by měly být dodány ještě před Olympijskými hrami, které se budou konat v Pekingu v roce 2008.zdroj: Focus, Siemens Velaro CN, Siemens Velaro RUS , ICE-fanpage
pvo | 22.7.2007 (20:00)
Související zprávy
23.07.2007 (22:20)
Nikoli, 12,7 miliardy to vycházelo z ceny 5,5 milionů za sedadlo, kterou jste vzal bůhvíodkud vy -- kalkulačka je normálně vlastností Windows :o)
23.07.2007 (19:59)
Jonáš: Tak to se omlouvám, já tu předchozí poznámku pochopil tak, že ty kundolína stály 12MLD. Takhle to vychází 2M na jedno sedadlo.
23.07.2007 (15:43)
A ještě hlavnějc, stály dohromady asi 4,7 miliard, z toho ještě 1,2 miliardy bylo prošustrovaných v ČKD, než to převzal Alstom, takže vlastně jen 3,5 miliardy. Jedno pendo za dva ešusy, kdo vymění?
23.07.2007 (15:37)
Hlavně je pendolin 7...
23.07.2007 (13:54)
jenda49: No počítal jsem cena celkem/ (počet souprav x počet míst k sezení). U ICE RUS to je 600 000 000 / (10 x 600) euro = 10 000 euro = přibližně 3M kč.
U kundolína neznám přesný parametry, tak mě prosím opravte původně jsem počítal 6 souprav, cena 10 miliard a kapacita 300. Po přepočítání na 7 souprav a cenu 12 MLD mi to vychází 5.7M na sedadlo, ale třeba se pletu a těch sedadel je tam přes 600 a máte pravdu.
Edit: Podle Atlasu lokomotiv má kundolíno kapacitu 331 míst, takže cena na sedadlo mi na konec vychází 5.18M kč.
U kundolína neznám přesný parametry, tak mě prosím opravte původně jsem počítal 6 souprav, cena 10 miliard a kapacita 300. Po přepočítání na 7 souprav a cenu 12 MLD mi to vychází 5.7M na sedadlo, ale třeba se pletu a těch sedadel je tam přes 600 a máte pravdu.
Edit: Podle Atlasu lokomotiv má kundolíno kapacitu 331 míst, takže cena na sedadlo mi na konec vychází 5.18M kč.
23.07.2007 (12:37)
Tato jednotka vychází na 3,75M na sedadlo a Pendolino na 2,05M na sedadlo. Takže se nevztekej.
23.07.2007 (12:14)
Tak to jsem si nevšim, že by těch sedm prcků přišlo na víc než 12 miliard? Něco nám zatajili?
23.07.2007 (9:15)
Vychází mi to 3M kč na jedno sedadlo. Kundolína stála 5.5M na jedno sedadlo a těch 30 let si je můžeme opravovat sami.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko