..: Stávky a rekonstrukce omezují dálkovou dopravu :..

Evropa - Horké léto nyní neprožívají jen na ředitelství DB, kde nadále pokračují jednání o kolektivní smlouvě a požadavcích odborové organizace strojvůdců. Stávky o tomto víkendu zasáhnou provoz v Maďarsku a Itálii. Provoz je na mnoha místech omezen také kvůli plánovaným výlukám.

Maďarsko

Dvouhodinová výstražná stávka v Maďarsku se dotkne vlaku EC 174, který přijede v pondělí do ČR o 130 minut opožděn. Důvodem, jak již ŽelPage informovala, je neochota MÁV vyjednávat se strojvedoucími o "zlepšení katastrofální situace v oblasti bezpečnosti".

zdroj: ČD

Itálie

S poukazem na celonárodní vlnu nepokojů v oblasti kolektivního vyjednávání v dopravě se koná 24hodinová stávka v Itálii od soboty 21:00 do neděle 21:00 a v dálkové dopravě omezí provoz na trase Mnichov - Innsbruck - Verona (odřeknuté spoje) a vlacích ze Švýcarska (náhradní autobusy). V Itálii nestávkují jen železničáři, v pátek bylo například mezi dvanáctou a čtvrtou odpoledne mimo provoz letiště v Milánu.

zdroj: ČD

Rakousko

O tomto víkendu navíc probíhá výluka mezi stanicemi Pregarten a Freistadt na trati 141 Summerau - Linz. Rychlík 206/7 z/do Salzburgu projede bez omezení, EC 100/1 bude v uvedeném úseku nahrazen náhradní autobusovou dopravu. Uzavřena zůstává i trať 250 Selzthal - Bischofshofen.

zdroj: ČD

Německo

Vztahy mezi DB a odbory se nezklidňují, spíše naopak. DB požaduje po strojvedoucích do 30. července podpis, že souhlasí s kolektivní smlouvou uzavřenou s odbory Transnet/GDBA. Strojvůdcovské odbory GDL nyní vyhlásily hlasování o další stávce, pro cestující to znamená, že nejméně do 8. srpna by žádná nastat neměla.

"DB zdůvodňuje nemožnost uzavírat kolektivní smlouvu s jednotlivými odborovými svazy tím, že neví, který zaměstnanec je kde organizovaný. A přitom právě tuto informaci nyní na zaměstnancích zjišťuje," říká Manfred Schell, spolkový předseda GBL.

Obě strany se nadále se vzrůstající agresivitou vzájemně obviňují ze snahy rozdělit zaměstnance a bránit neakceptovatelnými požadavky vyřešení konfliktu.

Zdroj: Lok-report, GDL


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 21.7.2007 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Evropa Maďarsko Německo Rakousko Česká republika (celá)


22.07.2007 (21:35)  
Měl jsem "tu čest" cestovat v sobotu večer vlakem z Verony na Brenner/Brennero, který tam přijel cca 10 minut před začátkem plánované výluky. Podařilo se mi vloudit na stanoviště řídícího vozu, takže jsem si projel trať Trento – Brenner/Brennero. Vlakvedoucí "někde" za Bolzanem začal zuřivě telefonovat mobilem, z čehož jsem pochopil, že mu jde o to, jak se vrátí z Brenneru, protože zpětný vlak z důvodu stávky nejel … Takže ta stávka svým způsobem postihuje i zaměstnance …
Ono těch postižených zaměstnanců tam asi bylo více …
Na jedné mistní trati mne zase zaujala vývěska, z níž jsem pochopil, že jde o seznam "garantovaných vlaků", které jezdí i při stávkách …
Každopádně v sobotu odpoledne byl v provozu mišmaš, protože se už začali připravovat na stávku i z důvodu oběhu souprav, protože vlak Milano – Venezia byl ukončen ve Veroně, kde se muselo přestupovat do jíné soupravy, podivné kejkle se soupravami se děly i v Lecco.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko