Veselí nad Lužnicí - Ve středu večer smetl rychlík z Českých Budějovic do Prahy na přejezdu kamion. K nehodě došlo v 18:42 na železničním přejezdu u závodu Grena ve Veselí nad Lužnicí. Podle mluvčího drážní inspekce Zdeňka Neusara bylo v době srážky přejezdové zabezpečovací zařízení v činnosti. Řidič kamionu je težce zraněn, škoda na lokomotivě 363 080 činí 650.000 kč, na PZZ 200.000 kč a na trati 5000 kč. Z převráceného a zdemolovaného kamionu značky Renault vyteklo asi 240 litrů nafty. Rychlík jel v okamžiku srážky rychlostí asi 90 km/h. Provoz na trati byl zastaven a nyní probíhají práce pro jeho obnovení.
Na přejezdu u závodu Grena nejsou nehody ničím neobvyklým. Tentokrát se ale postavil do cesty rychlíku kamion a o to nepříjemnější byly následky. Třiačtyřicetiletý řidič kamionu skončil v nemocnici s těžkými zraněními, provoz musel být na celý večer zastaven a jeho obnovení se očekává nejdříve v nočních hodinách. Situaci budeme nadále sledovat.
zdroj: Novinky, ČTK
Aktualizace JTB, foto Petr Lux.Fíra když poveze nedělní rychlík s Vmax 120 nikdy nepojede víc.I když loko teoreticky může třeba 140 trať 160 a rychlík má půl hodiny sekeru, fíra nepojede víc byť by to vozy možná snesly a pro cestující by to byl dobrý skutek.Nepobírá totiž premie za včasnou jízdu, ale za bezpečnou jízdu. Prásknout ho za rychlostní přestupek může nejen rychloměr, ale teoreticky i iniciativní kolega výpravčí, kterému se vlak prohnal nádražím nad očekávání brzo.....Postihy jsou značné a okamžité.
O tři vesnice dál od baráku je kamenolom jakubčovice. Štěrk se vozí hlavně na dálnici třeba do Ostravy mariánských hor(trasa v délce cca 30-40km) nebo za bohumín apod.Kolos do kterého se jmenovitě vejde 30 tun štěrku (v praxi i 35-37 možná i víc)drandí obcemi klidně i k 70 km/h prakticky celou trasu z Jakubčovic do Ostravy po silnici III a IV třídy. Dálnice je státní zájem jezdí se tedy pp(zhusta)i so ne + svátky. Pauzy se dějí při pojíždění v kamenolomu. Kontroly PČR nemají praktického významu neboť kamiony jsou osazeny vynálezem "vysílačka" a prakticky všechny analogovým nikoliv digi rychloměrem. A zaměstnavatel? vždyť ti řidiči jsou nuceni k porušování předpisů systémem. On je platí od odvezené tuny......A jelikož pro něj povětšinou makají na ŽL pokuty si stejně platí sami (nedodržené pauzy vysoká rychlost) policajt bez váhy totiž najde na kamionu málo co...
je pozoruhodné, že při takovém opakovaném školení "řidičů z povolání" se mnohým řidičům nedaří dodržovat například nejvyšší dovolenou rychlost. Na to nepotřebuji žádné školení, to je především věc sebekázně, kdo jí nemá, nepatří za volant … totéž platí i v případě, že se nedodržuje zákaz vjezdu, buď absolutní nebo "váhový".
Zaměstnavatel denně kontroluje namátkově rychloměrové proužky …
Strojvedoucímu, který překročí rychlost je v prvním případě "udělena" žlutá karta, pokud to zopakuje, dostane výpověď … bez ohledu na to, že strojvedoucí chybí … kdysi jsme za to v prvním případě "pouze" sundavali měsíční prémie, případné opakování bylo odměněno třemi měsíci u posunu …
Kolik řidičů kamionů je takto odměněno ?
Dodržovat "pravidla silničního provozu" je jistě obtížné, především je nereálné dodržovat bezpečný odstup za předchozím vozidlem, k překračování rychlosti však nikdo jakéhokoli řidiče nenutí…
Postih za překročení limitu "doby řízení" [doba Tmax] podle nařízení vlády 589/2006 Sb., resp. "Dohody AETR" je postih za nepředvídavost. Blíží–li se Tmax, tak se v době Tmax - 30 začnu zajímat o to, kde zaparkuji, resp. učiním tak na nejbliším vhodném místě a nebudu riskovat, že "na poslední" chvíli něco urvu … [typická česká vlastnost – dělat vše na poslední chvíli].
Pokud strojvedoucí projede červenou na semaforu "a nic se nestane" nebo nezastaví na zastávce nebo ve stanici, následuje "sundání", opakování psychotestů a musí znovu absolvovat "odbornou zkoušku V 08"…
Následuje po projetí červené na silnici "bez následků" také nová zkouška ?
Běžný strojvedoucí musí ročně absolvovat 24 hodin školení ročně, které je rozděleno do několika bloků …
Strojvedoucí s odbavením cestujécéch návdavkem 8 hodin komerce, strojvedoucí jezdící v příhraniční dopravě +4 hodiny z "rozdílových" předpisů, strojvedoucí jezdící na zahraničních tratích (v případě ČD se jedná o Slovensko a Německo) dalších 20 hodin "zahraničních předpisů" (celkem 44 hodiny). Takže "leťák" jezdící do zahraničí a mající současně komerci musí ročně absolvovat 52 hodiny školení.
Odměnou za opakovanou neúčast na školení je mimořádná zkouška v plném rozsahu … strojvedoucí jezdící do Německa skládá zkoušku v němčině … před německým zkušebním komisařem …
K tomu, aby strojvedoucí přišel o "funkci" stačí, aby mu při opakované zdravotní prohlídce naměřili zvýšený tlak …
V mnoha věcech máš pravdu,ale my tady "nadáváme" na řidiče proto, protože si neuvědomují, že oni mužou před vlakem zabrzdit, ale vlak před nimi ne!
V každém oboru lidské činnosti se najdou profesionálové a také jedinci opačného ražení. Výrazem profesionál ale nemyslím toho, kdo za řízení dostane zaplaceno. Profesionálové se poznají podle něčeho úplně jiného.
Dopustil jsi se menší nepřesnosti. Psychologické vyšetření sice potřebuješ k výkonu svého povolání, ale nemusíš je každý rok opakovat. To samé platí i na dráze. Pokud si myslíš, že k práci na železnici nepotřebuješ zdravotní způsobilost, tak jsi vedle. Také chodíme každý rok k posudkovému lékaři. Na železnici ovšem nepřipadá v úvahu, aby v provozu pracoval někdo s cukrovkou či epileptik, jak tomu na silnici v mnoha případech je.
Nemohu a ani nechci soudit řidiče, který způsobil výše uvedenou nehodu. Je ale zřejmé že porušil základní pravidla bezpečnosti.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.