Praha - Čisté, dochvilné a rychlé vlaky s klimatizací, bezbariérovým vstupem, občerstvením a jízdným, které nepřevyšuje to současné? Podle soukromých dopravců, kteří se chystají proniknout na tratě v okolí Prahy, to není fantazie, ale seriózní nabídka. ČD tvrdí, že dokážou to samé. Železniční dopravce Veolia Transport by rád od 1.1. 2009 vyslal své soupravy typu Desiro na trať mezi Prahou, Rudnou a Berounem. Nabídku na provozování osobní dopravy na této trati podala začátkem června zástupcům Středočeského kraje a Ropidu. Pokud tito objednatelé veřejné dopravy vypíší na železniční spoj soutěž, vypukne na dráze ostrý konkurenční boj.
Podle projektového manažera Veolia Transport Jiřího Schmidta se budou služby nabízené touto společností od běžného standardu ČD výrazně lišit. „Jednou z nejpříjemnějších věcí by bylo využití nejmodernějších vozidel, jaká se dají pořídit. Komfortních, klimatizovaných, s nízkopodlažním nástupem vhodným i pro vozíčkáře a lidi s pohybovou vadou,“ vypočítává Schmidt.
„Z našich spojů, které provozujeme v příhraničních oblastech, jsme zvyklí nabízet i palubní služby, teplé i studené nápoje a studený bufet. Ve vozech chceme také zpřístupnit i bezdrátový internet, to ale ještě nejsme schopni garantovat,“ říká manažer společnosti. „V případě, že se objednatelé rozhodnou změnit dopravce, musí vypsat soutěž a v takovém případě bychom se o každý spoj tvrdě utkali,“ říká mluvčí ČD Ondřej Kubala.
„Také my máme k dispozici moderní vlaky RegioNova, které jsou plně srovnatelné s konkurencí,“ dodává. V současnosti jich je v provozu skoro 30, během 3 let prý jejich počet stoupne na stovku. Svým výkonem podle Práva dokážou konkurovat Desirům. Pokud se tím myslí výkon spalovacího motoru, týká se to jen třívozové verze RegioNovy. Na plán Veolia Transport vozit cestující místo na Smíchov přímo na Hlavní nádraží reaguje mluvčí drah rezervovaně. „Kapacita přepravy mezi Smíchovem a Hlavním nádražím je už dnes vyčerpaná, těžko by se tam mohly vměstnat další spoje,“ míní Kubala. Jako ukázku, že své plány myslí vážně, by dopravci z Veolia Transport rádi zprovoznili v prosinci se začátkem platnosti nového JŘ alespoň sobotní linku z Prahy do Berouna. První ukázkovou jízdu už zájemcům předvedli v červnu.zdroj: Právo
Co se týče jedniček ve vlacích regio a příměstských, účel není větší přímý komfort, ale spíše nepřímý - nemusíte se mačkat, sedět vedle zedníka jedoucího z práce atp. V tomhle směru to chápu. Jestli to najde uplatnění zrovna tady je otázka.
babilon : a to je odpověď na to, proč zdánlivě pomalejší vozidlo dokáže krátit zpoždění, zatímco vozidlo výkonnější to si veze zpoždění dál … Počítání jízdních dob je složitá alchymie, byť se to dnes dělá PC;
A když 814 pojede 4.01 a Desiro 3.59, tak ušetří celou půlminutu.
Tak to v tomto směru musí být stejná špička jako vlajková loď ČD (Vámi nazývaná Potěmkin). ;) Tedy až na ty případné opěrky, ty ř. 680 navíc nemá... ;)
Jízdní doby se počítají se zaokrouhlením na celé půlminuty směrem nahoru, takže když 814 ujede danou vzdálenost např. za 3.59 min a Desiro 3.31 min, v obou případech bude při sestavě jízdního řádu počítáno se 4 minutami.
Pochybuji, že dopravce bude chtít investovat do některých úprav tratě; rychlost je 6 x omezena z důvodu přejezdu, několikrát z důvodu nevyhovujícího poloměru oblouku …
Smíchov – Rudná = 70 km/h; Rudná - Loděnice = 60 km/h; Loděnice - Vráž = 50 km/h; Vráž – Beroun-Závodí 60 km/h.
I drobné úpravy přijdou na milionové částky s pochybnou návratností pro dopravce, tím spíše do "státního majetku". Pokud by si trať Veoloa pronajala, tak by musela být provozovatelem dráhy, se vším všudy tedy i se zaměstnanci v profesí výpravčí / signalista / výhybkář, kteří zajišťují organizování a řízení drážní dopravy, odpovědnost za železniční svršek apod.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.