..: Viamont stáhl Regiosprintery z kraslické tratě :..

Ilustrační obrázek Sokolov - Na české poměry moderní a komforní jednotky typu RegioSprinter 1 jsou na trati ze Sokolova do Kraslic takřka minulostí. Soukromý dopravce Viamont je totiž začal od německé společnosti Vogtlandbahn objednávat ve výrazně nižším počtu, místo nich potom od 2. změny JŘ nasadil motorové vozy řady 810. Společnost tento krok zdůvodnila nejasnostmi kolem budoucnosti přeshraniční dopravy. Do Kraslic tak opět vyrážejí motorové vozy řady 810, pronajaté od ČD. Výjimkou by měl být jeden sobotní vlak, který pokračuje až do Mariánských Lázní, a tak zůstane v režii RegioSprinterů.

Sokolovský deník dnes informoval, že Viamont již nedotovanou a ztrátovou přeshraniční dopravu odmítá dotovat, neboť roční ztráta činí okolo tří milionů korun. „Bude dále záležet na tom, zda a v jakém rozsahu si dopravu objedná kraj. Čekáme také na stanovisko německé strany,“ řekl vedoucí střediska Viamont v Kraslicích Pavel Raška.

Jen za uplynulý rok ubylo na úseku 20 procent spojů. S nasazením starých souprav se musel zásadně změnit jízdní řád, cestující si stěžují. Raška v reakci na to uvedl, že pokud se všechny strany na přeshraniční dopravě dohodnou, začnou opět jezdit RegioSprintery, což by umožnilo obnovit starý jízdní řád.

Potíž s RegioSprinetery spočívá v tom, že jejich majitel změnil strategii a svá vozidla by rád viděl jezdit opět spíše na německé straně hranice. Proto došlo k zredukování jejich turnusové potřeby na trati číslo 149 z Karlových Varů do Mariánských Lázní, další racionalizace zde ale již není možná. Viamont na této trati totiž vyhrál výběrové řízení na provoz osobních vlaků a k nasazování vozidel této kategorie se tehdy zavázal. Proto se začal dopravce poohlížet po náhradních řešeních. Únorové vydání magazínu Dráha potvrdilo spekulace o tom, že Viamont jednal o odkupu čtyř přípojných vozů řady 053 ze Slovenska. O žádné dohodě takového typu ale dosud není nic známo, deset nejzachovalejších vozů navíc již odkoupily České dráhy. Nakonec se proto objevily na trati číslo 142 staré známé "osmsetdesítky".

zdroj: Sokolovský deník


Honza Beránek / JTB | 29.6.2007 (14:19)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
03.07.2007 (12:45)  
ICN napsal Domníváte se snad, že lžu?
To se nedomnívám ,jen si myslím ,že nemluvíte pravdu.
registrovaný uživatel ICN 
02.07.2007 (22:10)  
Jste úplně mimo. Dotovány jsou všechny vlaky osobní dopravy ČD a. s. do kategorie Ex včetně (ostatní jsou dotovány skrytě...). Dotace na vlaky kategorií R a Ex činí 3,3 mld. CZK ročně a vlaky kategorií Os a Sp dotuje každý kraj částkou cca 350 mil. CZK ročně.
Co sem pletete nákladní a lokomotivní a soupravové vlaky? Nákladní jsou komerční, ostatní režijní, tj. započteny do požadavků na dotaci.
Děkuji za vypsání pohraničních přechodů, pouze nechápu, kde jste přišel na to, že vlaky, přes ně jedoucí, jedou na obchodní triko dopravce. Znáte smlouvy mezi ČD a. s. a objednateli? Doporučuji prostudovat, vy "Opravdurozumíte".
Co se týče Viamontu a vozidel RegioSprinter na této trati, přišel jsem k tomu tak, že jsem jaksi u zdroje. Domníváte se snad, že lžu?
registrovaný uživatel ICN 
02.07.2007 (20:24)  
To Venca Motyka: prosím zveřejnit všechny vlaky ČD a. s. bez dotace (přeshraniční či nikoliv) kategorie Ex a nižší...
registrovaný uživatel ICN 
02.07.2007 (20:22)  
- Viamont nikdy nesliboval a ani se nezavázal nasazovat na trati Sokolov - Kraslice nějaká vozidla s nějakými konkrétními parametry (prosím neplést si to s tratí Karlovy Vary - Mariánské Lázně), takže nechápu, proč a komu by měl co vracet,
- obnova přeshraničního spojení Kraslice - Klingenthal byla politickou záležitostí, nikoliv obchodní a tak nechápu, proč se nyní nikdo z politiků k tomu nehlásí,
- rozlišování pojmů přeshraniční či nepřeshraniční doprava (zvláště v době bourání významu instituce jménem státní hranice) je v tomto případě demagogie a dotovat takovou dopravu by měl ten, kdo o ní má zájem (zde místo územního může být použit zájmový princip, tj. platí ten, kdo o to má zájem: Freistaat Sachsen, jestli má zájem nechat rekreovat své občany na Karlovarsku nebo Karlovarský kraj, má-li zájem o peníze těchto občanů, které vybere na cestovním ruchu z daní a může je použít na onu pobídku k cestám - dotaci přeshraničního provozu,
- jakékoliv jiné úvahy jsou zcestné a už vůbec nesmí vůdčí roli v nich převzít fanouškovství, neb i fandové dostávají hlad a pouze z pocitu, že hezké vlaky za každou cenu jezdí, nevyžijí,
- chybou Viamontu bylo to, že veřejně nedeklaroval od začátku, že tento úsek provozuje sice dobrovolně, leč na základě očekávání MD ČR z doby, kdy ještě kraje neexistovaly (léto 2000) a kdy se dokonce očekávalo, že soukromníci budou jezdit zadarmo (vždyť od toho jsou soukromníci, ne, na dotace zde máme přece státní dráhy...),
- ať křiklouni zde předvedou, kde co oni dělají zadarmo či dokonce se ztrátou a v případě, že ano, ať vysvětlí, proč,
- ani Viamont mne neplatí za propagaci...
02.07.2007 (12:45)  
Miroslav Zikmund:
Z dobré poloviny vašich příspěvků přímo čiší křečovitá nenávist vůči ODS. U toho aktuálního se zdá, jakoby provozovatele tratí určoval libovolně sám karlovarský hejtman. To je pěkný nesmysl.

Pandožabák:
Nebýt Viamontu, tak by trať Trutnov--Svoboda n./Ú. už deset let pustla. Ve vstřícnosti k zákazníkům je Viamont taky o několik stupínků nad ČD. Nevím, co je na tom fuj.
registrovaný uživatel happy 
02.07.2007 (12:39)  
že všichni kopete do Viamontu!!!Kdybyste si řádně uvědomili,že kdyby nebylo Viamontu,tak ta trať by byla pod taktovkou čd již zavřená!!!A navíc čd se zavázaly třeba k ryclíkům PL-Most jezdit s 843 a najednou se tam záhadně objevují 854,protože 843 jsou slíbené již jinde.Takže kdo bez chyby,hoď kamenem
30.06.2007 (13:35)  
Ad dotace. Ok, tedy preshranicni cast MD, vnitrostatni cast kraj, at se pekne podeli. Ja nerikam, ze je to nutnost, ale pokud nekdo dotoval a uz nedotuje, ci sliboval, ze zadotuje a nedotuje, tak se neni proc divit tomu, ze dana sluzba se omezuje a neni to nic nenormalniho. Tam kde se zavazali jezdit s Regiosprintery s nema snad jezdi, ne?
registrovaný uživatel Mikava  mail  
30.06.2007 (10:48)  
ČD4ever už se zblazni a nejenom smíchy. Měl jsem zase možnost jet ČD , zážitet 65 min zpoždění.A to ještě v Sokolově vracely 363 do oběhu, tím 90 min. A že začnete vracet jízdné za zpoždění? Aby bylo z čeho!
30.06.2007 (10:20)  
ZYKY:souhlas a Souhlas i s Vencou.Tohle by mělo platit MD,né kraj to pro něj není ZDO.Tak bych se zastal i kraje.
Řešení bud si Viamont něco koupí což musí všichni nebo ať táhnou do řiti v čele vyžraným Řebíčkem.A kraj by měl požadovat za 810 od Viamontu stejnou cenu jako nabízely ČD,takže Řebíček koukej vracet many.
registrovaný uživatel xyz  mail  
29.06.2007 (22:11)  
Pendožabák:

To jo, hnůj ze všech úhlů je mnohem lepší - člověk se jednou podívá a hned ví, na čem je. ;)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko