Šumperk - Společnost Pars nova se doposud specializovala jen na opravy a modernizace vozidel kolejové dopravy. Mezi nejvýznamnější zakázky z poslední doby patří například dodávka 126 modernizovaných jednotek Regionova pro České dráhy, kterým už v minulosti dodala například 50 modernizovaných motorových vozů řady 854 a k nim v současné době dodávané řídící vozy řady 954.
zdroj:Mf Dnes, Czech Raildays 2007
Brzy by se ovšem tato společnost chtěla posunout ještě o stupeň výše. "Chystáme nový vlastní vlak, měl by to být nástupce Regionovy určený především na lokální tratě,“ uvedl šéf společnosti Tomáš Ignačák. Podle něj je nový stroj jedinou možností, jak v této oblasti proniknout do ciziny. Většina součástek nového vlaku by navíc měla pocházet z tuzemských zdrojů. "Chceme postavit vlak z českých komponentů,“ dodal Ignačák. Jednu z možných variant, jak by nová jednotka mohla vypadat prezentovala firma na letošním veletrhu Czech Raildays v Ostravě.
Spolešnost Pars nova, která oslavila v letošním roce 60 let své existence, loni skončila v zisku necelých 40 milionů korun při tržbách 995 milionů korun.
To víš, že jsem si přečet!
Tratě železniční v ČR se dělí na celostátní, regionální a vlečky. Nic jinýho. Žádný koridory. Přečti si Prohlášení o dráze, příp. Zákon o dráhách. O dělení drah při volbě vozidla právě vůbec nejde. Jasný?
Podstatný je, že frekvence cestujících vůbec nijak nesouvisí s druhem trati. To souvisí pouze s nákladními vlaky. A nikde není zakázáno, že nelze privatizovat celostátní dráhu.
Takže se budem bavit o vozidlech:
854.7 z osobního vozu, nebo Postw, je kravina, poněvadž vůz takouvou hmotnost neunese. Musel by se zesílit, nebo vyměnit rám vozu a tím by vznikla prakticky celá nová skříň. Podvozky by taky musely být nové, do GP200 nenarveš ani trkčáky, ani kardany od HD převodovky. Takže vozidlo by to bylo úplně nové. Proč potom nevyrobit tu skříň podle moderních požadavků? A mimochodem: pokud se dělá z vagónu motorový vůz, jedná se podle současné legislativy VŽDY O NOVÝ MOTOROVÝ VŮZ, NIKOLI MODERNIZACI a tak by musel splňovat všechny normy pro nová vozidla, vč. pevnostních a to hydrovitá kabina nesplňuje, rám ani skříň taky ne.
Pravdou je, ze trate se vzdy delily na trate hlavni, vedlejsi (transverzalni) a lokalni. Nove se take pouziva koridorove, regionalni a lokalni.
Rozdeleni na trate celostatni a regionalni je jenom legislativne-pravni klicka a se zeleznici to nema moc spolecneho. Jde o to, ze trate celostatni se neprivatizuji, kdezto regionalni muzou spadnout cele do rukou soukromniku, bude-li dana garnitura chtit (napr. jako jindrichohradecke lokalky). Tohle deleni si ale kalzda vlada muze zmenit, kdy chce (zakonem). Zatimco to prvni je prakticky dane vznikem trate. A o to tu jde. Jasne?
850ky jsou maji shnile ramy, rekontruovat 830 je taktez nerealene a velkych motoraku je stale tizivejsi nedostatek.
Trainus: zamer by byl - vyrobit 954, osadit ji motoralternatorem a do podvozku pridat elektromotory a mame 854.7...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.