..: Nový vlak ze Šumperka :..

Ilustrační obrázekŠumperk - Společnost Pars nova se doposud specializovala jen na opravy a modernizace vozidel kolejové dopravy. Mezi nejvýznamnější zakázky z poslední doby patří například dodávka 126 modernizovaných jednotek Regionova pro České dráhy, kterým už v minulosti dodala například 50 modernizovaných motorových vozů řady 854 a k nim v současné době dodávané řídící vozy řady 954.

zdroj:Mf Dnes, Czech Raildays 2007

Brzy by se ovšem tato společnost chtěla posunout ještě o stupeň výše. "Chystáme nový vlastní vlak, měl by to být nástupce Regionovy určený především na lokální tratě,“ uvedl šéf společnosti Tomáš Ignačák. Podle něj je nový stroj jedinou možností, jak v této oblasti proniknout do ciziny. Většina součástek nového vlaku by navíc měla pocházet z tuzemských zdrojů. "Chceme postavit vlak z českých komponentů,“ dodal Ignačák. Jednu z možných variant, jak by nová jednotka mohla vypadat prezentovala firma na letošním veletrhu Czech Raildays v Ostravě.

Spolešnost Pars nova, která oslavila v letošním roce 60 let své existence, loni skončila v zisku necelých 40 milionů korun při tržbách 995 milionů korun.


JiříK. | 27.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.06.2007 (17:36)  
to Marin749: Z toho, co jste napsal predpokladam, ze nadavaji zamestnanci drahy, ci lide, kteri se pripravuji na tuto cinnost. Cestujicimu je toto ale jedno. Popravde je mi uplne jedno, jestli se mechnici zapoti pri udrzeni Pendolin ci Regionov v provozu. Pro mne jako zakaznika je podstatne jak funguje dana sluzba a za kolik. Nezajima mne, ze nekdo musi celou noc dsny stroj rozebirat a zase skladat, aby rano vyjel. Tudiz neni pravda tvrzeni, ze na ne kazdy nadava. V pripade, ze nao, tak konkretizujte co se tem Vasim znamym nelibi.
29.06.2007 (15:13)  
Ano na našich lokálkách se jezdí v průměru 40-50 v hodině, ale u nás jezděj reginy na lokálce pouze na trati Žďárec u Skutče-Polička (v průměru 50, přejezdy 30), jinak jezdí na trati Pardubice-H.Brod. A mimoto na hypernovu nadává celý pardubický depo. A na praxích jsem byl s klukem který v ní jezdí denně do Chrudimi do školy a taky na to nadával. To samý je u nás na intru ve Třebovej, a co jsem slyšel tak na to nadávaj i ve Veselí nad Moravou, jeden od nás tam byl na praxích.
29.06.2007 (11:15)  
Zda by rám unesl spalovací motor s alternátorem se mi také nezdá. Možná by bylo schůdnější použít starší osobní vůz na nějaké 454+054.x+954.x. Ve střídavé či vícesystémové verzi by tam přibylo ještě pár tun na trafo. Pod hnací vůz asi podvozek shodný s 471 či 843. Pokud by byly hnané jen dvě nápravy tak by stačil jeden, pokud na všechny čtyři tak oba dva. U řidičáku a vložáku reko na kotoučovku po vzoru A,Bpee či A,Bee z MOVA. Shodneme se tedy na tom, že je diskutabilní, zde se taková rekonstrukce ve srovnání s novostavbou vyplatí. Pokud si dobře pamatuji, tak JHMD svého času uvažovaly o přestavbě Balmu na motorový vůz. Měli to dělat v Jihlavě. Prý jeden kus rozebrali a bylo to tak shnilé, že to vzdali.
registrovaný uživatel čunče  mail  
29.06.2007 (8:06)  
xAnri05:
To víš, že jsem si přečet!
Tratě železniční v ČR se dělí na celostátní, regionální a vlečky. Nic jinýho. Žádný koridory. Přečti si Prohlášení o dráze, příp. Zákon o dráhách. O dělení drah při volbě vozidla právě vůbec nejde. Jasný?
Podstatný je, že frekvence cestujících vůbec nijak nesouvisí s druhem trati. To souvisí pouze s nákladními vlaky. A nikde není zakázáno, že nelze privatizovat celostátní dráhu.
Takže se budem bavit o vozidlech:
854.7 z osobního vozu, nebo Postw, je kravina, poněvadž vůz takouvou hmotnost neunese. Musel by se zesílit, nebo vyměnit rám vozu a tím by vznikla prakticky celá nová skříň. Podvozky by taky musely být nové, do GP200 nenarveš ani trkčáky, ani kardany od HD převodovky. Takže vozidlo by to bylo úplně nové. Proč potom nevyrobit tu skříň podle moderních požadavků? A mimochodem: pokud se dělá z vagónu motorový vůz, jedná se podle současné legislativy VŽDY O NOVÝ MOTOROVÝ VŮZ, NIKOLI MODERNIZACI a tak by musel splňovat všechny normy pro nová vozidla, vč. pevnostních a to hydrovitá kabina nesplňuje, rám ani skříň taky ne.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
28.06.2007 (23:28)  
Cunce: to sis zase neco precetl!

Pravdou je, ze trate se vzdy delily na trate hlavni, vedlejsi (transverzalni) a lokalni. Nove se take pouziva koridorove, regionalni a lokalni.
Rozdeleni na trate celostatni a regionalni je jenom legislativne-pravni klicka a se zeleznici to nema moc spolecneho. Jde o to, ze trate celostatni se neprivatizuji, kdezto regionalni muzou spadnout cele do rukou soukromniku, bude-li dana garnitura chtit (napr. jako jindrichohradecke lokalky). Tohle deleni si ale kalzda vlada muze zmenit, kdy chce (zakonem). Zatimco to prvni je prakticky dane vznikem trate. A o to tu jde. Jasne?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
28.06.2007 (23:20)  
Racek: z Edit?! No to snad ne! Pochopitelne pocita se z vozy Postw, ze kterych se delaji 954ky a kterych je jeste nekolik stovek.

850ky jsou maji shnile ramy, rekontruovat 830 je taktez nerealene a velkych motoraku je stale tizivejsi nedostatek.

Trainus: zamer by byl - vyrobit 954, osadit ji motoralternatorem a do podvozku pridat elektromotory a mame 854.7...
28.06.2007 (18:56)  
to martin749: No u nas nadva kazdy a na vsehcno, takze se to tka nemuze brta:))) Ne vazne. Meiz cetsujicimi jsme si nevsiml, ze by nejak moc lidi nadavalo na reginu. Co jsou vytky, tak na hlucnost, to jo. Jinak bezny smrtelnik si mene kvalitniho dilenskeho zpracovani moc nevsimne (bavim se o druhe a treti desitce vozu, ty prvni jsem nekzusil), rychlost je stejna jako drive, zrychleni subjektivne o neco lepsi. Design a pohodli o neco lepsi, takze kruk kupredu to je. Jisteze pridat silnejsi motor a lepsi pojezd z 813 by bylo idealni, ale co si drahy objednaly, to maji. Navic je potreba si uvedomit, ze na Slovensku jeste vice nez u nas, budou 813 slouzit ne na lokalkach, ale na dulezitejsich tratich, kde ta 90 opravdu bude vyuzitelna.
28.06.2007 (16:58)  
martin749: Spíš než zvyšovat vmax těch kostitřasů z 80 na 90 km/h bych jako účelnější viděl úpravu tratí tak, ať se polovinu cesty nemusí jet 40 nebo dokonce 30 km/h...
28.06.2007 (16:10)  
Rozdíl mezi 90 a 80 km/h je znát, sice se ušetří jen pár minut, ale i to se počítá do celkové cestovní rychlosti. A že řada 813 nemá níkopodlažní část, nevadí vždyť se tam vejde. Nevím že by byly 813ky dělaný na jyným rámu než 814ky. Obě jednotky mají určitě své nešvary, to nepopírám. Ale na Hypernovu nadává každý koho jsem potkal. Dobré by bylo zkombinovat oě jednotky dohromady. Od Slováků pojezd a spojení vozů, od Regin řídící vůz a čela.
28.06.2007 (13:52)  
to Huffnagel: Jen zbozne prani. Pokud bude jak stat, tak i kraje platit to co plati, tak ani soukromi dopravci nevyjedou s nicim lepsim, pokud vubec vyjedou. Vse je to o penezeich a ty se neberou u soukromniku, ale u tech, kteri dopravu objednavaji.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko