..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   
23.06.2007 (19:33)  
Venca Burgán: proč od roku 1990? v japonsku jezdí rychlovlaky od 60. let, ve francii tgv od 80 a myslím, že jejich vozy nabízeli už tehdy mnohem větší pohodlí. ve skutečnosti se železnice za komunismu vůbec neudržovala (neříkám nestavěla). B jako Bmz? nevím, nevím jak vypadaly předchůdci Bček z let 70. a 60., ale hádám, že asi stejně
23.06.2007 (18:48)  
Proč lidi nejezděj vlakem?,protože už se zmohli aby si nakoupili pěknej gumokol,přeci nebudou sedět ve vlaku 30 let starym a nepojedou v něm 2x delší dobu.To je celej problem.Kdo za to může?NAŠE VLÁDY OD ROKU 1990!
V 80.letech vlastně nový B bylo jako dnes Bmz.
23.06.2007 (17:51)  
Pokud žluté vlaky nastartují novou éru pohodlného a kvalitního cestování vlakem u nás, tak to bude fajn! Ne že by se v ČD nic nedělo, ale tahle konkurence tomu dodá grády, už se těším! Fandím železnici!
23.06.2007 (17:00)  
Reznik_Krkovicka: Dráhy nejsou díky tomuto systému schopny rozpočítávat celkové tržby ani náklady na jednotlivé vlaky a na jednotlivá místa.
A proč by to proboha dělaly???? Aby přišly o dotace???
23.06.2007 (16:55)  
Deadeye :Mytus o tom, jak je CD blahosklonne provozuji jako charitu je nesmysl.
zlatá slova.... zlatá slova
23.06.2007 (16:48)  
zdenda: jsem zvědav, jestli bude jezdit do Prahy z Brna nebo do Ostravy levněji, než je třeba současných 226 korun:
třeba by to mohlo být 225 Kč, je to míň ne?
Ostatně si nemyslím, že na eLišku doplácejí ČD ze svého, třeba snížením nějakých nákladů, ale z jiných zdrojů
A nebyla náhodou eLiška reakcí na RT expres, který měl jezdit za 250 Kč? Nevěřím tomu, že by se podařilo náklady na provoz mezi Ostravou a Prahou v prosinci 2006 snížit na polovinu...
23.06.2007 (16:42)  
imisa: ... zacnou-li jezdit zlute vlaky z Prahy do Brna, Ostravy a do jinych aglomeraci, po koridorech, tak se tomu neda rict konkurence. To je vyzirani nejlepsich trati.

Jako uzobnout králi něco z jeho bohatého stolu...
23.06.2007 (16:40)  
mates111: Za negativní ovšem považuji to, že nejlepší vlaky budou přesunuty na Ostravu a zbytek bude dále chátrat...
Třeba jednou nebude pro Pražáky platit, že za Českou Třebovou začíná Orient:)))))
23.06.2007 (16:38)  
Kuba
22.06.2007 (9:32) Dokud neukáže soupravy a povolení na tratě SŽDC, tak tomu věřím asi tak, jako že se dostanou u nás k moci komunisti.

Já bych radši to první než to druhé:)))
registrovaný uživatel tgw 
23.06.2007 (15:34)  
Něco o sobě.Zajímám se o železnici už delší dobu.Mám rád přírodu.Jsem bývalí student průmky z Nymburka obor elektrická trakce v dopravě.Pracoval jsem ve státní sféře a jako dělník v podnicích pro automobilový průmysl.Obyčejný chlap.Jablonečák.Rád jezdím na kole.Auto nevlastím.Dopravuji se bus,vlak nebo vlak bus.Své myšlenky spíše čerpám ze života ,jelikož si všímám určitých věcí.Možná proto,že mám srdcem k dráze a přírodě blízko.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko