Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.
"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.České dráhy se konkurenta nebojí
České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.
zdroj: Novinky
Adys | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávy
23.06.2007 (19:33)
Venca Burgán: proč od roku 1990? v japonsku jezdí rychlovlaky od 60. let, ve francii tgv od 80 a myslím, že jejich vozy nabízeli už tehdy mnohem větší pohodlí. ve skutečnosti se železnice za komunismu vůbec neudržovala (neříkám nestavěla). B jako Bmz? nevím, nevím jak vypadaly předchůdci Bček z let 70. a 60., ale hádám, že asi stejně
23.06.2007 (18:48)
Proč lidi nejezděj vlakem?,protože už se zmohli aby si nakoupili pěknej gumokol,přeci nebudou sedět ve vlaku 30 let starym a nepojedou v něm 2x delší dobu.To je celej problem.Kdo za to může?NAŠE VLÁDY OD ROKU 1990!
V 80.letech vlastně nový B bylo jako dnes Bmz.
V 80.letech vlastně nový B bylo jako dnes Bmz.
23.06.2007 (17:51)
Pokud žluté vlaky nastartují novou éru pohodlného a kvalitního cestování vlakem u nás, tak to bude fajn! Ne že by se v ČD nic nedělo, ale tahle konkurence tomu dodá grády, už se těším! Fandím železnici!
23.06.2007 (17:00)
Reznik_Krkovicka: Dráhy nejsou díky tomuto systému schopny rozpočítávat celkové tržby ani náklady na jednotlivé vlaky a na jednotlivá místa.
A proč by to proboha dělaly???? Aby přišly o dotace???
A proč by to proboha dělaly???? Aby přišly o dotace???
23.06.2007 (16:55)
Deadeye :Mytus o tom, jak je CD blahosklonne provozuji jako charitu je nesmysl.
zlatá slova.... zlatá slova
zlatá slova.... zlatá slova
23.06.2007 (16:48)
zdenda: jsem zvědav, jestli bude jezdit do Prahy z Brna nebo do Ostravy levněji, než je třeba současných 226 korun:
třeba by to mohlo být 225 Kč, je to míň ne?
Ostatně si nemyslím, že na eLišku doplácejí ČD ze svého, třeba snížením nějakých nákladů, ale z jiných zdrojů
A nebyla náhodou eLiška reakcí na RT expres, který měl jezdit za 250 Kč? Nevěřím tomu, že by se podařilo náklady na provoz mezi Ostravou a Prahou v prosinci 2006 snížit na polovinu...
třeba by to mohlo být 225 Kč, je to míň ne?
Ostatně si nemyslím, že na eLišku doplácejí ČD ze svého, třeba snížením nějakých nákladů, ale z jiných zdrojů
A nebyla náhodou eLiška reakcí na RT expres, který měl jezdit za 250 Kč? Nevěřím tomu, že by se podařilo náklady na provoz mezi Ostravou a Prahou v prosinci 2006 snížit na polovinu...
23.06.2007 (16:42)
imisa: ... zacnou-li jezdit zlute vlaky z Prahy do Brna, Ostravy a do jinych aglomeraci, po koridorech, tak se tomu neda rict konkurence. To je vyzirani nejlepsich trati.
Jako uzobnout králi něco z jeho bohatého stolu...
Jako uzobnout králi něco z jeho bohatého stolu...
23.06.2007 (16:40)
mates111: Za negativní ovšem považuji to, že nejlepší vlaky budou přesunuty na Ostravu a zbytek bude dále chátrat...
Třeba jednou nebude pro Pražáky platit, že za Českou Třebovou začíná Orient:)))))
Třeba jednou nebude pro Pražáky platit, že za Českou Třebovou začíná Orient:)))))
23.06.2007 (16:38)
Kuba
22.06.2007 (9:32) Dokud neukáže soupravy a povolení na tratě SŽDC, tak tomu věřím asi tak, jako že se dostanou u nás k moci komunisti.
Já bych radši to první než to druhé:)))
22.06.2007 (9:32) Dokud neukáže soupravy a povolení na tratě SŽDC, tak tomu věřím asi tak, jako že se dostanou u nás k moci komunisti.
Já bych radši to první než to druhé:)))
23.06.2007 (15:34)
Něco o sobě.Zajímám se o železnici už delší dobu.Mám rád přírodu.Jsem bývalí student průmky z Nymburka obor elektrická trakce v dopravě.Pracoval jsem ve státní sféře a jako dělník v podnicích pro automobilový průmysl.Obyčejný chlap.Jablonečák.Rád jezdím na kole.Auto nevlastím.Dopravuji se bus,vlak nebo vlak bus.Své myšlenky spíše čerpám ze života ,jelikož si všímám určitých věcí.Možná proto,že mám srdcem k dráze a přírodě blízko.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko