..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tgw 
23.06.2007 (22:33)  
ICN Tedˇ mi prosím odepište váš názor na příspěk .Děkuji.
registrovaný uživatel tgw 
23.06.2007 (22:29)  
ICN .Nerozumím kde jste sebral tuto informaci ,že narážím na váš příspěvek.Naopak jsem napsal že informace o dotování jednotlivých druhů vlaků je podstatná informace ,které je se třeba držet.Neboli vaše informace je pro mě velmi zajímavá.Dále jsem psal o projektu 5 koridoru .To je předběžný projekt ČD s kterým také ví sždc.Nedávno jsem se ptal právě nejmenovaného pána nicméně u sždc významná osoba.A právě na čd jsem dostal kontakt na toho pána.Je to tak jak píši skutečně.Na internetu když si zadáte tento výraz či na stránkách čd,získáte podrobnější informace.Upozornˇuji vás a to slušně ,že se nejedná o mýt,či zbožné přání apd.To je fakt.Zatím je to pouze ale jen projekt nic víc .To je také fakt.Dále já tvrdím ,že než vzikne projekt zrodí se myšlenka.A to co jsem popsal byla myšlenka.Tato myšlenka mou vytvořená byl nápad jak zpřístupnit průmyslovou zonu Liberec železnici obecně.A co by tím získala či co by tím získalo životní prostředí nebo plná dálnice.Atd.Viz můj příspěvek.Vaše příspěvky jsou zajímavé.Mimochodem jsem pro železnici víc než si myslíte a doufáte.Ale i když jsem bývalý student oboru elektrická trakce v dopravě,jinými slovy bych mohl býti strojvedoucí, jsem prozatím jen divák události.Já také mluvím o faktech:A to ten že do Liberce je postavená dálnice.Opravená železniční tratˇ nikoliv.Že do průmyslové zony a okolních firem v průmyslové oblasti jezdí dost kamionů.Také že z Prahy Černého mostu do Liberce a obráceně jezdí plné autobusy Student Agenci a podle mě nestačí na požadavky poptávky.Od rána do večera.Také že od Turnova vlastně i od Prahy je skoro věčně plná dálnice do Liberce.Mimochodem v průmyslové oblasti se firmy rozrůstají.Tudíž větší přepravní potenciál.To jsou fakta.Bydlím poblíž tak to sleduji ,vidím.také vidím přepravní potenciál železnice okolo Liberce třeba náklad,nebo osobáky ,která se za těch pár let také změnili.Zmenšili se jako počty lidí.Pokud si srovnáme časy Liberec Praha vlak bus je to 2:45 1:10 či 15.Tedˇ si položme otázku za kolik to jezdí někteří v autech.také kolem 1 h nebo někteří možná i rychleji.Tedˇ si položme otázku jak tato situace vypadá s nákladem kamion versus nákladní vlak.Zde zavisí jestli sr na to podíváte zhlediska kvantity či rychlosti.když se podíváte na internet uvidíte vypracované studie toho co já tu píši.To jsou fakta.A fakt je ten že tato tratˇ je velmi znevýhodněna na úkor dálnice a potřebovala by zmodernizovat.Jinak stratí na významu a možná i něco více.A to by bylo této spojky škoda!proto se mi líbí projekt 5 koridor!Nicméně i spojení průmyslové oblasti kde by mohlo vyrůst překladiště kontejnerů kamion -vagon by jistě přineslo nejen životnímu prostředí ale i železnici v okolí Liberce.Ovšem musel by být i o tuto myšlenku zájem v průmyslové oblasti.Průmyslová zona Liberec je velmi dobře zpřístupněná silnicí.Liberec má 100000 tisíc obyvatel.Není to tudíž vesnice ,ale ani Praha.
registrovaný uživatel ICN 
23.06.2007 (22:02)  
To Sharky33: Nevím, jestli se ty budeš divit, ale já se nedivím a proto jsem dal pouhý dotaz.
Jelikož ovšem dialog tohoto zaměření a této úrovně mi není vlastní (nikoliv, že bych jej nebyl schopen, pouze nejsem ochoten), další pokračování mít nebude a budu se věnovat pouze vážným zájemcům o fakta a o to, co mohou v barvách stávajících i budoucích dopravců očekávat.
23.06.2007 (21:50)  
to INC budeš se divit ,ale mě nikdo neplatí! Já se platím sám.
registrovaný uživatel ICN 
23.06.2007 (21:26)  
To Sharky33: SA platí přesně tolik, kolik si zaslouží (rozuměj - zaslouží SA, nikoliv já). Tobě snad platí za propagaci dosavadní dominantní dopravce?
To Glagol: Děkuji, pro mne boj proti morálnímu kodexu budovatelů komunismu (čili metodě stejných žaludků) rovněž ještě neskončil.
23.06.2007 (21:17)  
to ICN kolik platí SA za propagaci?
registrovaný uživatel Glagol  mail  
23.06.2007 (21:15)  
CIP ...jak tak pozoruji tuto diskusi, tak se mi zdá, že se ti komunisti mohou u nás k moci dostat celkem snadno (a to pak ty vlaky SA skutečně nevyjedou...
Správně.
Komunisti pořád něco kutí a kutí a kutí. Sice je už 1,5 generace a degenerace (nebo regnerace?) od toho vašeho převratu, ale...
Já jak nějakýho komanče vidím, tak mu jednu vrazím!
registrovaný uživatel ICN 
23.06.2007 (20:56)  
To tgw: Nevím, o jakou bitvu a o jakého generála zde jde; pakliže je to narážka na můj příspěvek, pak nechápu naprosto souvislosti. Jinak nehodlám na těchto stránkách psát studii proveditelnosti podnikání na železnici a to ani předběžnou.

To Legie: K větě "Beztak SA je jenom pracka spinavejch penez..." mohu jenom podotknout, že pouze velkorysost Jančury na straně jedné a jeho zaneprázdněnost (asi tím praním) na straně druhé mu nedovoluje se bránit soudně; mj. i v této větě byla naplněna skutková podstata trestného činu pomluvy. Máš-li důkazy (o čemž pochybuji a tak tvá slova beru spíš jako tendenční), sem s nimi (to bys ovšem musel být méně anonymní min. pro orgány činné v trestním řízení) - garantuji ti, že já jsem ten první, koho se pravdivost takového tvrzení může šeredně týkat... Jinak mám na věc opačný názor, kterým je, že v této dosud částečně duševně zdevastované zemi se úspěšným být nevyplácí.

To danovy poradce: Ano, jakákoliv komerční sleva ČD se promítne časem do státního rozpočtu; totéž platí o nabídkových cenách v různých výběrových řízení krajských, či státních - v době, kdy je ČD požadována dotace cca 80 CZK/vlkm v dálkové dopravě, objednávané bez soutěže státem, je nabídka např. 35 CZK/vlkm do soutěže na pouhé dvě tratě, tímtéž státem pořádané, lehce možná (ba dokonce i nižší). Rozpočítávání podnikání ČD na jednotlivé tratě, stanice a vlaky je možné (od toho byl pořízen docela drahý software SAP R3), ale nežádoucí, neb by padla kosa na kámen, jak zpívá Divokej Bill (jinými slovy by vyšla pravda najevo, jinými slovy by ČD přišly o některé výkony a tím pádem o dotace, nebo jen o dotace, jak správně píšeš ty).
Ceny přepravy ve vlacích SA budou určitě zajímavé a to zejména proto, že to nebudou pouze ceny za pouhou přepravu z bodu A do bodu B za cenu C v čase t, nýbrž za ně bude poskytován i určitý, dosud ne běžný komfort a služby ve vozidlech, která zaujmou i zvenku i laiky tak, jak je tomu již nyní na silnicích (pro oponenty na dálnicích).

To railpic: děkuji za podporu, jsem v rámci mých možností (časových, inteligenčních, smluvních či min. morálních) k dispozici všem zájemcům o (nejen) železnici, fakta (tj. nikoliv mýty či zbožná přání) k ní a o předpokládaný další vývoj na ní. Rozlišuji přitom striktně pojmy České dráhy a česká železnice.

To ti bystří: Ano, vícesystémový interoperabilní vlak je stravitelnější jak pro SA, tak pro financující bankovní ústavy. Totéž platí pro variantu, ve kterém bude operativní leasing kombinován s pronájmem.

To ti ostatní: Prosím, uvědomte si, že se nám na silnicích i ve vzduchu důkladně vyměnil (obnovil) dopravní park (vodu s ohledem na její marginální význam pro tuzemskou i mezinárodní osobní dopravu pomíjím). Pouze na železnici nám jezdí tolik "škodovek předvolkswagenovské éry po silnicích bez krajnic a s loužemi". Je mi smutné, uvědomím-li si, že v mém věku dosud jezdí běžně vlaky vizáže, kterou si pamatuji jako dítě - vozy s koženkovými lavicemi pro 8 cestujících na oddíl v dálkové dopravě či pro 10 cestujících na fiktivní osdíl v místní dopravě. Kontrolní otázka na závěr: Kdo dostal do impéria "běžných" linek s "běžnými" autobusy a s "běžnými" službami úroveň, často neznámou ani v zájezdových poměrech?
23.06.2007 (20:39)  
Venca Burgán můžeš mi vysvětlit proč soudruzi třeba nekoupili z Německa nějakou lepší mašinu nebo vagon a proč neudělali třeba koridor?
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
23.06.2007 (20:32)  
he he he he zase jim to ani nevyjede..... Už to vidím =p
  1 2 3 4 5 6 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko