..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
25.06.2007 (23:21)  
ICN: já to myslel jako pochvalu!!!! že jsem si konec přečetl moudrá slova!!!!
jestli jsem volil nesprávné formulace, ommlouvám se!!!
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.06.2007 (21:51)  
2 lwq:

omluva - asi jsem neformuloval přesně: Myslel jsem zkapacitnění "paralelní" trasy Praha - Hradec (řekněme v max všude 120 minimálně - a dále elektrifikace směr Trutnov
Ne koridor s v max 140 či více)
registrovaný uživatel ICN 
25.06.2007 (19:11)  
To Farkač Karel: Děkuji, jen pozor, neb tato slova vyvolají poznámky typu kolik platí SA za propagaci...

Jinak sobě nyní dám chvíli pauzu v této diskusi a ostatním čas, aby sami zistili, kdo zde jak byl blízko či daleko tomu, jestli SA vyjede, kam vyjede a s jakými vozidly vyjede. Příjemné diskutování.
25.06.2007 (17:15)  
Jen houšť. To, co v poslední době předvádějí ČD a SŽDC je již na hranici únosnosti. Pokud přijdou skutečně nezávislí dopravci, tak ti si to nenechají líbit. Ti prostě budou, pokud se poměry nezmění, dávat jak správce železniční sítě(ČD), tak majitele (SŽDC) k soudům a nejen k českým, a vymáhat škodu, jimi způsobenou mnoha negativy, o která se téměř nikdo nestará. Co navypráví pan Ondrůj, to jsou jen mimikry, zakrývající "schopnosti" ČD. Nakonec on je svým zaměstnavatelem za to placen (a určitě dobře), tak proč by neplácal nesmysly. Dříve nebo později vyjde pravda napovrch, možná se změní i vedení ČD, nebo jak se bude dopravce jmenovat a jeho jako nepotřebného odešle hledat si práci dvorního šaška někam jinam.
Jedině konkurence může pomoci české dopravě. České dráhy se prozatím bráni různými podpásovkami, to ale jen dočasný stav. Žluté autobusy jsou už vidět skoro po celé České republice, na Slovensku a rozjíždějí se i v dalším zahraničí, tak proč by se neměly žluté vlaky rozjet po železniční dopravní cestě v ČR a případně i na Slovensku. FRK
registrovaný uživatel lwq  mail  
25.06.2007 (17:11)  
2stoupa: rameno koridoru na Trutnov ? no to by bylo zajimave, soucasne trasovani trati to nedovoluje ani nahodou... do Polska jedine snad pred Nachod, kde by byl z Jaromere v ceste jen jeden kopec, kde tunel bude snad uz co nevidet, jde relativne o rovinu a tudiz neni problem s trasovanim ... a hlavne, Jaromer - Polska hranice to je do 20km a na Polske strane pozustatky trate jsou, tudiz by bylo "kde zacit" ... no kazdopadne sem naprosto pro variantu pres Nachod ... ;-)

ps. rad bych se dozil Pendolina ci podobneho "stroje" na vlaku SC (EC/IC/R) na spoji Nachod - Praha O-) ...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
25.06.2007 (7:58)  
ad mates111:

asi jste to trefil.

Peněz není nikdy dost a tak bych se klonil k tomu, posilovat (zlepšovat, modernizovat, rovnat kopec doliny) železnici tam, kde má šanci věcnou i tržní. Liberec má už "rychlostní silnici" , které stávající trasování tratě nemůže konkurovat, o MB ani nemluvě. V opačném směru - "Pražáci - chtaři" v Libereckém kraji - chtějí gumokolem od paneláku až na zahrádku/dvorek.

To bych víc věřil "konkurenci" na rameni Praha - "Hradubice" versus D11, s návazností Polsko a Trutnov.
registrovaný uživatel ICN 
24.06.2007 (21:24)  
To Semík: Ano, vlak v sestavě 380 + RailJet (jinak Railjet je chráněná obchodní známka pro ÖBB a proto doporučuji používat označení firmy Siemens, které zní Viaggo) by to teoreticky mohl být, ale nebude. Jednak není důvěra v lokomotivy 380, jednak by to nebylo designérsky ono; navíc upozorňuji, že souprava Viaggo není de iure soupravou lokomotivou tažených vozů, není řešena vyhláškou RIC a tak by se stejně musela i v ČR znovu schválit. Nicméně by stejně nešlo o identickou soupravu, mj. i proto, neb je nedokonalá zejména ve své economy class.
registrovaný uživatel Semík  mail  
24.06.2007 (21:09)  
přečetl jsem skoro celou diskuzi a nenašel jsem, že by to mohlo být: koupit lokomotivy 380, které se dělají pro ČD ( ODPADNE PROBLÉM SE SCHVÁLENÍM TYPU) a připojit k tomu soupravu Rail Jet ( nebo tak nějak ) co si objednali rakušáci. Schválit vagóny přece není takový problém.
24.06.2007 (18:49)  
ad Liberec: Domnívám se, že pátý koridor je víceméně zbytečný, protože jen těžko bude konkurovat dálnici. Navíc v Mladé Boleslavi je nádraži naprosto mimo, takže by zřejmě muselo být přesunuto a to si nejsem jistej.
Zato trať na Pardubice by svůj význam určitě měla a to zejména ve spojení s Českým Rájem a Jičínem, jinými slovy považuji za dobrou jižní variantu.
Jinak si myslím, že potenciál by mohla mít třeba i trať na Děčín, protože silniční spojení Liberec-K.Vary-Německo bude vždy přes Prahu a to je delší než trať. Magistrála Severními Čechami příliš rychlá není.
registrovaný uživatel ICN 
24.06.2007 (18:14)  
To danovy poradce: Nepochopil jsem ani slovo - o jaký jed to jde? Která má slova jsou vulgární, urážlivá či nesouvisející? Považuji tvůj názor na mne za urážejíci a dle toho se budu dále chovat.
Jinak vlaky SA vyjedou nejdříve v roce 2010 - jestli novináři neumí transponovat mluvené slovo na psané, za to nemohu.

To kazbek: dieselový pohon je zatížen sazbou (koeficientem)1,2 navíc v případě provozu dieslového vlaku na elektrizované trati. To však není to nejhorší - tím je cena paliva a spotřeba vlaku. Např. jednotka ICT (VT 605 DB) by na trase Praha - Košice generovala přirážku na jízdném třikrát větší, než kdyby byla v elektrickém provedení.
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko