..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel ICN 
30.06.2007 (1:07)  
To Miroslav Zikmund:

1.)
Je mi líto, ale Viaggio není Classic; jinými slovy: souprava, nazývána ÖBB jako RailJet, opravdu není soupravou vozů, které by řešila úmluva RIC;

2.)
Vozy, podléhající režimu RIC, vyrábí v Evropě pouze firmy Siemens, Bombardier a CAF. Ani jedna z nich není švýcarská.

3.)
Nevím, o jaké výmluvy jde.

PS:
Lituji všechny průkopníky, no jsem rád za ně...
28.06.2007 (20:20)  
Vyjádření o homologaci je začátek výmluv. Pokud se nemýlím, tak v Evropě existují čtyři výrobci železničních vozů sídlících v Německu, Švýcarsku, Itálii, Francii s různými montážními závody v dalších zemích, kteří mají ve výrobním programu HOMOLOGOVANÉ vozy splňující podmínky RIC (v provedení tlakotěsná skříň, klimatizace, viz např. vozy Ampz, Bmz pro ČD a.s.). Rovněž lok x62, x63 od ŠKODA Plzeň mají HOMOLOGACI. Na sedačky, které si zákazník nechá do vozidel namontovat se požadavek homologace patrně nevztahuje …
registrovaný uživatel ICN 
26.06.2007 (20:11)  
To danovy poradce: Děkuji; opět měl můj syn pravdu, který to pochopil přesně naopak, než já. Omlouvám se a těším se někdy příště (snad dříve, než ty vlaky vyjedou) na komunikaci. Nyní však již fakt musím z mé strany diskusi na téma vybírání vlaků pro SA utnout, neb ctím své závazky.
registrovaný uživatel nvlik 
26.06.2007 (17:10)  
To je super že vybírá svůj žlutý vlak jenže tuhle zprávu mi připadá že už jsem jednou četl tzn. vybírá podruhé :)
26.06.2007 (16:46)  
tgw - dle mého je nejdůležitější nalákat na železnici zákazníky. Naučí-li se na rychlé komfortní vlaky, nebudou mít důvod jezdit gumokolem. V případě rychlého severovýchodního spojení by v každém případě došlo ke snížení IAD a najednou by nebyla výstavba dálnice tak horké téma. Rychlé spojení Liberecka s Moravou neexistuje, kdežto rychlé spojení s Prahou již je možné. V první fázi by proto bylo vhodné investovat do chybějících relací než duplikovat stávající rychlé relace. Duplikaci bych nechal až po vybudování 1. fáze. Další zajímavé relace by byly: Liberec-Ústí-Cheb, HK-Wroclaw, Plzeň-České Budějovice.
registrovaný uživatel tgw 
26.06.2007 (13:33)  
Nebo spíše jak se domníváte že to dopadně.Dík
registrovaný uživatel tgw 
26.06.2007 (13:32)  
Prosím pokud ještě zabrousíte na tento článek a přečtete si můj příspěvek napište prosím jak to vydíte vy.Díky.
registrovaný uživatel tgw 
26.06.2007 (13:23)  
Sleduji příspěvky a tak zhruba s nimi souhlasím.Nezapomenˇte,ale že ty časy které dosáhnete autobusem jsou z Černého Mostu nikoliv z centra.Ve špičce se v Praze zasekáte.Tedˇ tu nepíši o autu.A jeho čas.Při dodržování rychlosti je to určitě jen 1 hodina a možná i o něco méně.Je však velká nevýhoda tratě Z Prahy na Liberec.Nevede totiž přímo ,ale tímto směrem najíždí kilometry. A to budˇ přes Neratovice či Čelákovice.Nicméně jiným směrem koleje vzhůru od Prahy nevedou,takže se musí přispůsobit.V Mladé Boleslavi městě to taky pěkně zvorali Tratˇ je sice zahloubili,ale nechali ji odkrytou.A s zastávkou se počítalo již dříve právě pro dvojkolejné zapuštění.Tedˇ je tu jednokolejové zapuštění.A nehledě že je tam oblouk 60 km h .Proto Mladá Boleslav město o ničem a Mladá Boleslav hlavní nádraží je zase z ruky na kraji města.Také o ničem.Bohužel!!Také jsem četl ,zase viz článek 5 koridor,že vlak v případě IC by zastavoval v Lysé, Mladé Boleslavi,Turnově a liberec.Ale podívejte se autobusy ze Student Agenci.Na své trase nikde nezastavují a jsou plné.Tím samozřejmě netvrdím že by nikde IC nemělo stavět.Nyní průměrná rychlost vlaků.Pro příklad současná tratˇ 070.Zde je vidět už nelogické vedení trasy.Za Turnovem 60 km h oblouk, dále 100 km h do Příšovic a za Příšovice a následně u Jizery oblouk 40km h nebo 70 km h .Podle toho co jede. A následně zase 100 km h až před Mnichovo Hradiště. Kde je 80km h, která je až před Mnichovo Hradiště.A tedˇ bych mlžil co je tu.Jestli 40km h nebo 60 km h při projetí Mnichovo Hradiště.Kdyby říkám kdyby ten oblouk za Příšovicemi nebyl 40 km h nebo 70 km h jsou dva rychlostníky nad sebou ,ale třeba 90 km h nebo 100 km h je výsledný čas hned jiný že?To samé jako do Bakova 100 km h následně Bakov město 90 km h a poté 40 km h oblouk mosty a Bakov hlavní nádraží.Nebo z Mladé Boleslavi Debř 90 km h až skoro před Mladou Boleslav a následně 70 km h oblouk poté 50 km h a následně 40 km h oblouk.Jel jsem včera vlakem z Turnova do Mladé Boleslavi.Když jedete tou 100 km h nebo 90 km h je to o něčem jimém než se plazit 60 km h či 70 km h .Táhla nás zamračená 751 a dával jí pěkně.Tou stovku jsme před Příšovicemi měli.No jo no.Škoda ,škoda.Co se týče trati na Hradec králové tak mě překvapujete ,že také víte o projektu severovýchodní osa Neboli Hradec Králové Turnov Liberec.Zde podle studie je nejvýhodnější varianta modernizace jih.Je zde přepravováno nejvíce osob za danný čas dokonce i nejrychlejší čas .Ze studií není nejvíce nákladný.Odhady jsou kolem 13 miliard korun.Když si spočítáme kolik stojí dálnice v téže délce je to podstatně podstatně méně.Nicméně a to s tím počítejte měla by se stavět dálnice na Hradec Králové.Ale stále se ještě neví jestli přes Mladou Boleslav či přes Turnov.Tak aby jste poté tady všichni najednou nezačali také měnit rychle názory ,že zde vede dálnice a proto tudy opravovat koleje je hloupost.To by se opravovat koleje nemuseli nikde ,protože je to hloupost a železnici by mohli rovnou tady v ČR zrušit.A všichni začnem jezdit autem a přispějeme tak ke zkvalitnění ovzduší,přeplněným dálnicím a životnímu prostředí.Přispějeme negativně!Nícméně pokud odmítáte modernizaci Praha liberec tak mi řekněte jak vydíte budoucnost této tratě.Která jde s prominutím do .......!!!!A s vytíženosti těchto spojů.Atd.jak by jste to řešili do budoucna!!Protože to je také potřeba říci .A co s ní do budoucna dál!Jinak ale chválím myšlenku opravit tratˇ do Děčína,protože tudy prozatím pořádná silnice nevede a výhledově o ničem nevím.A tudíž by tu konkurece byla na místě stejně jako prozatím na trase liberec Hradec králové.Nicméně já jsem osobně zvědavý až postaví dálnici a to dokonce přes jičín co vy tu budete potom říkat jakou má potom cenu modernizovat tuto tratˇ.Můj osobní názor bude a to se domnívám že mám pravdu,že začnete jeden do jednoho říkat to samé jako u trati Liberec Praha.Nevím ale připadá mi že ještě nevystřelíte a už řeknete že vám to nejde.Neboli házíte flintu do žita.Takové přísloví.Tím osobně na nikoho nenarážím ,nemyslím to špatně ani nezpochybnˇuji některé kvalitní příspěvky!
26.06.2007 (12:13)  
mates111 - Pátý koridor je opravdu kravina - již jsem psal dříve - aby konkuroval dálnici, musel by být minimálně na 200 km/h. Efektivnější by byla investice do koridoru procházejícím NUTS 2 Severovýchod, kde by gumokoly díky absenci dálnice neměly šanci. Již nyní je na železniční trase dvouhodinový takt rychlíků, jejiž vytížení s postupem času stoupá. Investice by přinesla nejen zefektivnění práce, ale také výrazné zrychlení (ze 160 km na cca 125 km, zkrácení jízdní doby o 40-60 min.)
registrovaný uživatel JK ml. 
25.06.2007 (23:39)  
Vypaltilo se elektrifikovat Plzeň - klatovy proč se nevyplatí elektrifikovat a jednokolejně optimalizovat Děčín - ČL - Liberec? Jistě je to delší vzdálenost, ale významem je to snad také víc.... Taková Vmax100 by se dala vyvinout celkem všude, ale velký problém je úsek Rynoltice - Karlov v podj.....Pokud by se k tomu dorátovalo a optimalizovalo Mymburk-bolka-ČL, bolka - praha a liberec - drážďany. ... Mohly by se sice vozit autíčka do deutschlandu, kšeftovat s poláky se šrotem, rozjet pořádně kontejnerová překladiště (jedno je prý v ČL?). Taky by dráty mohly dorazit z kralup do neratovic... Ale víte co, nic jsem nenapsal jen jsem se právě probral ze sna o budoucnosti tratí mého mládí. Dobrou noc.
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko