..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.06.2007 (17:21)  
ad V. B.:

ne závistivá, ale narážka na ty priority. Fotbal/hokej je mi šuma fuk.
registrovaný uživatel Racek 
24.06.2007 (14:58)  
Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem
Tak to je hláška týdne. Teď naposledy co jsem jel se třeba v SC 72 ve voze č.6 vyskytovalo 5 (slovy pět) cestujících a ani jindy to nebývá o mnoho lepší :-DD
24.06.2007 (11:29)  
ICN: kde se tady berou najednou moudrá slova uprostřed jedovatých slin?:))))

už jsem myslel že "pravidla pro vkládání příspěvků", že budou veškeré vulgární, urážlivé a nesouvisející komentáře smazány, nemohou nikdy platit, protože by tu nebylo to číst.....

zatím jsem si hlavně doplňoval znalosti o vulgaritách a urážkách...

nicméně: "První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky"
změna jízdního řádu je v prosinci, takže to bude 1,5 roku nebo 2,5 roku?
RT expres je už asi nereálný.... slibovaný červen za týden končí

vřelé díky
24.06.2007 (9:54)  
Stoupa:to má být jako závistivá narážka na město kde funguje solidně hokej a fotbal???,takových míst u nás moc není.Asi je málo Liberečákův na ŽP.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
24.06.2007 (9:47)  
... trať do Liberce :

..kdyby myšlenak a touha cestovat z AB do LB vlakem zaujala Syner, už by tam byla VTR ... (Liberečtí vědí, zda je třeba něco dělat s tratěma, nebo postavit ledně hokejový stadion)
24.06.2007 (8:40)  
TGW:Liberec potřebuje hned dvě nové elektro tratě.
1.Nová trat Pha-Bolka-Libe a pak návaznost na Dresden V max 200km/h
2.Pce-Hradec-Jičín-Turnov-Libe jako spojení severovýchod V max 160km/h pro kundolína.
Ten projekt 5.koridoru je celkem o ničem ano bylo by to zlepšení ale po silnici by to bylo stále rychlejší.Proto píšu nová trať.Je to obrovská možnost páč to není jen spojení krásného Liberce,který mi neni ukraden,ale celých Jizerek a to by znamenalo revoluci v dopravě protože by se začlo jezdit vlakem.Druhém případě i Krkonoš.Mohly by tam jezdit ECka.
Zapoměnte na to co jsem napsal,páč toho se tady nikdo nedožije!
24.06.2007 (8:30)  
Abych odpověděl na ty komouše,tak jako správný demokrat musím uznat že ten režim měl své výhody a nevýhody.Ano těch nevýhod převažovalo víc a proto je dobře že se změnil režim.Bych si dovolil napsat ty výhody.-1.bezpečnost (z důvodu že se lidé báli a tak bylo mín individuí) 2.železnice ano KSČ sice nepostavily žádnej koridor zato však z elektrifikovaly nejhlavnější tratě-to by byl dnes taky problém+slušný vozový park.3. soběstačné zemědělství ( např.dnes rozkradlý cukrovary).
Ad ta dráha a vozy B.Je to asi takto to byly před 20-30 lety takové Bmz.Některé měly klimatizaci,rozhlas,zásuvky,krom toho fungovala možnost nastavit teplotu-tou kličkou u koše,světelne označené obsazené WC a centrální zavíraní a blokování vrat.To vše dnes neexistuje,páč je zanedbaná údržba.Koženky mi nevaděj.Vy v kanclu taky máte židle z koženek.
Ano ty pantáky co jsem psal a další začlo se na tom dělat možná první kusy 460 byly dodané na konci 70 let ale další kusy přibývaly v 80.No gumokol fábie se taky vyrábí deset let a 471 bude dokonce déle.
registrovaný uživatel kazbek 
24.06.2007 (1:30)  
Zajimalo by me proc by vlastne melo SA kupovat elektricke jednotky. V Britanii jezdi uplne perfektni dieselovy jednotky Virgin Trains Voyager http://www.virgintrains.co.uk/travelling_with_us/our_trains/default.aspx .

Osobne bych totiz koupil diesel a mel moznost jezdit zcela nezavisle na nejakejch silenejch systemech trakce.

A hlavne si myslim, ze SA ma trochu vetsi ambice nez jen Ceskou republiku, takze bude treba chtit, aby to bezproblemu jezdilo i jiny trate.

Ty jednotky Voyager jsou klimatizovany, daji se v nich prepravovat kola samoobsluhou (nalozeni a vylozeni trva cca 30 sekund - je na to vymakanej system), je v nich prodejna - minibar.

Ma treba diesel vyssi naklady na provoz?
registrovaný uživatel ICN 
23.06.2007 (23:13)  
To tgw:
Odpovídám, byť má reakce mířila pouze k tematu tohoto článku - nicméně se nevyhýbám ani dalším tematům.
Zřejmě jsem špatně pochopil narážku na generály po bitvě, neb já se generálem být necítím, byť přiznávám, že bitvu vedu - a to nejednu. Jedna z nich je proti závistivcům a omezencům.
Co se týče spojení Prahy a Liberce či Liberce se světem vůbec, je to téma velmi ožehavé, vyvolávající leckdy odvážné myšlenky - včetně tzv. 5. koridoru. Tuto problematiku znám jak coby častý cestující této relace, tak coby člověk, kterého práce kolem dopravy živí a hlavně baví.
Liberecko je jediná tuzemská oblast, která nemá dosah na páteřní evropské koridory a jeho nejrychlejší železniční spojení se světem vede přes Dresden. Spojení s Prahou či Pardubicemi je mizerné a tomu prvnímu konkuruje i rychlostní silniční komunikace.
Aby investice, které do takřka nové tratě Praha - Liberec (vedené např. přes Milovice do Mladé Boleslavi a dále tunelovým úsekem Turnov - Liberec) byla smysluplná, je vhodné navázat tuto trať na evropský systém nejen na pražské straně, ale i na liberecké. Jinými slovy onen tzv. 5. koridor dostat až na linii Dresden - Wrocław, zřejmě do oblasti Görlitz/Zgorzelec. I tak však bude takový počin neúměrný významu Liberecka, což sice není pouze těch citovaných 100000 obyvatel Liberce, ale i 45000 obyvatel Jablonce a dalšího okolí (další potenciál přitom nabízí Mladá Boleslav obdobné velikosti, navíc luxusními autobusy takřka neobsluhovaná). Byla by to však daň za jakési opomenutí tohoto regionu ČR v historii kolejové dopravy (je málo krajů v ČR bez elektrizované či dvoukolejné tratě...).
Ještě jinak - takřka nová trať Praha - Liberec (protože modernizovaná je absolutní nesmysl) není nepotřebná či nesmyslná, je však (i s ohledem na geomorfologii terénu) ekonomicky investičně náročná a s ohledem na geosociologické aspekty provozně méně rentabilní.
K tomu navíc přistupuje fakt, že konkurenci v podobě oné rychlé komunikace již má a tak podíl tzv. převedené dopravy (myšleno ze silnice do železnice) nebude tak velký, jako např. v relaci Liberec - Pardubice, kdyby na ní byla rovněž zvažovaná nová trať postavena dříve, než zvažovaná rychlostní silniční komunikace (což nebude, resp. ona silnice bude opět dříve).
Jinak opakuji: jsem pro železnici, nikoliv však pro státní monopolní národní unitární a nikoliv za každou cenu. Angažuji se pro její větší využití tam, kde je systémově lepší, byť nikoliv nyní reálně (s ohledem na její velkou podudržovanost), nebojuji za ní tam, kde je celospolečensky výhodnější jiný dopravní mód (tím ovšem až na vzácné výjimky automobilová doprava není, tu beru jako určitý výraz individualismu, kterým sice osobně v tomto směru netrpím, ale ani jej nehodlám mocensky likvidovat).
Vedla-li má obecná slova (neb jsme na diskusním fóru a nikoliv v projekční kancelář) mimo dotaz, omlouvám se a očekávám odezvu.
registrovaný uživatel tgw 
23.06.2007 (22:37)  
Jinak se omlouvám za chyby,ale mě za pár minut končí internet.Tak už nemám čas to číst a píši už po tmě. Ostatní šli už chrápat.A já je nechci budit.Říká se tomu ohleduplnost.
  1 2 3 4 5 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko