..: Student Agency už vybírá výrobce vlaku :..

Ilustrační obrázekPraha - Sen šéfa Student Agency o žlutých vlacích se začíná naplňovat. V těchto dnech už probíhá výběrové řízení na výrobce vlaku. Zhruba za 2 roky by tak měly na trať mezi Prahou a Ostravou tyto soupravy vyrazit. ČD si zatím z budoucího konkurenta nic nedělají. "Vlaky budou pohodlnější, hezčí a samozřejmě levnější z hlediska údržby než u nás dosud nejmodernější Pendolino, nižší bude i cena jízdenky," říká ředitel společnosti Radim Jančura. Na své si podle něj přijdou i lidé zvyklí na luxus.

"Prostor s luxusními místy bude oddělen, například místo klasických sedaček budou v tomto oddělení sedačky podobné pohodlnému křeslu," upřesnil své představy. Ve vlaku má být i konferenční místnost, kde bude možné promítání a vedení jednání jako v běžných kancelářích. V budoucnu Jančura počítá s obsazením všech dálkových železničních tras v ČR svými vlaky. První z 5 souprav by se na trase Praha - Ostrava měla objevit zhruba za necelé 2 roky. "Rok trvá výroba vlaku a další rok homologace, tyhle věci neurychlíme. Poté se budeme snažit vlaky v co nejkratší době poslat na koleje," uvádí Jančura.

České dráhy se konkurenta nebojí

Ilustrační obrázek
autor: 1.kapr České dráhy nemají z konkurence Student Agency strach. "Zatím se ještě nebavíme o reálné věci, ale o představách. I tak si myslím, že svoji pozici neztratíme," říká ředitel odboru marketingu ČD Aleš Ondrůj. Pendolino si podle něj získat stálou klientelu a spoje na trase z Prahy do Ostravy jsou vyprodány týden dopředu. Na této trase podle něj už mají ČD jedno vítězství nad autobusy Student Agency za sebou. "Počet zákazníků nám tady narostl o 30%, zatímco Student Agency omezila počet spojů. Stále lépe se daří i našim vlakům, které jezdí například mezi Prahou a Brnem," dodává Ondrůj.

zdroj: Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 22.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Glagol  mail  
22.06.2007 (8:26)  
Upozorňuji, že čtenáři dfens jezdí gumovehiklem a ne "Leštěným prdem"
registrovaný uživatel LukasH 
22.06.2007 (8:21)  
Nebojím se že by to cd ohrozilo. Jen ať vyjede, aspoň se zlepší kultura cestování a cd ho pak stejně přetlačí, viz rtčko kde silně pochybuji o tom že oni sami věřili že někdy vyjedou...
22.06.2007 (8:03)  
Konkurenci ČD přeji hodně štěstí

nespokojený cestující
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.06.2007 (8:02)  
téma pořízení nového vizidla:

Mám důvod se domnívat, že na trhu (a myslím Evropu, ne ČR) je určitý přetlak nabídky. Proto pořízení vozidla, i s určitými úpravami pro místní poměry (zabezpečovačka, například) by nemělo být problémem věcným, a relativně ani cenovým. Nejdražší je samozřejmě vývoj vozidla nového - např. Pendolíno.

Z pohledu z venčí, bez hluboké znalosti Pendolina, (nemá komínek), bych mohl dovodit, že takhle nešťastný projekt naše dráhy snad neměly. V jeho průběhu se měnily podmínky, vedoucí pracovníci zadavatele, výrobci, majitelé výrobců, prostě myslím, že se seběhla ta nejméně šťastná konstelace pro Projekt, jakou si lze jen představit.

Aniž bych chtěl kohokoliv očerňovat (dle mého šlo o systémovou chybu):
- byl / je vůbec nějaký projektový manager, který by projektu ducha nejen vtisknul, ale také ho dotáhl do konce - byl vůbec někdo takový ustanoven a měl možnost - pravomoci, nejen odpovědnosti (odborné, ta ekonomická je spíše politická)
- do jaké míry se shodují/odlišují parametry původního zadání, resp. rozhodnutí - chceme vlak rychlovlak (a to jak technické, tak i provozního využití) s dosaženou skutečností?

Nevolám po odpovědnosti, to nic neřeší. Spíš jde o to, neopakovat chyby z přezpřílišného předprojektového nadšení. ("Odmítání" Taurusu, míním například)
22.06.2007 (7:45)  
Ondrujovi sebevědomí nikdy nechybělo a vždy s podobnými řeči přímo překypoval... Po přečtení článku jsem si vzpoměl na (sakra jak že se to jen mělo jmenovat...??) RTexpres???Nebo tak nějak...už jsem o tom dlouho nic neslyšel a mám pocit že neuslyším.Jsem zvědavý kdo ze souboje dvou největších optimistů s největším sebevědomím v republice (Ondrůj vs. Jančura) vyhraje.
registrovaný uživatel burian 
22.06.2007 (7:36)  
Pan Ondruj je prilis sebevedomi. Z Pendolina udelal nalesteny prd, ktery jeho odbor polepuje ruznymi obrazky, ale jiz neprozradi, ze neni mozna ani jedna jizda, ktera by nebyla bez technickych potizi. Klimatizace, kompresory, menice atd. Neprozradi, ze technicka dilna mnohdy ani nespi, jen proto, aby vubec Pendolino vyjelo. A jak jsem si sam vsiml (jezdim mezi Prahou a Breclavi) je pritomen neustale technik, ktery, co jsem jel, neustale neco kuti. Neni casto vyjimkou, ze cety presunuji cestujici do jineho vozu pro nefungujici klimatizaci. Takze pane Gottovi ji asi ani nebudou muset vypinat. Bylo by fajn, kdyby se trafika pana Ondruje misto cirkusovych predstaveni v pendolinu zacala zajimat o obycejnou realitu cestovani. Rada EC a IC vlaku jsou ve, mirne receno, nedobrem stavu (vozy CD). O EX a R radeji pomlcim......
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko