Tišnov - Slunné letní dny , které v posledních týdnech sužují naší republiku, se opět činí na naší flóře. Vysoké teploty vysušují porost okolo tratí a ten se tak lehce vznítí od rozžhavených okují brzdících souprav a stávají se tak jedním z nejčastějších důvodů výjezdů hasičů na Tišnovsku.
Častým důvodem požáru jsou prý vlaky
Zprávy TTV ( Tišnovská televize): "Zvuk sirén, kterými se svolávají dobrovolní hasiči se stal každodenní kulisou dubnových a Květnových dní. Od nového roku do konce dubna měli tišnovští profesionální a dobrovolní hasiči zhruba 100 výjezdů a zasahovali během posledních dubnových dnů zhruba 50X, většina požárů byla v nepřístupném terénu blízko železnice mezi Tišnovem a Vlkovem u Tišnova. Důvodem požárů jsou rozžhavené okuje a jiskry od brzdících souprav, které zde překonávají táhlé klesání (pro srovnání: těžké náklady v tomto úseku, kvůly stoupání musí většinou táhnout tři lokomotivy řady 230). Ve většině případů, zde však jen hoří tráva a nevznikají velké škody a tak se příčina požáru nevyšetřuje.
České dráhy nemají nic, co by přímo potvrzovalo příčinu požáru jako "brždění". Požárům by se však podle TTV dalo předejít lepší údržbou, nebo úmyslným vypalováním porostu okolo tratě, jako to dělali v předešlých letech. " Státní požární dozor by zde měl provést kontrolu a zjistit, zda dráhy jako vlastník udržují pozemky v přijatelném stavu.
V měsíci červnu vozy MUV SDC Tišnov prováděly pravidelnou údržbu trati 250 v úseku Kuřim - Tišnov (součástí byla i napěťová výluka v Tišnově, kde byly nasazeny 3 stroje řady 754 na roztlačení) a při té příležitosti byla posekána tráva v okolí tratě.
Nejvážnější požár
Jako příčina požáru chatky u železničního přejezdu ( jediný železniční přejezd na trati 250 v úseku Brno - Havlíčkův Brod) byla pravděpodobně i zde rozžhavená okuje od brzdící soupravy. Na místě zasahovalo 7 hasičských jednotek včetně tišnovských a brněnských profesionálních, dobrovolní z Tišnova, Kuřimi, Dolních Louček, Drásova a drážní hasiči. Škoda byla však vyčíslena jen na 100.000 Kč, provoz nebyl ohrožen, bezpečnostním opatřením byla snížená rychlost.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.