Úvaly - V pondělí 18.6.2007 došlo na trati 011 mezi žst. Praha Běchovice a Úvaly k prověšení troleje a vlaky přestaly na 3 hodiny jezdit kvůli neprůjezdnosti všech 3 traťových kolejí. Železničáři odhadli škodu na půl miliónu korun. Mluvčí drah Ondřej Kubala řekl, že alespoň jedna kolej by měla být v provozu zhruba v půl páté, což se také stalo. Dálkové vlaky České dráhy odklonily na trať 231 přes Nymburk, osobní vlaky byly nahrazeny autobusy. Zpoždění u vlaků, včetně spojů SuperCity, se pohybovalo mezi 40 a 110 minutami.
Jedna ze tří traťových kolejí byla zprůjezdněna okolo 16:30 hod., závada na trolejovém vedení vznikla ve 13:20 hod. Provoz na koridoru mezi Prahou a Kolínem byl částečně obnoven krátce před 17. hod., zcela obnoven v 19:20 hod. Náhradní autobusová doprava byla zrušena v podvečerních hodinách.
Trať byla od 13:20 do 16:30 hod. zcela neprůjezdná
Krátce před půl druhou odpoledne praskl izolátor trakčního vedení, který poškodil čelní okno lokomotivy na R 623 Bečva. Vzápětí se prověsily troleje nad všemi kolejemi. U dalšího vlaku na trati došlo k poškození sběračů. Poškození je vážné, doprava bude omezena pravděpodobně až do zítřka. České dráhy na svém webu uvádí: "Kvůli závadě na trolejovém vedení jsou v úseku Praha Běchovice - Úvaly nesjídné všechny 3 traťové koleje. Je zavedena odklonová vozba přes Lysou nad Labem pro rychlíkovou dopravu a NAD zajišťuje vozbu osobních vlaků."
Trať částečně průjezdná
Na páteřní a nejvytíženější trati v Česku opět začaly jezdit některé vlaky krátce po 16:30 hod. "Jednu traťovou kolej už se nám podařilo zprovoznit," uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Některé dálkové spoje ale stále jezdí odklonem přes Nymburk. Trať v celém úseku by měla být zprovozněna do půl sedmé. Spoj SC 509 SC Pendolino nabral asi hodinové zpoždění. "Nevěděli jsme, co se přesně děje. Na místo musel někdo vyjet, aby zjistil škody. Teprve pak jsme vlak poslali odklonem," vysvětlil iDnes.cz Kubala s tím, že další pendolino už zamířilo rovnou na odklon.
Při aktuálním pohledu (18.6.2007, 17:30 hod.) na Babitron je patrné, jak prověšené troleje ochromily železniční dopravu v zemi. Spoj SC 509 je opožděn o 66 minut (jel odklonem přes Lysou nad Labem), spoj 511 je opožděn o 57 minut. Rychlík Bečva, při jehož průjezdu právě izolátor trakčního vedení praskl, míří do cílové stanice se zpožděním 85 minut. Vlak SC 508 je na odjezdu z Prahy opožděn o 48 minut. Z vlaků kategorie EuroCity jsou zpožděny EC 170 Hungaria o 53 minut (jede odklonem), EC 173 Vindobona o 75 minut, EC 109 Comenius o 68 minut a EC 175 o 53 minut. Osobní vlaky z trati 011 dojíždějí se zpožděním v řádu desítek minut.
Omluvte, prosím, sníženou kvalitu doprovodných fotografií.
zdroj: Novinky.cz, iDnes.cz, -cspsv-
Jsem zvědavej, jestli se u nás dočkám podobného projektu jako ve Švýcarsku (Bahn 2000)
... (ten minulý) parliament ČR schválil Energetický zákon, umožnil "znovusjednocení ČEZu" (prý aby nerostly tolik ceny mluna, jako pod neviditelnou rukou trhu), ale srozumitelnou energetickou politiku nevidět. Proto se ani neodvažuji poňouknout téma dopravní politika státu ...
Souhlasím i s dalšími objízdnými trasami. Kromě Kolín-Havlbrod-Brno třeba i Pardubice-Liberec-Drážďany (Labe je v tomhle úseku téměř neškodné a jízdní doba po úpravách by nebyla až tak katastrofální). Rozhodně by to bylo na delší elaborát, nemám však na něj čas.
Cybob: fotky horší kvality se v tomto případě klidně omluvit dají. Jde o záznam nenadálé události, v tomto případě není důležitá 100% kvalita, ale aktuálnost. Díky za ně!
Z V. Oseka je to na Hradec, až na pár vyjímek, jako když střihne a v pohodě by se tam dalo jezdit 160.
Byl jsi tam vůbec někdy?
I v současnosti by to na opravených úsecích šlo 120, ale trať není kódovaná, takže jenom 100 km/h.
Dokážu pochopit únavu matroše,takže to s tím Brnem bylo taky proto že moc svítilo slunce?Vid to s těma trolejema se stává i na jaře a na podzim(ano letos svítilo taky hodně)ale i v zimě.Tak to je asi jenom jedna z možností.Mě by zajímaly i další,páč když už tu pišu tak si něco vědět.
Homolka:trat na Hradec by se musela zbourat a postavit nová abys chtěl mít koridor i tam,páč budeš se divit ale ikdyž je to rovina jsou tam prudký oblouky.Šlo by tam max.tak 130 po opravě.Můj názor pokud se něco stane mezi Pha-Kolín tak je lepší uhybat na Lysou tam těch 120 se dá.
Jak je možné, že Želpage, která úzkostlivě dbá na to, aby v galerii byly fotky ve 100% kvalitě, dá do článku na titulní straně tak nekvalitní fotky??? To se omluvit nedá!!!
jen jestli na to nejdete příliš logicky s neklamnými znaky správnosti! Že jste na rozdíl od mnohých dával ve škole nejen pozor, ale i přemýšlel, a toužíte (jako já) mít při obsluze splněnou podmínku n-1! Nedej bože provedete propočet dle teorie seriové a paralelní obsluhy dle prof. Markova! Vy jste ale nebezpečný!
Jedna z prvních věcí, co "udělala DB po anexi DR", bylo zkapacitnění a elektrifikace paralelních tratí Dresden - Berlin. Když pak (?1997) bouchly cisterny na půl cestě hlavní trati (zcela neprůjezdné), jezdilo se obchvatem, a to plynule a zpoždění snad ani ne 30min. (jel jsem "to").
Jasná zpráva - paralelní na HK, udržovat v chodu Kolín - HB - Ždár - Brno, a přitom zvážit zda něco udělat (přestavět, přetrasovat) s úsekem KH - HB
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.