..: Lidé stále chodí k lomu v Blansku přes koleje :..

Blansko
autor: MilošBlansko - Blanenský lom mnozí považují za nejkrásnější místo ke koupání v širokém okolí, ale ten leží v těsné blízkosti frekventované trati Brno – Česká Třebová. Lidé se tak dopouštějí přestupku a riskují svůj život. Policisté i pracovníci ČD však už boj proti hazardérům vzdali. „V tom horku se mi to nechce obcházet přes staré Blansko, tak jdu radši přes koleje a pak hned do vody,“ svěřuje se Pavel (26), který si do lomu chodí zaplavat. „Když jede kolem vlak jen si přidržím věci, aby neulítly, ale nebojím se. Nestojím přece v kolejišti,“ říká mladá dívka, která se právě přes koleje do lomu dostává pravidelně.

Podle okresního policejního mluvčího Miroslava Kovaříka se tato situace opakuje každý rok. „Lidé tam koleje nepřechází jen tehdy, když v té lokalitě stojí policejní hlídky. Jde o marný boj,“ uvádí. „Každý člověk, který kdekoliv přechází koleje, jedná na vlastní nebezpečí a dopouští se přestupku,“ varuje. Pozemek kolem lomu patří ČD, to že policisté místo chodí kontrolovat, se rovná hlídání soukromého majetku. „ČD by si to tam měly zajistit. Měl by tam být plot,“ říká policejní mluvčí. Jaroslav Najmon, vrchní přednosta stanice Brno - Maloměřice, pod kterou blanenské nádraží spadá, je však bezradný. „Všichni jsme to vzdali. Cedule zakazující vstup lidi neodradí od tohoto vyhledávaného místa pro rekreaci,“ říká, ale oplotit tento prostor ovšem nehodlá. Podle Miroslava Kovaříka zatím o život na kolejišti v blízkosti lomu v Blansku nikdo nepřišel. „Až se neštěstí stane, pak možná ČD zareagují,“ dodává.

zdroj: Blanenský deník a MF DNES


Adys Poslat mail autorovi | 16.6.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milos  mail  
23.06.2007 (12:20)  
kamil, joj! dik za odpoved!!
registrovaný uživatel tenzor 
18.06.2007 (12:25)  
Jezisi o co go, kdyz tam jezdi vlak max. 70 km/h a je diky projizdnei ostrych oblouku slyset minimalne minutu pred tim nez prijede.
Pokud to CD vadi, at tam vybuduji nadchod, pak by konecne delaly neco pro lidi.
BTW zadneho exota, ktery by misto prechodu koleji to obchazel kilometrovou zkratkou, jsem tam nikdy nezaregistroval.
Umele nafouknuta bublina, na draze je spousta skutecnych problemu, ktere by se mely resit.. ale mozna prave o to tu jde :(
18.06.2007 (12:01)  
JTB: já taky klidně můžu psát česky - většinu svého času trávím v Olomouci a věř nebo ne, ale o Vltava-Labe Press pochopitelně vím. V době, kdy jsem dělal PR pro jednu neziskovku, jsem s redaktory místních redakcí dokonce celkem živě komunikoval. Stejně tak nemám pocit, že bych se horlivě hádal, nicméně tuto zprávu neuveřejnily regionální Deníky v celé ČR, ale pouze Blanenský deník, a tak je myslím na místě zdroj v této míře specifikovat. U zpráv převzatých z ČT24 se zde taky mnohdy uvádí zdroj ČT24 a ne Česká televize. To samé s iDnes.cz vs. MF Dnes, přestože třeba článek vyšel primárně v tištěné verzi.
Já vím, že to není tak horké a rozhodně to nebylo myšleno, natožpak podáno, jako útok na autora. Korektní a přesné uvádění zdrojů by ale mělo být snad samozřejmostí. To jako vysokoškolák musíš vědět :)
registrovaný uživatel Shunt 
18.06.2007 (9:36)  
Opravdu mi to nedá nezareagovat na níže uvedené názory.
1. Pendolino, 350 a 362 u napáječky v Blansku stahovat nemusí, pro ně platí návěstidlo s návěstí vypněte proud
2. Lidé, kteří přecházejí koleje se dopouští přestupku podle přestupkového zákona
3.Podle zákona o dráhách se lidé mohou pohybovat 2,5 od krajní koleje - vše ostatní je prostor dráhy.
4.Investice do jakéhokoliv zařízení umožňující přechod dráhy by musela být podmíněna dalšími investicemi (WC apod)
A teď osobní postřeh. Na OTV jsem kdysi začínal a není vůbec jednoduché "prokličkovat" s mandelinkou mezi lidmi, kteří jsou na osádku vulgární, řkouce co si tam dovolují jezdit a došlo už i k několika konfliktům. Každý rok poklízíme desítky pytlů odpadků (kdopak to asi platí?). Přecházení přes koleje tam vidím každý den a několikrát jsem viděl, jak lidi přecházeli hned za vlakem a ani se nerozhlédli, jestli něco nejede po druhé koleji, o souběžných jízdách nemluvě.Dále nevím proč by SŽDC mělo budovat něco, co neslouží přímo k provozování dráhy.
Závěr-kdyby tam koupající chodili zadem, neleželi na kolejích a nenechávali po sobě šílený nepořádek, tak osobně by mi to nevadilo, ale takto to určitě není správné.
18.06.2007 (8:24)  
Taky se hlásím k blbcům. Je tam překrásně. A z vody člověk pozoruje veškerou koridorovou dopravu jako na dlani. Myslím, že většina odpovědných lidí, jako třeba já, by chodila podchodem (při jeho použití je zacházka cca 100 metrů a pak už dojde jen k "nelegálnímu" přechodu jedné koleje, po které pouze cca 10x denně jezdí couráky vyčkavši průjezdu rychlíku/Ex/EC/SC), kdyby to nebylo opravdu úplně zbytečné. Dráhy takto nemohou povolit oficiální přechod kolejí (lidé by tam třeba od vlaků chodili v davu bez rozhlédnutí), ale nehoda je tam prakticky vyloučena, to by muselo někoho švihnout přímo nezi kolejema - chodí tam ale dost lidí, takže by ho pravděpodobně beztak zachránili. Viditelnost na obě strany bych přirovnal k viditelnosti tramvají na pražské zastávce Národní divadlo na nábřeží (17+18). Jinak ležet se nemusí na té manipulační koleji, já chodím z druhé strany na "pláž" (v podvečer teda spíš nudapláž...). Bavíme se ale o přechodu kolejí v prostoru nádraží. Horší je přecházení přímo u toho lomu. Je to v oblouku a trať je nakloněná. Může se stát, že ňákej opilej zakopne a spadne. Rychlost je tam sice minimální, ale jednou se asi něco stane. Plot by pomohl.
registrovaný uživatel M 
17.06.2007 (18:57)  
1. Stret pri prechazeni hrozi jen chromym slepym lidem, protoze vlaky tam jedou rychlosti lokalky a soucasne jsou celkem z dalky videt
2. Zajimavejsi mi prijde, ze jako "plaz" slouzi prouzek betonu, ktery muze byt tam tri, pet, sedm (?? - Milos by vedel:-) metru od koleji
3. Osobne jsem nikdy nevidel Japonce rychleji neco fotit nez tuhle "plaz". Za uprk z kupecek do ulicky by se nemuseli stydet ani motorkari na Le Mans:-))
17.06.2007 (18:11)  
Kamil238 & Miloš: Na tohle jsem se chtěl zeptat už dávno. Takže v běžném provozu se to pro určení polohy vlaku nevyužívá, pouze při příležitostných měřeních? Na 260 je toho hodně.
17.06.2007 (16:55)  
Myslím, že vinit za cokoliv SŽDC nemá smysl. Spíš by to měl být námět pro místní radnici, jak tam bezpečnou cestu zařídit (stačilo by PZZ)
registrovaný uživatel Kamil238  mail  
17.06.2007 (16:29)  
milos: Ten objekt umístěný na pražci v "Brněnské" koleji je synchronizační bod pro synchronizaci měřícího vozu železničního svršku a bývá k vidění i na jiných místech, často přímo před krajní vyhybkou stanice. Alespoň tak mi to bylo vysvětleno.
17.06.2007 (14:24)  
Georgo: ad Deník-ten název se normálně používá, např. "pracuju v Deníku". Vydavatelem je společnost Vltava-Labe Press, vlastněná německým kapitálem, nicméně značka novin opravdu zní "Deník". Lokalizační přizvisko je jen mutace.

Abys mi uvěřil: www.denik.cz. Je poněkud komické, když se slovensky hovořící člověk horlivě hádá o specifikách českého tisku:))))
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko