..: Po rekonstrukci nádraží Praha - Smíchov vznikne v areálu moderní centrum :..

Ilustrační obrázek
zdroj: WikipediePraha - Špína, bezdomovci a narkomani, polorozpadlé budovy. Tak to v současné době vypadá na nádraží Praha-Smíchov. To už se za několik let stane minulostí, protože na nádraží vzniknou komerční plochy, které budou využity jako kanceláře a nejrůznější obchody. Některé části nového nádraží budou sloužit jako hotel nebo rezidenční bydlení.

Nový projekt dokonce předpokládá, že by se do prostoru nádraží Smíchov mohlo přesunout i autobusové nádraží, které je v současné době Na Knížecí. Jak bude projekt přesně vypadat, by mělo být známo okolo září. Pokud vše půjde bez problémů, stavební práce by mohly začít již začátkem příštího roku 2008. Předběžné náklady zatím byly vyčísleny zhruba na 12 miliard korun.

Vlaky budou navazovat na metro a tramvaje

V současné době vznikají první návrhy, jak by mohl pozemek smíchovského nádraží vypadat. Příští rok by se pak mělo rozhodnout o změně územního plánu. „Zpracováváme urbanistickou studii, ve které by měl být první návrh toho, jak bude nádraží členěno,“ říká mluvčí Sekyra Group Radek Polák, která rekonstrukci provede. Studie také ukáže, jak na sebe budou navazovat jednotlivé druhy dopravy, které jsou na smíchovském nádraží. 60% území by mělo být zastavěno budovami, zbylých 30% by potom mělo sloužit modernizovanému drážnímu provozu. „V rámci rekonstrukce rovněž vznikne velkokapacitní parkoviště a budou opraveny ulice Nádražní, Radlická a Za Ženskými domovy,“ dodává.

Nádraží Smíchov přestane být oblíbeným místem dealerů drog a narkomanů nebo bezdomovců. Současné nádraží totiž nabízí azyl zejména příležitostným uživatelům drog. „Lidé sem přijedou, nakoupí si od dealerů drogy a pak odtud zase jedou dál,“ potvrzuje protidrogový koordinátor Prahy 5 Jaroslav Karhánek. Opravy podporuje i radnice, která nyní čeká na první kroky společnosti. „Žádosti o povolení ke stavbě zatím nedorazily,“ uvádí mluvčí radnice Jan Šlajs. Developerská společnost si v současné době nechala zpracovat ekologický audit okolí nádraží. Dokument by měl ukázat, do jaké míry je celé území znečištěno a jakou částku bude nutné investovat do vyčištění drážních pozemků.

zdroj: Pražský deník a Novinky


Adys Poslat mail autorovi | 16.6.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Ziki 
20.06.2007 (19:55)  
Seath, nejřív bych se podíval na to jak to návěstidlo na kterém podle tebe svítí ta PN vypadá, a pak by jsi zjístil, že se jedná o vložené návěstidlo, tudiž to není PN, ale návěst "Odjezdové návěstidlo dovoluje jízdu". Co se týče rekontrukce tak přibude ještě jedno nástupiště, vznikne přímé spojení směr Praha Zličín a bude instalováno nové zabezpečovací a informační zařízení. Vše bude samozřejmě rekontruováno, tak aby v budoucnu byla umožněna přímá jízda na nové spojení do Berouna, tudiž na stávají trať se bude muset jet vždy odbočkou. Trať do Rudné bude do budoucna odbočovat z Nového spojení na odbočce u Hlubočepské tramvajové smyčky.
18.06.2007 (15:00)  
MZ: vzhledem k tomu, ze ted tam navic stoji ten mestsky okruh, tak to asi opravdu levne nebude.

A ruske zabezpecovaci zarizeni je kouzelne, hlavne me fascinuje, ze bezne odjezdy ze III. nastupiste na Beroun probihaji standardne na PN... :)))
18.06.2007 (14:02)  
Venca: Opět názor inteligenta, teď ještě poraď, co s nimi doopravdy udělat. Střílení a Jáchymov prosím vynech.
registrovaný uživatel aron 
18.06.2007 (12:17)  
Když si jsou všichni tak jistí,že tam polovona lidí prodává nebo nakupuje drogy,tak proč je všechny nepochytaj?
17.06.2007 (22:20)  
Na Smíchově se musí především provest kompletní rekonstrukce zabezpečovacího zařízení. Je tam ještě sovětská releovka – další důkaz jednoduchosti a spolehlivosti, jenže ta je už na hranici životnosti. O zapojení tratě do Zličína se mluví dlouho … Jenom tohle může přijít na miliardu …
17.06.2007 (21:38)  
Aha. Takze odtud vitr vane. Tentokrat to neni zadne cinkle "public private partnership", ale snaha prijit k pozemkum.

Nakonec proc ne, kdo potrebuje severni nastupiste a ty nevyuzivane prostory. Kdyz udelaji spojku ze Semmeringu a zmeny, o kterych jsem psal, je mi to jedno...

Skoda, ze se spojka neudelala jako vynucena investice pri stavbe okruhu.
17.06.2007 (15:24)  
Rekonstrukce Smíchovského nádraží se plánuje zatím tak že nejdříve se zruší a zastaví prostor seřadiště(bordel mezi severním nástupištěm a ul Za Ženskýmy domovy) a pak se teprve uvidí co dál v další etapě má být vybudováno IV nástupiště a spojka od Žvahova do osobního nádraží(plán z počátku 80 let) a poté bude severní nástupiště(společné nádraží) zcela zrušeno a zastavěno.Po prostorech nádraží Bubny a Žižkov jde o největší souvisle zastavitelný prostor v Praze.
17.06.2007 (9:46)  
Já bych to vyřešil hned ty hovada typu dealerů drog a narkomanů nebo bezdomovců postavit ke zdi a střílet nebo ještě lépe odvéz do Jáchymova kopat uran.Když mužeš fetovat a somrovat co bys nemoh makat!
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
17.06.2007 (9:12)  
Každé zvelebení prostor nádraží vítám, i když mohu mít některé výhrady. Jen by mě zajímalo, jak se vypořádají s těmi pankáči, somráky a dealery, když to nezvládli ani na letišti Praha-Ruzyně.

Zpočátku (tak 2 roky zpátky) to bylo celkem dobré, ale od té doby co loni otevřeli nový terminál Sever 2 se situace výrazně zhoršila. Zvláště ve spojovacím terminálu mezi T2 a T1 se celkem pravidělně na lavičkách vyskytují podívná individua, která zapáchají a v rukou cumlají lahváče. Všichni jsou tak vytřeštění z terorizmu, že zapomínají na dealery, kteří šikovně provozují svojí činnost přímo před očima letištní ostrahy. Holt po stránce bezpečnosti letištního provozu nejsou tak nebezpeční...
17.06.2007 (8:33)  
Mohli by při té příležitosti prodloužit podchody k tzv. severnímu nástupišti tak, aby cestující ze Semmeringu nemuseli obcházet celé nádraží při přestupu na MHD. Ještě před tím by snad měly být zrealizovány schody na toto nástupiště z radlické lávky. Že se nádraží oživí mi nevadí, spíš se mi nelíbí plán 60% plochy zastavět kdovíjakými budovami - přitáhnou totiž do Nádražní auta a spoustu dalších lidí. Co by mohli zastavět, je proluka nad vstupem do metra u výstupní zastávky příměstských autobusů.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko