Vídeň - V tomto týdnu byla zahájena dle tiskové zprávy ÖBB "stavba století", tedy stavba nového hlavního vídeňského nádraží, které bude dennodenně sloužit 145.000 lidem, kteří budou moci využít více než 1.000 vlaků. Stavbu zahájili ředitel ÖBB Huber, vídeňský starosta Häupl, spolkový ministr pro infrastrukturu Faymann a koordinátor EU pro větev TEN 17 Balász. Práce byly zahájeny v železniční stanici Südtiroler Platz, která je tak prvním projektem, který souvisí s novou organizací železniční dopravy ve Vídni.
Předpokládá se, že nové nádraží Wien Hauptbahnhof začne cestujícím sloužit za 6 let. Jednou ze změn bude i zkrácení jízdních dob vlaků, například z Lince až na vídeňské letiště Schwechat bude cesta trvat 1:15 hod., dnes jsou to zhruba 2,5 hodiny. Na hlavním nádraží bude 5 nástupišť, každé se 2 kolejemi.
V dnešní stanici Südtiroler Platz bude v budoucnu hlavní vchod do nádraží. Přestavba bude dokončena v roce 2009 a přijde na 44 mil. €. Kvůli novému hlavnímu vlakovému nádraží ve Vídni budou proinvestovány více než 2 miliardy €.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
1 2 | Zpráv na stránku: |
Ad Semík : potvrzujete můj názor, že stávající Brno hl.n. má kolejí nadbytek, jde jen o organizaci jízdního řádu …
ad WAR : Švýcarské Arth– Goldau je historicky v oblouku, vlaky směr Zug jsou ve vnějším oblouku, mají až 15 vozů, vlaky doprovází četa 1/1, maximálně 1/2 …
Takový Bern (nikoli jako hlavní nádraží) je taky v oblouku.
"Nové" nádraží z roku 1971 Zürich Flughafen je celé v oblouku, jezdí tam taky 14 vozové soupravy (2 x EJ 500 = Pendolino) četa 1/1 (na každé soupravě jeden konduktér), zase je to pouze věc organizace a techniky … celá souprava je pod dohledem kamer a u "výpravního" bodu, odkud se ovládá "vypravovací" návěstidlo je několik monitorů, na nichž vlakvedoucí obsluhující návěstidlo vidí celou soupravu …
Jeste k tem 1000 vlakum: u tech nastupist jeste chybi zminka, ze dalsi dve koleje s nastupistema jsou schovane dole ve sklepe, kde jezdi asi kazdych 5-10min Schnellbahn. To znamena ze na tech 10 prujezdnych kolejich nahore zbyva asi tak 600-750 vlaku denne.
prapradědečkové stavěli v Praze nádraží Františka Josefa I, později Wilsona opravdu velkoryse na dobu vzniku a umístění.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.