..: Stavba hlavního nádraží ve Vídni zahájena :..

Koridory TEN, zdroj: Hochegger.com, ÖBBVídeň - V tomto týdnu byla zahájena dle tiskové zprávy ÖBB "stavba století", tedy stavba nového hlavního vídeňského nádraží, které bude dennodenně sloužit 145.000 lidem, kteří budou moci využít více než 1.000 vlaků. Stavbu zahájili ředitel ÖBB Huber, vídeňský starosta Häupl, spolkový ministr pro infrastrukturu Faymann a koordinátor EU pro větev TEN 17 Balász. Práce byly zahájeny v železniční stanici Südtiroler Platz, která je tak prvním projektem, který souvisí s novou organizací železniční dopravy ve Vídni.

Předpokládá se, že nové nádraží Wien Hauptbahnhof začne cestujícím sloužit za 6 let. Jednou ze změn bude i zkrácení jízdních dob vlaků, například z Lince až na vídeňské letiště Schwechat bude cesta trvat 1:15 hod., dnes jsou to zhruba 2,5 hodiny. Na hlavním nádraží bude 5 nástupišť, každé se 2 kolejemi.

V dnešní stanici Südtiroler Platz bude v budoucnu hlavní vchod do nádraží. Přestavba bude dokončena v roce 2009 a přijde na 44 mil. €. Kvůli novému hlavnímu vlakovému nádraží ve Vídni budou proinvestovány více než 2 miliardy €.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB


CSPSV | 16.6.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

  1 2      Zpráv na stránku:   
17.06.2007 (22:40)  
Částečně je průjezdný i Zürich HB (koleje 21 - 24) a buduje se další tunel pro průjezdné koleje.

Ad Semík : potvrzujete můj názor, že stávající Brno hl.n. má kolejí nadbytek, jde jen o organizaci jízdního řádu …

ad WAR : Švýcarské Arth– Goldau je historicky v oblouku, vlaky směr Zug jsou ve vnějším oblouku, mají až 15 vozů, vlaky doprovází četa 1/1, maximálně 1/2 …
Takový Bern (nikoli jako hlavní nádraží) je taky v oblouku.
"Nové" nádraží z roku 1971 Zürich Flughafen je celé v oblouku, jezdí tam taky 14 vozové soupravy (2 x EJ 500 = Pendolino) četa 1/1 (na každé soupravě jeden konduktér), zase je to pouze věc organizace a techniky … celá souprava je pod dohledem kamer a u "výpravního" bodu, odkud se ovládá "vypravovací" návěstidlo je několik monitorů, na nichž vlakvedoucí obsluhující návěstidlo vidí celou soupravu …
registrovaný uživatel War 
17.06.2007 (15:54)  
pro ty co komentuji Brněnske nadraži jenom doporučuju zkusit jet Rychlíkem Brno - Žilina... Mašina za první zatačkou, rovinka, a druha ostra zatáčka celkem asi 15 vozu... pro odpiskani je potřeba tak 6 lidí... osobně jsem pro zachování nadraží ale tohle jim nezavidim...
17.06.2007 (15:24)  
zaza: zrovna vítkovská trať není spojka mezi dráhami, jelikož dráha od Turnova do Prahy měla koncové nádraží a depo tam, co je teď na hlavním nádraží ta fialová budova. Ta dvě nádraží stála vlastně na jednom placu vedle sebe a kolejiště měla spojena přes nějakou úvrať.
registrovaný uživatel comar 
17.06.2007 (14:12)  
aaahh.. cekal jsem, ze do toho nejaky chytrak zacne tahat brnenske nadrazi. To srovnani je naprosto mimo misu! Jsou to naprosto rozdilne projekty, ktere maji vyresit uplne jine problemy....

Jeste k tem 1000 vlakum: u tech nastupist jeste chybi zminka, ze dalsi dve koleje s nastupistema jsou schovane dole ve sklepe, kde jezdi asi kazdych 5-10min Schnellbahn. To znamena ze na tech 10 prujezdnych kolejich nahore zbyva asi tak 600-750 vlaku denne.
17.06.2007 (13:04)  
2Vlad: Jo, u nas v brne mame tak genialni nadrazi, ze ve spicce se vypravuji 2 vlaky z jednoho nastupiste. A ted cekame na nejakeho chytrolina co je pro rekonstrukci ve stavajici poloze, aby nam konecne rekl, jak ji udelat. Nejspise by vypravoval 4 vlaky z nastupiste:-) Nebo, ze by je vypravil ze zidenic a Herspic, at se lidi pobavi?
registrovaný uživatel Semík  mail  
17.06.2007 (0:36)  
které bude dennodenně sloužit 145.000 lidem, kteří budou moci využít více než 1.000 vlaků. Na hlavním nádraží bude 5 nástupišť, každé se 2 kolejemi. To vychází přes 100 vlaků na kolej za den. V Brně jsou ( průjezdné ) 6 kolejí to by mělo být přes 600 vlaků denně. Nemám před sebou jízdní řád, ale tolik jich tam neprojede ani omylem. Kde asi udělali brňáci chybu.
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
17.06.2007 (0:02)  
Petryk: No Brňáci o tom už uvažují! Zrušit geniálně situované nádraží v samotném centru! Moc by mne zajimalo, která lobbystická skupina za tím stojí a brousí si zuby na takové super lukrativní pozemky
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.06.2007 (0:00)  
odkaz na Wilzoňák:

prapradědečkové stavěli v Praze nádraží Františka Josefa I, později Wilsona opravdu velkoryse na dobu vzniku a umístění.
registrovaný uživatel zaza 
16.06.2007 (22:48)  
V Praze je tolik nadrazi z toho duvodu ze kazda tehdejsi zeleznicni spolecnost si postavila svoje nadrazi a az v pozdejsi dobe vyvstala potreba je propojit.No a vysledkem je jiz zrusena Hrabovska spojka a zatim existujici Vitkovska trat
registrovaný uživatel comar 
16.06.2007 (20:49)  
JH: to je jen schematicka mapa. Navic Norimberk, Brno a jizni vyjezd z Vidne jsou taky uplne mimo...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko