Praha - Nový víkendový spoj chce na trati Praha - Beroun přes Rudnou zavést ještě letos společnost Veolia Transport. Bude to první konkurence ČD ve středních Čechách. Víkendový spoj vyjede poprvé z Prahy patrně už v polovině prosince. Z Prahy by odjížděl v 10:30 a z Berouna by se vracel kolem 17:30. „Měl by to být spoj výhradně pro výletníky jedoucí do Českého krasu,“ uvádí manažer společnosti Jiří Schmidt. Firma chce platit náklady sama, nežádá dotace. Na cenách jízdenek se to však zřejmě neodrazí. „Budou nižší než obyčejné jízdné, ale tržby z jízdného však náklady nepokryjí,“ připouští Schmidt.
Lidé zatím jezdí autobusem, protože je to levnější
O tom, zda vlaky od 15.12.2007 skutečně budou jezdit, se má definitivně rozhodnout na začátku září. „Záleží už jen na tom, zda nám naše sesterská firma dopraví soupravu, která dosud jezdí na německé trati,“ vysvětluje Schmidt. Starostka Rudné Jana Kozáková službu vítá. „Bylo by to fajn, jen bychom ještě potřebovali zřídit zastávku v centru města, i to bude předmětem změny územního plánu,“ uvádí s tím, že místní zatím dávají přednost autobusové dopravě. Podle starostky Loděnice Erny Šimrové je to i proto, že autobusy jsou levnější. „Vítám jakékoliv oživení této železniční trati, proto jsem projekt podpořila. O víkendech ani ve všední dny tu zatím moc vlaků nejezdí,“ říká. Proti novému dopravci nemá námitky ani náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský, který říká, že konkurence může železnici jen prospět a navíc tato trať je zaměřená na rekreační provoz.
zdroj: Mladá fronta DNES
1 2 | Zpráv na stránku: |
jezdit to dřív asi ani nemá smysl, protože 9:30 jedou ČD a pak je tam díra, která se tak zaplní...
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/860000.jpg
děkuji, you made me happy. Eště si to nepamatuju tak úplně blbě. To o výrobních kapacitách ano, zapoměl jsem na "Pielstick". Já tomu tehdy (pohledem z boku) věřil kvůli elektrickému přenosu výkonu (té "0001).
Ale: Má objednavatel (Kraj) nezávislého experta, který by mu byl schopen nadefinovat zadání, které by kvalifikovaně vyloučilo produkty na bázi "810 a jejich derivátů"? Zadání na úrovni doby?
Jinak je to s tratí samou. Tyhle dráhy na severozápad od Prahy byly tratě uhelné - nákladní (šlo o přepravenou hmotnost, rychlost nebyla podstatná) a jestli mne povědomost neklame, Buštěhradka na nich zpravidla nenabízela nikdy pro osobní dopravu komfort vyšší, než "Štég", vč. jeho pozdějších podob. (Možná vyjímka - Karlovarské rychlíky přes CV - dle toho, co jsem četl, kapacitně nic moc, rychlost úměrná trasování)
Abych se opět a zase nenavážel tak moc do M 152/810 = pro účel, pro nějž byly vymyšleny, OK (tehdy - lokálky, opravdové lokálky). Ale pak byly výrobní kapacity potřeba pro volačo iné, a nasekalo se jich mraky i pro účely, k nimž je projektant/konstruktér a asi i zadavatel nepředpokládal. Matně si vzpomínám, vrstevníkem pro "dospělejší výkony" mel být Bo Bo motor, tuším se tomu říkalo M 474, nebo podobně, mělo to elektrický přenos výkonu a v 80.letech se to v "Zelezníčáři" střídavě chválilo, střídavě opatrně hanělo, ale do serie to nešlo. Jezdili s tím na Hradecku. Ví někdo ze starších, proč to takhle vyústilo? (Omlouvám se, já se vždy víc zajímal o soupravové vlaky, v laskavé vzpomínce chovám M 131 .1 - to asi že jsem nikdy nebyl jejím pravidelným abonentem)
Takže příkladné shrnutí: na relaci Kunčice n.L - Vrchlabí - M 152 to je ono. Martinice - Rokytnice - s otazníkem. Na pacifiku, vč. Dobříše (byť jako "přívěšák" nekulturní - co do vzdálenosti vozebního ramene i frekvence). A tento názor mám již od 80. let.
Duvod krachu RTE se snad na tuto situaci nevztahuje.
Taky preju hrbate vse dobre a nejlepe s jinym provozovatelem, ktery ze zeleznicniho skanzenu udela kvalitni primestskou trat.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.