..: Nový víkendový spoj dopraví turisty do Českého krasu :..

Ilustrační foto, autor: Veolia TransportPraha - Nový víkendový spoj chce na trati Praha - Beroun přes Rudnou zavést ještě letos společnost Veolia Transport. Bude to první konkurence ČD ve středních Čechách. Víkendový spoj vyjede poprvé z Prahy patrně už v polovině prosince. Z Prahy by odjížděl v 10:30 a z Berouna by se vracel kolem 17:30. „Měl by to být spoj výhradně pro výletníky jedoucí do Českého krasu,“ uvádí manažer společnosti Jiří Schmidt. Firma chce platit náklady sama, nežádá dotace. Na cenách jízdenek se to však zřejmě neodrazí. „Budou nižší než obyčejné jízdné, ale tržby z jízdného však náklady nepokryjí,“ připouští Schmidt.

Lidé zatím jezdí autobusem, protože je to levnější

O tom, zda vlaky od 15.12.2007 skutečně budou jezdit, se má definitivně rozhodnout na začátku září. „Záleží už jen na tom, zda nám naše sesterská firma dopraví soupravu, která dosud jezdí na německé trati,“ vysvětluje Schmidt. Starostka Rudné Jana Kozáková službu vítá. „Bylo by to fajn, jen bychom ještě potřebovali zřídit zastávku v centru města, i to bude předmětem změny územního plánu,“ uvádí s tím, že místní zatím dávají přednost autobusové dopravě. Podle starostky Loděnice Erny Šimrové je to i proto, že autobusy jsou levnější. „Vítám jakékoliv oživení této železniční trati, proto jsem projekt podpořila. O víkendech ani ve všední dny tu zatím moc vlaků nejezdí,“ říká. Proti novému dopravci nemá námitky ani náměstek hejtmana pro dopravu Karel Vyšehradský, který říká, že konkurence může železnici jen prospět a navíc tato trať je zaměřená na rekreační provoz.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 15.6.2007 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
15.06.2007 (21:41)  
Twix: ten čas v zimě je možná akorát, ale v létě by to rozhodně chtělo dřív. O víkendu jsem jel do Loděnice a zpět a taky jsem to vzal autobusem PID, jelikož jezdí každou hodinu a díky plné integraci to vyšlo za polovic než cesta vlakem (celá cesta byla v rámci PID).
registrovaný uživatel -sl- 
15.06.2007 (16:55)  
Twix: to Desiro bude v sobotu v ČR snad jen na výletě a využije se tak v době, kdy by stálo na hl.n. nebo v okolí (resp v Žitavě bez výletu) odstavené ze sobotního rychlíku Zittau - LBC - MB - NB - Pha hl.n. a zpět (viz návrh JŘ, ve kterém se mírně posune).. hezky vymyšlené zefektivnění práce fíry i využití vozidla..

jezdit to dřív asi ani nemá smysl, protože 9:30 jedou ČD a pak je tam díra, která se tak zaplní...
15.06.2007 (13:36)  
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.06.2007 (12:01)  
2 happy:

děkuji, you made me happy. Eště si to nepamatuju tak úplně blbě. To o výrobních kapacitách ano, zapoměl jsem na "Pielstick". Já tomu tehdy (pohledem z boku) věřil kvůli elektrickému přenosu výkonu (té "0001).
registrovaný uživatel happy 
15.06.2007 (11:33)  
Tak řada 860 nešla do výroby z důvodu problému sehnat výrobní kapacity a motory.Prostě jiné strojírenské zakázky dostaly přednost.Licenční motor Pielstick byl spíše za trest a jeho spolehlivost byla nízká.oba prototypy jsou značně rozdílné,co do regulace výkonu.První vůz má tyristorovou-v té době novinka a druhý má starou kontaktní.Oba vozy dosloužily v Meziměstí,kde byly pro totální neschopnost a nespolehlivost na konci 90.let vyřazeni.860001 je na seznamu hist.vozidel,avšak je nekompletní.860002 je na tom podstatně lépe s úplností.Oba vozy chátrají a je jen otázkou času,kdy se některý z nich podívá do Tlumačova (nebo jinam).......
registrovaný uživatel stoupa  mail  
15.06.2007 (11:20)  
jo páni, one jde o obchod. To není neslušné slovo.

Ale: Má objednavatel (Kraj) nezávislého experta, který by mu byl schopen nadefinovat zadání, které by kvalifikovaně vyloučilo produkty na bázi "810 a jejich derivátů"? Zadání na úrovni doby?

Jinak je to s tratí samou. Tyhle dráhy na severozápad od Prahy byly tratě uhelné - nákladní (šlo o přepravenou hmotnost, rychlost nebyla podstatná) a jestli mne povědomost neklame, Buštěhradka na nich zpravidla nenabízela nikdy pro osobní dopravu komfort vyšší, než "Štég", vč. jeho pozdějších podob. (Možná vyjímka - Karlovarské rychlíky přes CV - dle toho, co jsem četl, kapacitně nic moc, rychlost úměrná trasování)

Abych se opět a zase nenavážel tak moc do M 152/810 = pro účel, pro nějž byly vymyšleny, OK (tehdy - lokálky, opravdové lokálky). Ale pak byly výrobní kapacity potřeba pro volačo iné, a nasekalo se jich mraky i pro účely, k nimž je projektant/konstruktér a asi i zadavatel nepředpokládal. Matně si vzpomínám, vrstevníkem pro "dospělejší výkony" mel být Bo Bo motor, tuším se tomu říkalo M 474, nebo podobně, mělo to elektrický přenos výkonu a v 80.letech se to v "Zelezníčáři" střídavě chválilo, střídavě opatrně hanělo, ale do serie to nešlo. Jezdili s tím na Hradecku. Ví někdo ze starších, proč to takhle vyústilo? (Omlouvám se, já se vždy víc zajímal o soupravové vlaky, v laskavé vzpomínce chovám M 131 .1 - to asi že jsem nikdy nebyl jejím pravidelným abonentem)

Takže příkladné shrnutí: na relaci Kunčice n.L - Vrchlabí - M 152 to je ono. Martinice - Rokytnice - s otazníkem. Na pacifiku, vč. Dobříše (byť jako "přívěšák" nekulturní - co do vzdálenosti vozebního ramene i frekvence). A tento názor mám již od 80. let.
registrovaný uživatel happy 
15.06.2007 (10:54)  
Počkejte..za chvíli začne čd kopat kolem sebe a na trať bude cpát Regionovy s tím,že jsou stejně kvalitní jako Desiro,ba možná i víc.Přeji jim samozřejmě úspěch a doufám,že čd se poučí v rámci vozidel i vrámci služeb
registrovaný uživatel JiS 
15.06.2007 (10:47)  
Když tak moc chtěj prodělávat... . Jestliže chtějí od roku 2009 tuto trať provozovat, musí se konat výběrové řízení, které s největší pravděpodobností vyhrají ČD.
15.06.2007 (10:27)  
Mno, tady to muze zkrachovat leda na neochote CD.
Duvod krachu RTE se snad na tuto situaci nevztahuje.

Taky preju hrbate vse dobre a nejlepe s jinym provozovatelem, ktery ze zeleznicniho skanzenu udela kvalitni primestskou trat.
registrovaný uživatel Ygoras  mail  
15.06.2007 (10:18)  
Mno, tak snad to nedopadne tak, jako s RT Expresem...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko