..: Zahájení zkušebního provozu na Kolínské řepařské drážce :..

Ilustrační obrázek Kolín - Kolínská řepařská drážka je téměř připravena na spuštění provozu. Nedávno úspěšně proběhla kolaudace a strojvedoucí pomalu dostávají trať do krve při vedení pracovních a zvláštních vlaků. Však je to také po více než dvou letech usilovné práce veliká odměna. Tam, kde dříve rostla jen tráva a v ní byla sotva znát stezka, se dnes "prohánějí" dieselové mašinky s různými vagonky.

Slavnostní otevření drážky je naplánováno na sobotu 23.6.2007 od 9.00 hod. Akce se zúčastní hejtman Středočeského kraje Petr Bendl, poslanec Parlamentu ČR Ondřej Plašil, senátor Jan Rakušan, starosta Města Kolína Jiří Buřič a další významní hosté, zejména z řad partnerů a sponzorů. Celý projekt je spolufinancován částkou 12.588.441 Kč ze strukturálních fondů Evropské unie prostřednictvím společného regionálního operačního programu (SROP). Ze strojního parku bude k vidění perla klubu - parní lokomotiva BS 80 Kačka, dále modrá BNE 50 Kočkomet, BND 30 Tragač a náčelnické vozítko BN 15 Pufík. Vozový park bude zastoupen dvěma zrekonstruovanými poličskými osobními vagony, opraveným původním řepným vozem z kopidlnské dráhy, jediným dochovaným kolínským služebním vozem typu "Z" Žofkou, dvěma plošinovými vozy taktéž z Poličky a několika kiplorami v původním stavu.

Ilustrační obrázek

Provoz bude stabilně o prázdninách o sobotách a nedělích + svátky od 10.00 do 17.00 hod., ve všední dny pak prozatím na objednávku. Veškeré informace najdete na http://zeleznicka.bloudil.cz. Areál drážky se nachází u výpadovky z Kolína směr T.P.C.A. a dálnice D11, cca 300 m za Sendražicemi (viz. mapy.cz). V blízkosti je zastávka kolínské MHD, linky 1 (příjezdy z Kolína / odjezdy do Kolína) a 10 (příjezdy z Kolína / odjezdy do Kolína).

Pravidelně aktualizovanou fotogalerii z drážky naleznete na klubovém webu http://zeleznicka.bloudil.cz.


Myšák Poslat mail autorovi | 19.6.2007 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Pozvánky Reportáže

Další z regionu ČR Středočeský


editor nebo admin ŽP Nick  mail  
20.06.2007 (21:39)  
Frantisek: Nejbližší vlaková zastávka je Kolín-Zálabí. Od drážky je to cca 2 km. Z Kolína až do Sendražic vede podél silnice chodník, takže není problém s auty. Lístek na kolínskou MHD stojí 10 Kč. Nejbližší zastávky od Kolína-Zálabí jsou "Strojírny" (GPS: 50°2'26.21"N,15°12'47.34"E) a "Tatradomy" (GPS: 50°2'5.42"N,15°12'30.21"E), obě jsou stejně daleko. Jede z nich linka 1 a 10. Od kolínského hlavního nádraží jede pouze linka 10. Linka 1 jede z centra města a asi nejbližší přestup na ní je na "Náměstí republiky" (GPS: 50°1'42.32"N,15°11'51.33"E) z vlakové zastávky Kolín-zastávka.
Ještě přidávám souřadnice zastávek MHD v Sendražicích, které jsou nejblíže drážce: pro cesto z Kolína na drážku 50°2'58.23"N,15°13'14.29"E a pro cestu zpět do Kolína 50°2'54.83"N,15°13'10.72"E.

Máte-li nějaké další dotazy, ptejte se ;-)
20.06.2007 (14:17)  
Je to pěkné. Škoda že se nedaří podobně zprovozňovat běžné zchátralé či opuštěné tratě - vždyť i ty by jistě pozvedly turistiku, a navíc by mohly sloužit obsluze území. Pravda, EU asi nedá na všechno, zvlášť není-li to na příslušných místech posvěceno. Ale třeba i někde tam se časem zadaří. Mimochodem, nedá se tam nějak dostat taky vlakem? Z mapky mi přišlo, že je to blízko Kolína-Zálabí, tak že bych byl zbaven nutnosti studovat tarif MHD v Kolíně.
19.06.2007 (22:59)  
Gratuluji. Nikdy mě nenapadlo, že v současné gumokolní době se podaří zrealizovat projekt z říše šotoušových snů. Myslel jsem si, že pravděpodobněji budou všechny šukafony nahrazeny moderními jednotkami západoevropského standardu, než že se podaří vybudovat úzkorozchodnou trať prakticky na zelené louce. Jsem rád, že jsem se mýlil.
Kéž by se také podařilo realizovat propojení N.Bystřice - Litschau, propojení dvou izolovaných tratí by mělo výrazný přínos pro region i železniční fandy.
19.06.2007 (15:48)  
Naprosto krásnej je ten zajíc uprostřed kolejí, tváří se evidentně udiveně !!
19.06.2007 (11:28)  
Když se chce, tak jde všechno. Takže tady se chtělo a výsledkem je znovupostavená trať. Proč nešlo zachovat starou trať z Přibyslavi do Žďáru? Bylo málo těch, kterým se chtělo, nebo se někomu mocnému nechtělo?
19.06.2007 (0:38)  
Bravo Myšáku, tak jste to nakonec dokázali ;-) Někdy se přijdu svézt a případně zašotit.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko