Pelhřimov - Cestující po železnici na Pelhřimovsku se musí od počátku tohoto týdne potýkat s několika výlukami. Všechny mají jediný důvod, automatizaci zabezpečovacího zařízení. Z nejmenších zastávek totiž během několika týdnů zmizí obsluha. Výhybky, světelnou signalizaci a další úkony už budou provádět zaměstnanci přímo z pelhřimovské stanice.
Na malých zastávkách už nebude ani výpravčí, lístek si tak budou cestující kupovat přímo ve vlaku. To by pro ně měla být podle vyjádření inženýra železniční dopravy Miroslava Kaliny jediná navenek viditelná změna. Jak dále ubezpečil, žádný ze zaměstnanců drah po zprovoznění systému o místo nepřijde. Zavádění systému se neobejde bez krátkodobých omezení. To první začalo již včera, kdy byl omezen provoz na trati z Pelhřimova do Pacova kvůli úpravám přejezdu u pelhřimovského Agrostroje. Cestujícím poslouží vždy pouze první ranní vlak, ostatní doprava je zajišťována autobusy. Výluka potrvá do středy.
Další výluka čeká na cestující na trati mezi Obrataní a Chýnovem. Tam bude provoz omezen ve dnech 19. a 20.6.2007. Do autobusů se ale nebude muset. V místě prací bude pouze omezena rychlost. Z toho důvodu je možné, že dojde k mírným zpožděním spojů. Nový automatický systém by měl být na Pelhřimovsku spuštěn 27.6.2007.
zdroj: Mladá fronta DNES
Jaké hrůzy se dají napsat do dvou řádků textu, to snad ani nebylo ve smolných knihách středověku.
Ještě 3.6., kdy jsem tudy jel, trať Jihlava - Havlíčkův Brod "automatizována" nebyla, předpokládám, že se za těch 11 dní tolik nezměnilo.
1.mizerný jízdní řád
2.mizerný vozový park-810
3.špatné jízdní doby dané tím,že se musí často zpomalovat před přejezdy
4.Cenová politika čd-vysoké ceny,nízký komfort
Poslední z mnoha nezastávkových vlaků je nedělní spoj Sp Cerekev-Ražice vedený 810+010.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.