..: Trať z Letohradu do Międzylesie bude elektrifikována :..

Trať Lichkov - Mezilesí, zdroj: Skanska CZLichkov - Železniční trať z Letohradu do polského Międzylesie bude v následujících 2 letech elektrifikována a optimalizována. Nyní zahajovanou elektrifikaci úseku Międzylesie - státní hranice ČR v ceně 697,9 miliónů korun provede sdružení společností Skanska DS a polské Skanska S.A. do konce roku 2008. Investorem je polská společnost PKP Polskie Linie Kolejowe.

„Stavbu zahájíme již v těchto dnech. Jedná se přitom o zatím ojedinělou spolupráci české a polské skupiny Skanska. Díky elektrifikaci se výrazně zlepší ekologická situace v této malebné oblasti,“ říká Tomáš Krejčí, manažer zakázky ze společnosti Skanska DS. Hlavním cílem projektu je vybudovat nové elektrifikované železniční spojení Polska a České republiky. Rekonstrukce zároveň umožní zvýšení traťové rychlosti místy až na 80 km/h, navýšení třídy zatížení (D4-UIC 22,5 t/náprava) a modernizaci sdělovacího a zabezpečovacího zařízení. Vedle úseků tratí Bohumín - Chalupki, Český Těšín - Cieszyn a Petrovice u Karviné - Zebrzdydowice se jedná o čtvrté elektrifikované spojení České republiky s Polskem.

Stanice Mezilesí v Polsku, zdroj: Skanska CZNa úseku o celkové délce 6,5 kilometru bude do konce roku 2007 vyloučen provoz. Pracovníci české a polské společnosti Skanska vymění traťový svršek a zvýší únosnost železničního spodku. Rekonstrukcí projdou mosty a propustky. Několik náspů bude zpevněno stovkami pilot. Na české straně pak na tento projekt naváže elektrifikace a optimalizace úseku Letohrad – Lichkov, jejíž zhotovitel vyjde z veřejné soutěže a předpokládané zahájení bude v srpnu 2007.

Většina prací bude dokončena na podzim roku 2007, první vlak by měl po zrekonstruované trati projet nejpozději v prosinci 2007. V roce 2008 se budou provádět pouze dokončovací práce.

zdroj: Tisková zpráva Skanska CZ


CSPSV | 4.6.2007 (22:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Tom  mail  
05.06.2007 (14:51)  
myslím, že kdyby byly peníze tak by se to zvládlo do konce roku zmodernizovat až po Letohrad...jenom by se muselo dělat všude současně..ale nevím no..Však jak dlouho trvalo než se našly peníze na modernizaci Český Těšín - Čadca..a jenom díky Nošovicím se začne stavět už teď
05.06.2007 (13:49)  
Jugy: Něco o tom psali v dubnovém Železničním magazínu. Dopravu tam skutečně zajišťují ČD, takže by se musely změnit místní ustanovení, aby tam mohly elektriky PKP (o nasazení elektrik ČD není řeč). V tom případě by taky bylo potřeba dočasně zajistit napájení, protože měnírna bude postavena poblíž Jablonného, a tak by musel být úsek z hranice do Lichkova napájen buď přes neutrální pole z Polska, nebo z Čech jinak než přes trolej. Nechci být za skeptika, ale já mezi Lichkovem a Miedzylesím po elektrizaci nadále vidím naše zamračené.
05.06.2007 (10:38)  
Takže Skanska bude tunelovat hned 2 státní rozpočty najdednou.
registrovaný uživatel Jugy  mail  
05.06.2007 (9:31)  
A kdo bude na tom přechodu zajišťovat provoz? Dneska to jsou tuším ČD. To si tam dají elektrickou mašinu bez elektrického napojení na ostatní železniční síť v ČR?
05.06.2007 (8:59)  
V prosinci 2007 projede vlak až do Letohradu, nebo jenom do Lichkova? Přijde mi že do Letohradu to v žádném případě nemůžou stihnout, ale z článku to tak trochu nešťastně vyznívá. A nevěřím že mezinárodní vlaky pojedou odklonem - tipuju že skončí v Letohradě a dál pojede buď autobus, nebo nic :-)
Jinak rekonstrukce české i polské části byla skutečně plánována současně, ale vinou naší strany se to u nás dost opozdilo, a Poláci to odložili akorát o 4 týdny, tj. místo začátku dubna na začátek května.
04.06.2007 (23:55)  
Je fajn, že se už začalo elektrifikovat, možná jen škoda že se nedělá rovnou celý úsek Letohrad - Międzylesie. Když výluka, tak pořádná:) Tahkle se dokončí elektrifikace z polské strany do Lichkova, ale mezinárodní vlaky budou muset stejně jezdit odklonem, protože ze začne dělat úsek do Letohradu...
registrovaný uživatel zelva 
04.06.2007 (22:56)  
Nejsou v návrhu jízdního řádu na příští rok, řazeny 2 páry vlaků do polské Wroclawi přes Hradec Králové? to budou jezdit opět přes Meziměstí? Já jsem měl za to, že je dřív zrušili právě kvůli havarijnímu stavu tratě z Měziměstí směrem Polsko.
04.06.2007 (22:15)  
pekař) Máte pravdu. A na veřejně prospěšné práce do Letohradu s nimi :P
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko