Berlín – DB stále odmítá přepravu jízdních kol ve spojích kategorie ICE. Důvodem prý jsou delší pobyty vlaků ve stanicích, které způsobují zpoždění. Podle tiskového mluvčího se může zpoždění díky několika takovýmto zdržením vyšplhat až na 20 – 30 minut. Příkladem je Porýní, kde vlaky ICE zastavují i každých 10 - 15 minut. Kromě toho prý vytvoření míst pro kola zabírá prostor, kde by mohly být sedačky. Náklady na přestavbu vlaků ICE by se údajně pohybovaly kolem desítek milionů €. Naopak ve Francii ve vlacích TGV je přeprava jízdních kol povolena, stejně tak v České republice ve spojích SC Pendolino. Cestující tak při přepravě kola v Německu musí využívat spojů kategorie IC či regionálních vlaků.
zdroj: Bahnnews
Bud se otevrene prihlasim k podpore kol (coz v alianci proti autum dava logiku, zvlaste pri "ekologickem" vykreslovani zeleznice navenek), a pak ji konzistentne uplatnuju. Coz znamena i mit vhodne vozy na prepravu kol a radit je do vlaku.
Nebo se da rici, ze se vozi jen kastanstvo bez harampadi, pak ale prijdu o cast lidi a moc pratelsky nevypadam. Ale kdyz se to vyplati, proc ne. (Myslim, ze ne, protoze pulka turistiky se dnes odehrava na kole a byznys v rekreacni preprave kola ignorovat nemuze.)
Treti cesta je cesta CD, kdy se velkohube kola podporuji, ale ve vlacich je neni kam dat (mimo D/BDs), administrativne se omezuji (221) a neexistuje na ne smysluplna cena...
Obdobnou úpravou by mohly projít ICE2, u ostatních řad to poněkud nejde.
Pochybuji o tom, že nakládání nebo vykládání jízdního kola trvá déle u přepravovaného vozíčkáře …
Chápu na víkendových spojích lokálek připojení extra vozu (i Ds) na přepravu kol. To asi není vhodné u panťáku a "vlaků vyšší kategorie". A připusťme, že se nerad vzdávám svého pohodlí (ve prospěcj zataraseného průchodu či nástupního prostoru).
V MHD druhdy řidič druhý a zejména třetí kočátek taky z bezpečnostních důvodů do vozidla nevpustil.
Pokud by to melo byt kvuli zpozdeni, tak urcite ne, to u CD nikomu nevadi. :(
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.