..: DB se brání přepravě kol ve spojích ICE :..

Ilustrační obrázekBerlín – DB stále odmítá přepravu jízdních kol ve spojích kategorie ICE. Důvodem prý jsou delší pobyty vlaků ve stanicích, které způsobují zpoždění. Podle tiskového mluvčího se může zpoždění díky několika takovýmto zdržením vyšplhat až na 20 – 30 minut. Příkladem je Porýní, kde vlaky ICE zastavují i každých 10 - 15 minut. Kromě toho prý vytvoření míst pro kola zabírá prostor, kde by mohly být sedačky. Náklady na přestavbu vlaků ICE by se údajně pohybovaly kolem desítek milionů €. Naopak ve Francii ve vlacích TGV je přeprava jízdních kol povolena, stejně tak v České republice ve spojích SC Pendolino. Cestující tak při přepravě kola v Německu musí využívat spojů kategorie IC či regionálních vlaků.

zdroj: Bahnnews


CSPSV | 1.6.2007 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Německo


04.06.2007 (16:26)  
MZ: spravne, je to o prioritach.

Bud se otevrene prihlasim k podpore kol (coz v alianci proti autum dava logiku, zvlaste pri "ekologickem" vykreslovani zeleznice navenek), a pak ji konzistentne uplatnuju. Coz znamena i mit vhodne vozy na prepravu kol a radit je do vlaku.

Nebo se da rici, ze se vozi jen kastanstvo bez harampadi, pak ale prijdu o cast lidi a moc pratelsky nevypadam. Ale kdyz se to vyplati, proc ne. (Myslim, ze ne, protoze pulka turistiky se dnes odehrava na kole a byznys v rekreacni preprave kola ignorovat nemuze.)

Treti cesta je cesta CD, kdy se velkohube kola podporuji, ale ve vlacich je neni kam dat (mimo D/BDs), administrativne se omezuji (221) a neexistuje na ne smysluplna cena...
03.06.2007 (21:18)  
Ve stávajících soupravách ICE nejsou prostory pro přepravu jízdních kol. Vzhledem k tomu, že v soupravě "chybí" vůz číslo 13, tak by tento vůz mohly DB přiobjednat a zařadit do soupravy a s tím, že část vozu by měla sedací úpravu "pro cyklisty", do tohoto vozu by se přesunul "servisní" oddíl z vozu číslo 9 určený pro vlakovou četu a vzniklý prostor by byl přestaven na oddíl pro cestující …
Obdobnou úpravou by mohly projít ICE2, u ostatních řad to poněkud nejde.
Pochybuji o tom, že nakládání nebo vykládání jízdního kola trvá déle u přepravovaného vozíčkáře …
02.06.2007 (17:36)  
Hmm a sem měl za to, že dráhy by rády víc platících cestujících s víc placenými zavazadly.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
02.06.2007 (7:33)  
Nic ve zlym, ale jsou-li plná místa (prostory) určené pro přepravu (pár kousků) kol, zažil jsem nejednou, že cyklisté se nacpou, kam se dá a slušně řečeno, chovají se dost neurvale. Ondyno v Žabotlamu směr Roudnice vyvíjeli snahu kola k něčemu zamknout, aby je nemuseli hlídat a mohli si jít do jiného vagonu sednout. 4 velocipédy v nástupním prostoru - i svižný junák má co dělat, aby se protáhnul, pro důchodce s vnoučaty docela průšvih.

Chápu na víkendových spojích lokálek připojení extra vozu (i Ds) na přepravu kol. To asi není vhodné u panťáku a "vlaků vyšší kategorie". A připusťme, že se nerad vzdávám svého pohodlí (ve prospěcj zataraseného průchodu či nástupního prostoru).

V MHD druhdy řidič druhý a zejména třetí kočátek taky z bezpečnostních důvodů do vozidla nevpustil.
registrovaný uživatel Qaws 
02.06.2007 (0:28)  
Borovička:tak to je úplná hloupost rušit přepravu kol u NAD. Jistě, 25 kol je trošku moc, ale pokud je nahrazovaný vlak označen v JŘ označen "přepravou spoluzavazadel", pak by měly ČD zajistit i transport kol na tomto vlaku/NAD..
registrovaný uživatel xyz  mail  
01.06.2007 (23:05)  
Frava:

Pokud by to melo byt kvuli zpozdeni, tak urcite ne, to u CD nikomu nevadi. :(
01.06.2007 (20:09)  
Přeprava kol zdržuje a zpožďuje vlaky. Proto vidím jako logické omezení přepravy u vlaků, které mají minutové pobyty ve stanicích. Obdobně chápu vyloučení kol z přepravy u NAD (zažil jsem odmítnutou skupinku cca 25 kol minulý víkend). Povinná rezervace, která zreguluje počet kol na rozumnou míru, vlak výrazně nezpozdí.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
01.06.2007 (19:56)  
Doufám, že si ČD vezme od DB vzor. Mitgaepack patří do hytláku. Hytlák se nehodí k ICE
registrovaný uživatel Frava  mail  
01.06.2007 (18:48)  
Doufám, že si ČD neveme od DB vzor a nezruší přepravu kol. Myslím, že už začaly ve druhé změně u rychlíků Pardubice - Liberec.
registrovaný uživatel lada 
01.06.2007 (18:35)  
Chlubit se temi tremi misty pro kolo v pendolinu, navic s povinnou rezervaci, u vlaku zajizdejiciho do nejznamejsiho mista dunajske cyklostezky?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko