..: Dráhy zacílily na kraje a cestovní ruch :..

Nová síťová jízdenka REGIONetKraje ČR - Zatímco při 2. změně JŘ 2006/2007 nedochází k rozsáhlým změnám v jízdním řádu (pouze minutové posuny v regionální dopravě, zavedení 2 párů nových vlaků v úseku Kadaň - Kaštice v letní sezoně a minimální změny v dálkové dopravě), tak dochází k významným změnám v TR10. České dráhy připravovanými novinkami chtějí zacílit na kraje a podporu domácího cestovního ruchu. Od 10.6.2007 tak začne platit nová koncepce síťových jízdenek ČD.

REGIONet

Středočeská RegionovaNa území jednotlivých krajů začne platit krajská síťová jízdenka REGIONet, která zapadá do konceptu Vlakem Vaším krajem. Cena jízdenky pro 1 osobu je 130 Kč a pro skupinu 2 až 5 osob 260 Kč. S REGIONetem je možné cestovat ve 2. třídě osobních a spěšných vlaků na všech tratích daného kraje a na vybraných tratích okolních krajů (např. z Prahy a Středočeského kraje je možné s touto jízdenkou cestovat až do Tábora, Písku, Blatné, Rokycan, Žatce, Loun, Roudnice n. L., Doks, Turnova, Kopidlna, Chlumce n. C., Přelouče, Třemošnice a Světlé n. S., které se nacházejí již na území jiného kraje). Tuto jednodenní síťovou jízdenku mohou využít cestující v libovolný den, bez omezení věku.

ČD net

Celorepubliková jízdenka ČD net pro 1 osobu za 390 Kč a pro skupinu 2 až 5 osob za 780 Kč platí pro celou Českou republiku ve vlacích kategorie, Os, Sp, R a Ex. Po zaplacení síťového příplatku IC/EC za 60 Kč ji lze využít i ve vlacích IC/EC, pro cestování spojem SC je nutné mít zakoupenu povinnou místenku. Síťový příplatek pro vlaky IC/EC za 60 Kč je platný po celý den ve všech vlacích vyšší kategorie IC a EC.

Kromě výše uvedených nově zaváděných síťových jízdenek nadále zůstavají v platnosti síťové jízdenky Klasik (dvoudenní, týdenní, měsíční, čtvrtletní) a In-Gold.

SoNe+ v jiné podobě

Síťová jízdenkaKe změně podmínek dochází v důsledku nových typů síťových jízdenek u víkendové jízdenky SoNe+. Zde dochází ke zlevnění ve variantě pro Os a Sp ze 160 na 130 Kč a naopak ke zdražení ve variantě pro R a Ex o 30 Kč na 390 Kč. Již nebude nutné zakupovat místenky pro vlaky IC/EC, ale bude možné cestovat se síťovým příplatkem IC/EC. Všeobecně lze říci, že tato jízdenka bude v sobotu a v neděli o polovinu levnější pro skupiny oproti ČD netu.

K výrazným změnám dochází při cestování v příhraničních oblastech Německa, kde bude od 10.6.2007 platit tato jízdenka jen do první příhraniční stanice na německém území, tak jako je tomu v Rakousku, Polsku a na Slovensku. Pro cestování do Německa bude možné zakoupit jízdenku SoNe+DB za 230 Kč (pro Os a Sp na území ČR) a ve variantě za 460 Kč (pro R a Ex na území ČR), přičemž platnost jízdenky bude shodná jako dosud na vybrané části území spolkových zemí Sasko a Bavorsko. V krajích Libereckém, Ústeckém, Karlovarském a Plzeňském bude zároveň možné zakoupit jízdenku REGIONet+DB. Ta bude pro jednotlivce stát 200 Kč a pro skupinu 2 až 5 cestujících 400 Kč. "Tento model není konečným produktem. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2008 bude ČR součástí Schengenského systému, počítáme s tím, že přeshraniční cestování nabyde na popularitě a my se budeme snažit rozšířit síťové jízdenky i do ostatních sousedních zemí," uvedl na dnešní tiskové konferenci Aleš Ondrůj, ředitel marketingu v osobní dopravě.

Dráhy usnadní cestování cykloturistům

Ilustrační obrázekV rámci projektu Vlakem za cykloturistikou zavádějí ČD od 10.6.2007 nový jednodenní síťový doklad pro jízdní kolo. Ten přijde na 50 Kč a v daném dni bude moci cestující použít vlaky ČD k přepravě jízdního kola jako spoluzavazadla. Tento síťový doklad rozšíří stávající nabídku kombinovaných dokladů pro jízdní kolo (60 Kč - dvoudenní, 80 Kč - třídenní, 120 Kč - pětidenní, 150 Kč - sedmidenní).

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 28.5.2007 (16:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Mozek 
29.05.2007 (10:25)  
DK:
Pokladní prodají síťovou jízdenku tehdy, pokud o ni cestující výslovně požádá

Tady je někdo trošku naivní. Už se mi stalo, že jsem musel doslova sám radit, kterou klávesu kdy stisknout, aby mi vůbec byla vydána síťová jízdenka, o které neměla pracovnice za přepážkou ani páru. (psal se rok 2005).
registrovaný uživatel stoupa  mail  
29.05.2007 (10:24)  
Prosba: (k citaci: "Každý zákazník ČD musí ....", což samo o sobě zní křásně až odporně ...

Zatím jezdím vlakem pro zábavu (nahodile), nebo sem tam (služebně) relace Pha - Brno - Blava. "Hrozí" mi nějaký Job v Žilině, budu mít sice auto, ale rád využiju vlak jednou týdně Pha - Žilina a zpět, případně přes Blavu (s přerušením i na den). Takže jednou týdně pojedu Pha - Žilina a zpět, nebo Blava - Praha "za svoje". Přednostně IC/EC, asi 1. třída. A junior už dávno nejsem.

Dotaz:

Kde si mám objednat školení zákazníků ČD "kterí musí", nebo mně někdo nachytří, abych holt nemusel absolvovat další semestr vzdělávání včetně zápočtu?
registrovaný uživatel waszyn 
29.05.2007 (10:01)  
Každý zákazník ČD si musí před cestou spočítat výhodnost té či oné nabídky...
to je přesně ten důvod proč 90% lidí do vlaku v životě nevleze. a jak je vidět u ČD to nikomu nevadí. otázka zní, jestli je toto ten správný přístup, jak se stát ziskovou společností. být kraji či státem, tak si výhodnost dotování ČD taky spočítám :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
29.05.2007 (9:51)  
U nejmenované drážní společnosti v Německu dělali zlí a záludní novináři vloni průzkum, jako to u přepážek/pokladen/infocenter funguje v reálu se skutečně poskytnutými slevami. A představte si, jako na potvoru pokladní DB těm šťourům v 90% prodali vždy dražší, než bylo lze učinit.
registrovaný uživatel DK 
29.05.2007 (9:37)  
Adam:jsem zvědavý, nakolik budou schopni pokladní flexibilně nabízet cestujícím nejvýhodnější druhy jízdného.

Pokladní prodají síťovou jízdenku tehdy, pokud o ni cestující výslovně požádá.
Každý zákazník ČD si musí před cestou spočítat výhodnost té či oné nabídky...
registrovaný uživatel Glagol  mail  
29.05.2007 (9:11)  
Sbohem Drážďany :((
A autem ani náhodou.
registrovaný uživatel zdenda 
29.05.2007 (8:54)  
ty krávo, to je megachaos, ČD to je detektivka s nejistým koncem a zákazníkem jako rukojmím...no ale pro jednu jednorázovou cestu denně v jednom člověku mi pořád zůstává nejlevnější In-junior, naštěstí, ale 26 se blíží:-)))
registrovaný uživatel Tom111  mail  
29.05.2007 (8:02)  
Neuvažuje se k jednodení síťovce nějaká sleva na ISIC? protože pokud mám ISIC kartu, tak se vyplatí koupit 2denní klasik za 400Kč a v klidu jezdit EC/IC
registrovaný uživatel Mozek 
29.05.2007 (7:06)  
Přijde mi strašný nepoměr v ceně ČDnet vůči síťovce týdenní. A ještě to omezení využít vlaky EC/IC.
K tomu novému dokladu pro kolo: taky nic moc, když nebude možné využít službu úschova během přepravy, ale zas těch 10 Kč navíc vůči dvoudennímu komb. dokladu není žádná hrůza.
29.05.2007 (6:26)  
zdendakw: To bych takto nebral , ČD-Net je síťovka , nikoliv jednosměrná a pokud někdo nepojede vyloženě pár km , tak bych viděl výhodu klidně už při 2 spolucestujících . Např. Praha - Holešovice - Brno hl.n. (255 km) x 2 cesty (tam a zpět) x 2 cestující = 782,- / Praha - Holešovice - Ostrava hl.n. (356 km) x 2 cesty (tam a zpět) x 2 cestující = 1128,- . Samozřejmě jsem vycházel ze zpáteční slevy . Ale jinak jasný , že SONE+ každopádně vede ! :o)
  1 ... 3 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko