Kraje ČR - Zatímco při 2. změně JŘ 2006/2007 nedochází k rozsáhlým změnám v jízdním řádu (pouze minutové posuny v regionální dopravě, zavedení 2 párů nových vlaků v úseku Kadaň - Kaštice v letní sezoně a minimální změny v dálkové dopravě), tak dochází k významným změnám v TR10. České dráhy připravovanými novinkami chtějí zacílit na kraje a podporu domácího cestovního ruchu. Od 10.6.2007 tak začne platit nová koncepce síťových jízdenek ČD.
REGIONet
Na území jednotlivých krajů začne platit krajská síťová jízdenka REGIONet, která zapadá do konceptu Vlakem Vaším krajem. Cena jízdenky pro 1 osobu je 130 Kč a pro skupinu 2 až 5 osob 260 Kč. S REGIONetem je možné cestovat ve 2. třídě osobních a spěšných vlaků na všech tratích daného kraje a na vybraných tratích okolních krajů (např. z Prahy a Středočeského kraje je možné s touto jízdenkou cestovat až do Tábora, Písku, Blatné, Rokycan, Žatce, Loun, Roudnice n. L., Doks, Turnova, Kopidlna, Chlumce n. C., Přelouče, Třemošnice a Světlé n. S., které se nacházejí již na území jiného kraje). Tuto jednodenní síťovou jízdenku mohou využít cestující v libovolný den, bez omezení věku.
ČD net
Celorepubliková jízdenka ČD net pro 1 osobu za 390 Kč a pro skupinu 2 až 5 osob za 780 Kč platí pro celou Českou republiku ve vlacích kategorie, Os, Sp, R a Ex. Po zaplacení síťového příplatku IC/EC za 60 Kč ji lze využít i ve vlacích IC/EC, pro cestování spojem SC je nutné mít zakoupenu povinnou místenku. Síťový příplatek pro vlaky IC/EC za 60 Kč je platný po celý den ve všech vlacích vyšší kategorie IC a EC.
Kromě výše uvedených nově zaváděných síťových jízdenek nadále zůstavají v platnosti síťové jízdenky Klasik (dvoudenní, týdenní, měsíční, čtvrtletní) a In-Gold.
SoNe+ v jiné podobě
Ke změně podmínek dochází v důsledku nových typů síťových jízdenek u víkendové jízdenky SoNe+. Zde dochází ke zlevnění ve variantě pro Os a Sp ze 160 na 130 Kč a naopak ke zdražení ve variantě pro R a Ex o 30 Kč na 390 Kč. Již nebude nutné zakupovat místenky pro vlaky IC/EC, ale bude možné cestovat se síťovým příplatkem IC/EC. Všeobecně lze říci, že tato jízdenka bude v sobotu a v neděli o polovinu levnější pro skupiny oproti ČD netu.
K výrazným změnám dochází při cestování v příhraničních oblastech Německa, kde bude od 10.6.2007 platit tato jízdenka jen do první příhraniční stanice na německém území, tak jako je tomu v Rakousku, Polsku a na Slovensku. Pro cestování do Německa bude možné zakoupit jízdenku SoNe+DB za 230 Kč (pro Os a Sp na území ČR) a ve variantě za 460 Kč (pro R a Ex na území ČR), přičemž platnost jízdenky bude shodná jako dosud na vybrané části území spolkových zemí Sasko a Bavorsko. V krajích Libereckém, Ústeckém, Karlovarském a Plzeňském bude zároveň možné zakoupit jízdenku REGIONet+DB. Ta bude pro jednotlivce stát 200 Kč a pro skupinu 2 až 5 cestujících 400 Kč. "Tento model není konečným produktem. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2008 bude ČR součástí Schengenského systému, počítáme s tím, že přeshraniční cestování nabyde na popularitě a my se budeme snažit rozšířit síťové jízdenky i do ostatních sousedních zemí," uvedl na dnešní tiskové konferenci Aleš Ondrůj, ředitel marketingu v osobní dopravě.
Dráhy usnadní cestování cykloturistům
V rámci projektu Vlakem za cykloturistikou zavádějí ČD od 10.6.2007 nový jednodenní síťový doklad pro jízdní kolo. Ten přijde na 50 Kč a v daném dni bude moci cestující použít vlaky ČD k přepravě jízdního kola jako spoluzavazadla. Tento síťový doklad rozšíří stávající nabídku kombinovaných dokladů pro jízdní kolo (60 Kč - dvoudenní, 80 Kč - třídenní, 120 Kč - pětidenní, 150 Kč - sedmidenní).
zdroj: Tisková zpráva ČD
A na závěr několik referencí: za poslední tři roky jsem podle svých statistik ujel vlakem 161 800 km. Založil jsem diskusní fórum www.interrail.brejlovec.net, kde řešíme levné cestování vlakem do zahraničí (většina diskuzí však probíhá spíš po mailu). Problematice se věnuji ve svém volnu docela dost.
Pro Frava : Děkuji za doplnění o formě školení v květnu, přesně takový postup jsem zažila na školení dne 10.05. a znovu jdu na školení v pátek 1.6., pevně doufám, že nám budou předloženy potřebné a hlavně podrobné informace. Mimochodem, také bych měla doplnit, že forma školení 1x za půl roku na 5hodin, je také výstižná sama o sobě, kdysi jsme měli 1x za měsíc po 2hodinách, ale to je další téma k diskusi.
A s tím Německem ne zadarmo - no jo, to je sice hezké se na to takhle dívat, ale dokud se za silnice nebude platit stejně jako za tratě a za německé v přepočtu na eura, každá nabídka (nejlépe jednoduchá) lákající lidi na mezinárodních trasách do vlaků bude dobrá.
Jinak pár lidí už se mi svěřilo, že dostali SONE+ místo dražší jízdenky, a to i na hlavním v Praze. Takže pokladní si už na to docela zvykli. V Kladně jsem to viděl dokonce během prvního měsíce platnosti: rodinka chtěla dva celé a dva poloviční na Karlštejn, po kladné odpovědi na otázku, zda pojedou jenom osobákem, dostali SONE+ s tím, že na to mohou jet i zpátky.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.