..: Dráhy zacílily na kraje a cestovní ruch :..

Nová síťová jízdenka REGIONetKraje ČR - Zatímco při 2. změně JŘ 2006/2007 nedochází k rozsáhlým změnám v jízdním řádu (pouze minutové posuny v regionální dopravě, zavedení 2 párů nových vlaků v úseku Kadaň - Kaštice v letní sezoně a minimální změny v dálkové dopravě), tak dochází k významným změnám v TR10. České dráhy připravovanými novinkami chtějí zacílit na kraje a podporu domácího cestovního ruchu. Od 10.6.2007 tak začne platit nová koncepce síťových jízdenek ČD.

REGIONet

Středočeská RegionovaNa území jednotlivých krajů začne platit krajská síťová jízdenka REGIONet, která zapadá do konceptu Vlakem Vaším krajem. Cena jízdenky pro 1 osobu je 130 Kč a pro skupinu 2 až 5 osob 260 Kč. S REGIONetem je možné cestovat ve 2. třídě osobních a spěšných vlaků na všech tratích daného kraje a na vybraných tratích okolních krajů (např. z Prahy a Středočeského kraje je možné s touto jízdenkou cestovat až do Tábora, Písku, Blatné, Rokycan, Žatce, Loun, Roudnice n. L., Doks, Turnova, Kopidlna, Chlumce n. C., Přelouče, Třemošnice a Světlé n. S., které se nacházejí již na území jiného kraje). Tuto jednodenní síťovou jízdenku mohou využít cestující v libovolný den, bez omezení věku.

ČD net

Celorepubliková jízdenka ČD net pro 1 osobu za 390 Kč a pro skupinu 2 až 5 osob za 780 Kč platí pro celou Českou republiku ve vlacích kategorie, Os, Sp, R a Ex. Po zaplacení síťového příplatku IC/EC za 60 Kč ji lze využít i ve vlacích IC/EC, pro cestování spojem SC je nutné mít zakoupenu povinnou místenku. Síťový příplatek pro vlaky IC/EC za 60 Kč je platný po celý den ve všech vlacích vyšší kategorie IC a EC.

Kromě výše uvedených nově zaváděných síťových jízdenek nadále zůstavají v platnosti síťové jízdenky Klasik (dvoudenní, týdenní, měsíční, čtvrtletní) a In-Gold.

SoNe+ v jiné podobě

Síťová jízdenkaKe změně podmínek dochází v důsledku nových typů síťových jízdenek u víkendové jízdenky SoNe+. Zde dochází ke zlevnění ve variantě pro Os a Sp ze 160 na 130 Kč a naopak ke zdražení ve variantě pro R a Ex o 30 Kč na 390 Kč. Již nebude nutné zakupovat místenky pro vlaky IC/EC, ale bude možné cestovat se síťovým příplatkem IC/EC. Všeobecně lze říci, že tato jízdenka bude v sobotu a v neděli o polovinu levnější pro skupiny oproti ČD netu.

K výrazným změnám dochází při cestování v příhraničních oblastech Německa, kde bude od 10.6.2007 platit tato jízdenka jen do první příhraniční stanice na německém území, tak jako je tomu v Rakousku, Polsku a na Slovensku. Pro cestování do Německa bude možné zakoupit jízdenku SoNe+DB za 230 Kč (pro Os a Sp na území ČR) a ve variantě za 460 Kč (pro R a Ex na území ČR), přičemž platnost jízdenky bude shodná jako dosud na vybrané části území spolkových zemí Sasko a Bavorsko. V krajích Libereckém, Ústeckém, Karlovarském a Plzeňském bude zároveň možné zakoupit jízdenku REGIONet+DB. Ta bude pro jednotlivce stát 200 Kč a pro skupinu 2 až 5 cestujících 400 Kč. "Tento model není konečným produktem. Vzhledem k tomu, že od 1.1.2008 bude ČR součástí Schengenského systému, počítáme s tím, že přeshraniční cestování nabyde na popularitě a my se budeme snažit rozšířit síťové jízdenky i do ostatních sousedních zemí," uvedl na dnešní tiskové konferenci Aleš Ondrůj, ředitel marketingu v osobní dopravě.

Dráhy usnadní cestování cykloturistům

Ilustrační obrázekV rámci projektu Vlakem za cykloturistikou zavádějí ČD od 10.6.2007 nový jednodenní síťový doklad pro jízdní kolo. Ten přijde na 50 Kč a v daném dni bude moci cestující použít vlaky ČD k přepravě jízdního kola jako spoluzavazadla. Tento síťový doklad rozšíří stávající nabídku kombinovaných dokladů pro jízdní kolo (60 Kč - dvoudenní, 80 Kč - třídenní, 120 Kč - pětidenní, 150 Kč - sedmidenní).

zdroj: Tisková zpráva ČD


CSPSV | 28.5.2007 (16:42)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Lukess  mail  
05.06.2007 (20:37)  
Jak vidím na fotce, tak ta dvoudenní není moc využita :). Já jsem nasbíral za dva dny něco kolem 6ti razítek. Horší to bylo s týdenní, kdy v posledním dnu jsem jich napočítal asi 18.
registrovaný uživatel ajowan 
03.06.2007 (9:45)  
A změnami od 10.6.2007 to nekončí, další změny se plánují od 22.09.2007 a ke grafikonu nám paní školařka řekla, že se chystá "Tarifní smršť", tak se máme na co těšit. Vše je to nápad nového odboru GŘ O 15 - pod vedením pana Ondrůje (bývalého mluvčího ČD)odbor se jmenuje Menagement osobní přepravy.
registrovaný uživatel ajowan 
03.06.2007 (9:35)  
Pro Vojtěch Hrubý : K připomínce k práci výpravčích a pokladních, které neví o jízdence Libnet. Já o té jízdence nevím podrobnosti, ale alespoň vím kde si je přečtu, za svojí kariéru pokladní jsem se s ní ještě nesetkala a výpravčí, u nás mají všichni moje tel.číslo a mají povoleno volat kdykoliv a v kteroukoliv dobu, aby dokázali vydat to co dělají jednou za.., mimochodem loni o dovolené jsem si v nejmenované stanici byla nucena vystavit sama doplatek do 1.voz.tř. k režijce protože to pokladní neuměla, jelikož to nedělá tak často nebo vůbec a proto bych ji měla kamenovat? Byla jsem ráda, že mne vůbec do pokladny pustila, abych stihla vlak. Ještě jeden dotaz na Vás, Vy víte všechno, Vám byla dána do vínku vševědomost? Já pracuji u ČD 19 let a mohu říct, že nevím vše a pořád se učím a snažím se pochopit, ale v dnešní době, kdy co platilo včera, již dnes neplatí je to dost složité.
registrovaný uživatel ajowan 
03.06.2007 (8:59)  
Tak jak jsem slíbila, že dodám informace, které jsem se dozvěděla na školení osobních pokladních, tak je zde prezentuji:
1. Jízdenky ČDnet a Regionet ve variantě 2 - 5 osob nejsou vázany na počet osob nad 15 let
2. Tyto jízdenky platí do 24.00 hod. dne výdeje
3. KMB při použití vlaků EC,IC není vázána na povinnou
místenku , ale na příplatek EC,IC
4. Nové "Inteligentmí automaty" jsou ve stádiu vyhlášení výběrového řízení na výrobu a vize je taková, že budou vydávat jízdenky do 120km jako P.C. (Přímá cesta), do cílové stanice je vydá vlakový doprovod ve vlaku
5.Nebylo nám potvrzeno ani vyloučeno zda nový síťový příplatek EC,IC lze použít k jakémukoliv jízdnímu dokladu nebo jen k novým síťovým jízdenkám ČDnet a Regionet
6.Ceník č.4 - SCPendolino končí 31.08.2007, zatím bez náhrady - cituji paní školařku : "a pak nic" takže klasika jízdní doklad a servisní poplatek s místenkou na jaké cestující prokáže nárok (s IN 86,- bez IN 200,-)
7.Končí varianta SCplus od 21.09.2007
8.Končí dvoudenní síťovka "Klasik" od 21.09.2007
9.Jednodenní síťový doklad pro kolo za 50,- Kč - nevztahuje se na úschovu během přepravy a úschovnu v žst. zdarma jako u kombinovaných dokladů pro kolo
10.Nové sankce u KMB za škrtání a přepisování (mimo úřední opravy)
11.U ČDnet a Regionet ve variantě 2 - 5 os., lze obsadit pouze tolik míst kolik jede cestujících, ale pokud platí MP (manipulační přirážku) tak vždy za 5 osob.
12.Jízdenky ČDnet a Regionet POUZE NA VYŽÁDÁNÍ cestujícího, nejsme povinni nabízet
13.Soneplus nové ceny - os,Sp = 130,-, R,Ex = 390,- a již lze zakoupit v předprodeji
No snad je to vše.
31.05.2007 (16:41)  
Frava: Nemyslel jsem to tak , že by se vyházely všechny pokladní , ale zůstala by jich třeba desetina a ti by se museli naučit cestujícímu VÝHODNĚ poradit (výhodně pro cestujícího , nikoliv pro ČD) .
registrovaný uživatel Frava  mail  
31.05.2007 (11:35)  
A pakliže by program byl stejný v automatu jako v UNIPOKU, tak nevím jestli by se v něm cestující orientovali. Ne, že by byl těžký, ale když některé funkce nezvládají ani pokladní, které s tím pracují, natož zcela náhodní zákazníci.
registrovaný uživatel Frava  mail  
31.05.2007 (11:29)  
Automaty bych taky částečně navrhoval, pro rychlejší odbavení, ale jen ve větších stanicích a mít k tomu současně i otevřené pokladny, protože mnoho cestujících vlastně ani neví co přesně chce a třeba po chvíli si vzpomene, že má třeba tramvajenku nebo vlastně, že chtěl zpáteční jízdenku. A pak vidím jak začnou mlátit do automatu, že chtějí novou jízdenku a za tam tu vrátit peníze nebo, že vlak má zpoždění a že už nechtějí jet. Navíc mnoho seniorů by si s automaty nevědělo rady. V Německu v Berlíně jsem zažil, že stejně u automatů byli pomocníci a starším lidem pomáhali s obsluhou. A pořád je větší šance dostat nějakou odpověď na informaci od pokladní než od automatu.
31.05.2007 (8:11)  
Při současné kvalitě práce , dovolím si říct nadpoloviční většiny , paní / pánů pokladních , by asi bylo výhodnější místo nich k okýnkům nainstalovat automaty a každý by si naklikal co chce . Vlastně většina těch pokladních tak funguje - řekněte co chcete a to dostanete , i když žádáte o největší blbost jaká existuje .
31.05.2007 (8:05)  
babilon: Sorry za trochu drsnější slova , ale za tuhle reakci paní za okýnkem bych ji okamžitě vyhodil z práce . Pokud by reagovala ve smyslu "Omlouvám se , to jsem si neuvědomila..." , tak dobrá , ale takto ne . A pokud nemá v popisu práce PŘEMÝŠLET , tak bych vyhodil všechny co mají codočinění s vytvářením předpisů .
30.05.2007 (23:47)  
Dneska si jedna starší paní kupovala u pokladny jízdenku na Pendolino z Prahy do Ostravy. Podala pokladní průkazku (pravděpodobně InKartu pro důchodce), pokladní na to, že to bude stát 250 Kč. Paní na to, že by to mělo stát nějakých 236. A pokladní na to "To mi ale musíte říct, že chcete jízdenku s místenkou, a ne jízdné SuperCity!". Takže jak to je - musí nebo nemusí?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko