Bělehrad – Mezistátní vlak IC 344/345 Avala, který zajišťuje přímé spojení Bělehradu s Budapeští a Vídní, bude jezdit od 10.6.2007 v jiné časové poloze. Odjezd z Bělehradu byl posunut na 7:25 hod. Cestujícím, kteří v minulosti potřebovali z Budapešti či Vídně cestovat dále do Evropy, přípojné vlaky ujížděly. Po změně jízdního řádu tak bude „Avala“ navázána na spoje do Krakova, Prahy, Ženevy, Paříže či Hamburku. Zpáteční jízdenka „Wien-Spezial“ pro relaci Bělehrad – Vídeň a zpět stojí 70 €, „Budapest-Spezial“ pro relaci Budapešť – Bělehrad přijde na 26 €.
zdroj: Srbské železnice
CSPSV | 25.5.2007 (23:00)
Související zprávy
27.05.2007 (15:40)
Já tím jel vloni tam i zpět a hlavní problém (i podle průvodčích) byl, že v dobrý den bylo zpoždění v cílové stanici cca 90 minut, ve špatný den 180 - 300 minut. Bylo to někdy okolo těch našich červencových státních svátků. Cestou TAM jsme měli zpoždění 150 minut (stání ve stanici Žednik, nešel proud), v Bělehradě přípoj do Sofie čekal, odjel se 120 minutami, do Sofie dojel se 180 minutami. Cestou zpět Transbalkan Sofie - Bělěhrad zpoždění 240 minut, noční přípoj do Budapešti ujel, na základě nevyužitých místenek nocleh ve vcelku fajnovým hotelu zdarma a druhý den opět Avala. V Budapešti sekera asi dvě hodiny. Ujelo, co mohlo, stihl se tak tak Báthory (tuším) na Bratislavu, a to jen proto, že jel na Keleti ze stejného peronu. Avala pěknej vlak, typy vagónů Vám neřeknu. Cca 2-3x rakouský kupéčko A la Chopin, otvírací okna, pohoda. 2x hodně fajnový srbský velkoprostory, ale nikdo asi neuměl ovládat klimatizaci (nebo na to srali). Cestou tam bylo v jednom příjemně a v jednom asi 55 stupňů (neitvírací okna) - nekecám. Cestou zpět (venku opět hic) v jednom velkoprostoru opět 55 stupňů, v druhým maximálně 15 stupňů. Bordel. Jídelňák pěknej, luxus, klasickej balkán - 2 až 4 zákazníci a asi 8 číšníků. Ale děsně drahej, asi jak Vindobona. V Brně to dává místenky do těch rakouskejch kupé, v Bělehradě do těch srbskejch velkoprostorů. Na srbském území povinné místenky, ale nikdo je po nás nechtěl, tak jsme se na ně cestou zpět vysrali a dobře jsme udělali.
Mám rád dobrodružství, ale tentokrát do Bulhar raději přímým lehátkem přes Rumunsko...
Mám rád dobrodružství, ale tentokrát do Bulhar raději přímým lehátkem přes Rumunsko...
26.05.2007 (20:27)
Nevím, kdo z vás Avalou jel, každopádně hlavně na jih od Budapeště jede jako s hnojem, je to v nudné uherské pustě k uzoufání. Zajímalo by mě, jestli v souvislosti se změnami v systému mezinárodních slev ještě lze za solidní peníz (tedy do 2.500 Kč) pořídit zpáteční jízdenku ČR--Černá Hora, nebo zda to bude muset člověk zkoušet nějak zkombinovat s Budapest Spezial.
26.05.2007 (14:11)
Tomu se, prosím, říká vývoj. Původní požadavek na spoj Avala asi byl "spojení Bělehradu s Budapeští a Vídní" a protože se zřejmě ujal, tak chtějí jeho využití optimalizovat. Apropos, ten spoj jistě splňuje kategorii EC mnohem lépe, než některé naše IC/EC. Sice má krátkou soupravu - Aeelmt, WReelmt, Beelmt (2x-3x?), ale ty vozy, jako by vozů DB z Vindobony jako z oka vypadly...jen jsou RIC 160.
26.05.2007 (11:47)
To nevěděli dřív že to nenavazuje? To tam asi řídil nějakej českej odeesák.
26.05.2007 (11:35)
Jo, tak proto se Moravia jmenuje IC i když jezdí do Blavy...
26.05.2007 (0:29)
Nejspíš proto, že nesplňují standardy EC. Loni jezdilo od nás na Slovensko taky několik párů IC (Odra, Detvan).
25.05.2007 (23:56)
proč je to vlastně ic, když to jede přes hranice?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko