Varšava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.
"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.
Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.
zdroj: Pendolino.cz, ČD
Takže souhrn: platilo se 10 jednotek- máme jich 7 za stejné love, měly jezdit okolo roku 2001, vyjely víceméně na přelomu 2005/2006, navíc se svou výbavou jsou to jednotky odpovídající tak období 1995-2001, ačkoli jsme tedy platili za 10 vozidel, máme jich za stejnou cenu 7, navíc se výrazně vybavením neliší, prostě jednotky byly vyrobeny v letech 2001 - 2004 na návrzích z počátku 90. let 20. století.
Celkově se divím ČD, že si draze zaplatí za svá vozidla a ta dojdou ještě se zpožděním (Pendolino 5 let, nová série Ampz a Bmz od Siemensu rozhodně nebyla včas dodána, dodnes nejezdí všechny vozy a to mají jezdit od nového GVD, tj cca 5 měsíců)
„Pro plánované trasy do zahraničí a rozšíření těch vnitrostátních o České Budějovice a Plzeň bychom potřebovali čtrnáct souprav. Možnost přikoupit si další pendolina tedy opravdu zvažujeme. V každém případě bychom ale s výrobcem uzavřeli lepší smlouvu, než byla ta nynější.“ (Josef Bazala pro Právo 1.6.2006
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.