..: Pendolinem až do Varšavy :..

Ilustrační fotoVaršava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.

"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.

Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.

zdroj: Pendolino.cz, ČD


JiříK. | 21.5.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
21.05.2007 (23:16)  
No ja k tomu mam asi to, ze ted jede posledni vlak z Varsavy "na jih" v poledne a asi to zmenit nechcou ani timhle...
21.05.2007 (22:53)  
mira: Ono se to má momentálně takhle - Dráhy provozují v osobní přepravě 3 druhy vlaků, regionální, dálkové a pak vlaky na vlastní podnikatelské riziko (IC,EC,SC) Vládní program pro podporu obnovy žel. kolejových vozidel se zatím týká jen první kategorie. (A z něj se nyní financují např. 814,471,...). Letos by se ale měl rozjet i program pro podporu obnovy žel. vozidel v dálkové dopravě, z těchto peněz by se tedy měly provádět především rychlíkových vagonů (A,B,...) a ČD mají zájem na provozování ucelených souprav, tak zřejmě i nákup nových motorových jednotek (872, 873). (O všem již ŽP informovala...)

Ad nákup dalších pendolin - můj názor je takový, že se 7 soupravami je blbost něco většího podnikat, takže já jsem PRO nákup dalších souprav, už jen pro to, že bych byl rád, kdyby se konečně začly používat tam, kde byly původně určeny a zároveň proč je odebírat z linky na OV, když tam jsou úspěšné a celkem zaplněné? Navíc i přes počáteční problémy dokázaly v očích veřejnosti zvýšit počet kladných názorů na žel. dopravu v ČR...
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
21.05.2007 (22:43)  
Jenomže třeba dost lidí by se nechalo nalákat na rychlovlaky s klopidlem...stačej měkkčí sedačky a bylo by to cajk...pak ještě nějaká 230V a místo bistra jidelňák....:)
registrovaný uživatel RIS  mail  
21.05.2007 (22:33)  
No nechci Vás zklamat, ale 021 poletí asi a okolo roku 2015- 2017 (20 let po reko), pokud tedy ČD dříve neseženou nějakou náhradu, o čem však nyní velmi silně pochybuji
registrovaný uživatel mira 
21.05.2007 (22:22)  
Taky si myslím že by se co nejdřív měly začít rekonstruovat vozy B( mě osobně sice až tak moc neštvou, ale většinu asi ano)
nebo aspoň provést generální opravu a následně provádět údržbu,dále vyřadit vozy 020,021, motoráky 830,831,850,851(ačkoliv jsou pohodlnější než 810 a mám je rád tak už si své odsloužily). Když se podívám do sousedního Rakouska tak můžu jen tiše závidět, i když taky vím, že tam není všechno ideální, ale přece jenom je tam jiný přístup k železnici.
registrovaný uživatel 1.kapr  mail  
21.05.2007 (22:00)  
Pán bůh s námi a vše zlé pryč...
registrovaný uživatel @ld@  mail  
21.05.2007 (21:37)  
jděte někam s novýma pendolínama,ostatní vlaky se rozpadají, 810 na koridorech a vy chcete pendolina.jo až budu vidět na každém rychlíku beer nebo nějaké reko B,které se netřepe při 120,které je čisté a není poznat 30 leté působení, tak Vás klidně podpořím
21.05.2007 (21:05)  
podle mě je blbost podílat pendolina do různých sousedních zemí po jednom páru, jenom to rozhazuje takt ecček. linku do ostravy, která si našla zákazníky, bych nechal a tři páry, které jezdí do vídně a bratislavy bych posílal jenom do vídně, případně (pokud to schválí) do berlína nebo (po dokončení koridoru) do linze - myslím, že tady by konečně uplatnily klopení

nová pendolina bych nekupoval, to raději nové vozy ampz/bmz
21.05.2007 (20:44)  
Už vidím ty zoufalce, kteří budou sedět 8-9h v Pendolínu! To je o zdraví.
registrovaný uživatel martin pouch  mail  
21.05.2007 (20:12)  
Já si taky myslím, že než kupovat další pendolina, tak na trati praha Polsko jsou lepší vlaky IC/Ec.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko