Varšava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.
"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.
Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.
zdroj: Pendolino.cz, ČD
Ad nákup dalších pendolin - můj názor je takový, že se 7 soupravami je blbost něco většího podnikat, takže já jsem PRO nákup dalších souprav, už jen pro to, že bych byl rád, kdyby se konečně začly používat tam, kde byly původně určeny a zároveň proč je odebírat z linky na OV, když tam jsou úspěšné a celkem zaplněné? Navíc i přes počáteční problémy dokázaly v očích veřejnosti zvýšit počet kladných názorů na žel. dopravu v ČR...
nebo aspoň provést generální opravu a následně provádět údržbu,dále vyřadit vozy 020,021, motoráky 830,831,850,851(ačkoliv jsou pohodlnější než 810 a mám je rád tak už si své odsloužily). Když se podívám do sousedního Rakouska tak můžu jen tiše závidět, i když taky vím, že tam není všechno ideální, ale přece jenom je tam jiný přístup k železnici.
nová pendolina bych nekupoval, to raději nové vozy ampz/bmz
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.