..: Pendolinem až do Varšavy :..

Ilustrační fotoVaršava - "České dráhy dostaly od PKP návrh, zda-li by mohlo pendolino, které nyní končí v Ostravě, pokračovat až do Varšavy. České dráhy se tomuto požadavku nebrání a zkoumají, co vše by se muselo na jednotkách upravit, aby mohly zajíždět i na polské území," informovalo již minulý týden Pendolino.cz. ŽelPage požádala o oficiální vyjádření tiskového mluvčí ČD Ondřeje Kubalu.

"Ano, o tomto návrhu jednáme s polskou stranou, vše závisí na tom, jak rychle by se ho podařilo schválit pro provoz na polském území, protože Polsko je jediný z našich sousedů, kam pendolino zatím nemůže," sdělil ŽelPage Ondřej Kubala, tiskový mluvčí ČD. "Jízdní řád by měl být nastaven tak, aby bylo možné využít vlak do Česka k jednodennímu jednání v Praze - ráno vlakem do Prahy, večer zpět do Varšavy. Vznikla by tak alternativa a konkurence letecké dopravě," dodal mluvčí.

Pendolino.cz informovalo o tom, že zpočátku by se jednalo o jeden pár vlaků denně. S největší pravděpodobností by šlo o prodloužení spoje SC 511, který by se ráno vracel jako spoj SC 502. "Vše je teď předmětem jednání, vše závisí na tom, jak rychle by se podařilo schválit pendolino pro provoz v Polsku. Na konkrétní závěry o tom, kdy začneme do Polska jezdit, jaký bude jízdní řád a podobně, je ještě brzy," upřesnil Ondřej Kubala. S návrhem na rozšíření pole působnosti jednotek řady 680 vyvstává otázka, zda-li bude do budoucna stačit pouhých 7 souprav, které nyní ČD vlastní.

zdroj: Pendolino.cz, ČD


JiříK. | 21.5.2007 (14:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
18.02.2008 (10:03)  
Jak tady čtu, tak vyvstává otázka: A oni by už další jednotky nešly dokoupit???
28.05.2007 (14:14)  
Iwan: Dík, za odkaz, bude o tom zpráva ;-)
registrovaný uživatel Iwan 
27.05.2007 (14:30)  
Co se týče velikosti světel, ich velikost vyplývala z parametru jaké musely splňovat.V Polsku tyhle světla musí zajistit správnou viditelnosti na trati na příslušnou vzdálenost. Nikto v Polsku nebude na nových nebo modernizovaných vozidlech montovat "obrovksé" světla. Nové konstrukce světel dovolují montovat menší světla o požadovaných parametre (jistý postup v téhle oblasti postopuil a teď světla mají požadovanou kapacitu). Na starých lokomotivách jse staré svétla vymínéjí za nové. Zde je několik príkladu:

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-20471.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-18797.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-22075.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-15458.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-4891.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/1-61493.html
registrovaný uživatel Iwan 
27.05.2007 (0:42)  
Michal Wrzosek, mluvči PKP tvrdí, že polska strana se oficiálně neobrátila na České dráhy ve věci ohledně Pendolina. Přiznává, ale, že PKP opravdu hledá alternativu pro letecké spojení do nejvíce atraktivních míst v Evropě, ale žádné rozhovory nebyly vedeny.

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,4178262.html

Sova: Poláci ne chtějí vaše pendolína. ČD má příliš málo souprav, aby mohlo ješte jezdit do Polska.

PKP Intecity zanedlouho vyhlási tendr pro nákup ucelených souprav (ETR / ICE) pro koridor E65 a E20.

"Když zaplatí tak polovinu ceny jednotek 680 upravených pro provoz do Polska + zaplatí úpravu i těch zbylých nevidím v tom problém..." - je to žert? Kto zaplati za Slovenskou Strelu? ;)

Klasicka souprava v PR vs. Pedo v ČR (zdroj - IDOS) ;)

Warszawa Centralna - Katowice 316 km / 2,5 h = 126,4 kmph (EC Polonia, EC Sobieski)

Praha Holešovice - Břeclav 314 km / 2 h 55 m = 107,65 kmph (SC 73, SC135)
Praha Holešovice - Ostrava Svinov 351 km / 3 h 09 m = 111,43 kmph

Zdravim ;)
22.05.2007 (15:57)  
Prosim vsechny zde pritomne halucinujici, aby se probrali. Pendolina se koupila pro dopravu mezinarodni, kde se i tak v "business case" neboli vypoctu navratnosti investice muselo asi dost jit "stesticku naproti".

Na vnitrostatni doprave se to nema sanci zaplatit uz vubec, tam se evidentne nevejde ani slusny uklid oken a WC, natoz rekonstrukce kozenkovych B. Pendolino je nakladove o nekolik radu mimo tyto uvahy. Ano, mohlo by tam jezdit, ale v zivote se nema sanci zaplatit. A dotace / garance pujcek se daji pouzit jinak a lepe...
22.05.2007 (15:41)  
I když by je koupili teď, tak si myslím že využití by se našlo. Třeba R Plzeň-Brno ( přes Č.B. a Havl. Brod). Ale nepochopím proč je dávat na rovné tratě, kde nevyužijou naklápění.
22.05.2007 (13:01)  
No to ježdění do Polska může být vhodným dočasným řešením. ČD plánují ještě 7 souprav pro trasy směrem Budějovice a na Plzeň, ovšem momentálně ještě koridory těmi směry nejsou dokončené a tak by ty soupravy byly nevyužité. Zároveň by akutně potřebovaly z těch 7 jenom 3 jednotky na provoz na jižní větvi (a to celkem akutně, ale koupit najednou 7 souprav vyjde levněji než jen 3 a pak zbytek), proto by mohlo být to zajíždění do Polska celkem výhodné jak pro ČD, tak pro PKP (které si do budoucna taky chtějí pořídit novou hračku...)

Jinak pro obrázek, co by se dalo s těmi 14 soupravami vyjezdit se můžete mrknout zde:

http://ukazto.com/?img=Pendolino-szw1.xls

Jiné návrhy najdete ve zdejší diskuzi...
registrovaný uživatel M@ra 
22.05.2007 (12:47)  
Vidím to hnědě. 680 stejně nestačí ani na ty oběhy, kde jezdí dnes. To taky není vlak do polských ani německých rovin, ale na klikaté středoevropské tratě. Takže kdyžtak ten Linec n. Drážďany a u nás Plzeň n. Vary.
22.05.2007 (12:31)  
vacica: takový zas ne:)
registrovaný uživatel vacica  mail  
22.05.2007 (10:45)  
A proč si vlastně PKP nepořídí svoje vlastní Pendolino a nejezdí s ním do Prahy, když o to mají takový zájem?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko