..: RoLa Regensburg - Trent má úspěch :..

RoLa, zdroj: ÖBBBrenner - Kamiony jedoucí na vlaku přes Brenner mohou využít spojení mezi německým Řeznem a italským Trentem. Tím absolvují řidiči tranzit přes Rakousko ve vlaku. Toto spojení by mělo odlehčit přepravě po silnici. Jedná se o první spojení typu RoLa v Rakousku, které v této zemi nemá ani svůj výchozí, ani konečný bod. ÖKOMBI počítá s tím, že v roce 2008 využije denně služeb železnice 1.000 nákladních automobilů, tedy zhruba 1/5 kamionů jedoucích každý den přes Brenner. Dnes se jedná zhruba o 700 kamionů.

Mezistátní RoLa na trase Regensburg - Trent jezdí výhradně v noci, čímž obejdou řidiči kamionů zákaz jízdy přes Brenner v nočních hodinách. Vlak urazí 460 km dlouhou trasu za 9 hodin. Společnost ÖKOMBI se na podzim 2005 stala dceřinou společností Rail Cargo Austria. V loňském roce využilo jejích služeb 276.000 kamionů, což je o 75.000 více než v roce 2005.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB


CSPSV | 15.5.2007 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Německo Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
17.05.2007 (19:32)  
Kdo prisel na to, ze je v noci zakaz jizd kamionu pres Brenner? V dobe od 22 do5h plati jen na elektronickem myte o 60 % vyssi tarif, takze se to vetsine dopravcum nevyplati. Jezdi jen ti, kde naklad specha a je to zohledneno pri platbe faktury, takze v noci jezdi hlavne friga, ostatni spi. Nocni zakaz kamionu nad 3,5 t plati ve Svycarsku, ale zase existuji u nich ve vnitrostatni doprave vyjimky, opet hlavne friga, vetsina dopravcu v noci nasazuje soupravy 6,5 t - dodavka s vlekem a na hranicnich prechodech se od 22h do 5h neodbavuje, viz rano kolony kamionu na vjezdu do Svycarska.Proc to u nas nefunguje? Silna lobby autodopravcu a navic se jedna o dotovany system s prepravou spousty mrtve hmotnosti.
registrovaný uživatel M 
17.05.2007 (12:57)  
Ale drazsi a pomalejsi by to bylo s kymkoliv, to je potreba rict take
17.05.2007 (12:55)  
M: Máte pravdu, já to myslel zcela teoreticky a ne v podání ČD.
registrovaný uživatel M 
17.05.2007 (12:20)  
Proc to nejde u nas? No, Breclav-Praha je po dalnici co ja vim nakych 270 kilometru, tj. rekneme 3,5 hodiny. Vlakem s lokomotivou na 160 kmh ta trasa trva stejnou dobu, ale neco mi rika, ze by to 350 netahaly. Taky tezko rict, kolik by tech vlaku muselo byt a jak by to bylo s propustnosti zeleznice.
Potom tady je neco jako cena - ze budou ridici odpocati je sice skvele, ale to jaksi nikoho nezajima a spedice nebudou ridicum platit vylety vlakem navic za Xkrat vyssi naklady.

Petryk - no, to bysme si pomohli - misto toho, aby kamiony jezdily v noci, kdy taknak nezavazi, tak budou jezdit jenom pres den:(

MildaIV - teoreticky by to bylo idealni, ale nesmely by to mit na starosti CD. Nebo si snad nekdo mysli, ze kontejner vcetne nakladky a vykladky by CD zvladly z Opavy do Strakonic prepravit za mene nez 3 dny? A ruku na srdce, i kdyby byly CD flexibilni jako nikdy v historii, tak to vzdy po silnici bude rychlejsi nez na kolejich
16.05.2007 (22:39)  
MIldaIV: Máte pravdu, přeprava v ISO kontejnerech je stále nejčastějším druhem kombinované dopravy. Využívá především možnosti přepravy kontejnerů v zaoceánských kontejnerových lodích, následně po železnici z přístavů do překladišť a koncová část cesty je uskutečněna po silnici. NIcméně kontejnerová doprava se uskutečňuje především an velké vzdálenosti (tisíce) kilometrů, ale pokud chcete přepravit zboží např. z Varšavy do Marseille, pak nejvýhodněji z hlediska ceny i doby dodání vychází silniční doprava. Jenže silniční nákladní doprava je emergeticky velmi nevýhodná, ničí životní prostředí a nepřměřeně zatěžuje problematicky zpoplatněnou dálniční síť a způsobuje značné množství dopravních nehod. Železniční doprava je oproti ní mnohem bezpečnější a ani zadelka tolik vytížená. Proto se veškeré státní instituce snaží všemožně prosazovat železniční dopravu.

Bohužel z pohledu interoperability a schvalování zahraničních vozidel je na tom ČR velmi špatně, tudíž nelze efektivně využívat železniční síť a ani draze rekonstruované koridory. Takže to vypadá, jak to vypadá!
16.05.2007 (11:53)  
Rola je blbost. Proč po železnici vozit celý kamiony ? Když už, tak max kontejnery. Překládka kontejneru z kamionu na vlak a zpátky nemůže být tak drahá.
16.05.2007 (9:27)  
Nejde to z více důvodů.

Technický problém je v tom, že kola vozu pro Ro-La mají průměr pouze asi 30 cm, tudíž nesmí přes "Angličáky", tudíž se nemohou Ro-La vlaky prohánět ani tranzitem.

Finanční problém je v tom, že Ro-La se finančně sama ze svých tržeb neuživí. Aby řidiči raději jeli vlakem, musí být cena nižší, než by byla přímo po silnici, stát pak musí dorovnávat vznikou ztrátu (cca 70% celkových nákladů) a na to se u nás raději ani nemyslí. Protože stát musí stále vyplácet štědré sociální dávky, a občané si neviudí ani na špičku vlastního nosu, tudíž si raději nechají platit od státu, než by se zamysleli nad důvodem ničení nejen silnic, ale i životního prostředí těžkou silniční nákladní dopravou a dopravními nehodami a neustálými dopravními kongescemi.

Globálně je přeprava silničních souprav po železnici ztrátová a technologicky i technicky náročná.
15.05.2007 (21:25)  
U nás to nejde, protože ropna lobby u nás kvete. To víš, že by to šlo, kdyby se chtělo...
registrovaný uživatel Semík  mail  
15.05.2007 (21:08)  
2 Sova:Proč zrovna u nás todle nejde? Protože nemáme vagóny a rola po vstupu ČR do EU "přestala" převážet kamióny, tak nevyužívaný vlaky zrušili.
registrovaný uživatel Petryk 
15.05.2007 (20:59)  
Proč to nejde u nás? Protože u nás přes noc kamiony jezdit smí narozdíl od toho zmiňovaného úseku...
Jakej by byl vůbec u nás vhodnej 9 hodin dlouhej úsek pro kamiony na vlak? Drážďany - Bratislava?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko