Brenner - Kamiony jedoucí na vlaku přes Brenner mohou využít spojení mezi německým Řeznem a italským Trentem. Tím absolvují řidiči tranzit přes Rakousko ve vlaku. Toto spojení by mělo odlehčit přepravě po silnici. Jedná se o první spojení typu RoLa v Rakousku, které v této zemi nemá ani svůj výchozí, ani konečný bod. ÖKOMBI počítá s tím, že v roce 2008 využije denně služeb železnice 1.000 nákladních automobilů, tedy zhruba 1/5 kamionů jedoucích každý den přes Brenner. Dnes se jedná zhruba o 700 kamionů.
Mezistátní RoLa na trase Regensburg - Trent jezdí výhradně v noci, čímž obejdou řidiči kamionů zákaz jízdy přes Brenner v nočních hodinách. Vlak urazí 460 km dlouhou trasu za 9 hodin. Společnost ÖKOMBI se na podzim 2005 stala dceřinou společností Rail Cargo Austria. V loňském roce využilo jejích služeb 276.000 kamionů, což je o 75.000 více než v roce 2005.
zdroj: Tisková zpráva ÖBB
1 2 | Zpráv na stránku: |
Potom tady je neco jako cena - ze budou ridici odpocati je sice skvele, ale to jaksi nikoho nezajima a spedice nebudou ridicum platit vylety vlakem navic za Xkrat vyssi naklady.
Petryk - no, to bysme si pomohli - misto toho, aby kamiony jezdily v noci, kdy taknak nezavazi, tak budou jezdit jenom pres den:(
MildaIV - teoreticky by to bylo idealni, ale nesmely by to mit na starosti CD. Nebo si snad nekdo mysli, ze kontejner vcetne nakladky a vykladky by CD zvladly z Opavy do Strakonic prepravit za mene nez 3 dny? A ruku na srdce, i kdyby byly CD flexibilni jako nikdy v historii, tak to vzdy po silnici bude rychlejsi nez na kolejich
Bohužel z pohledu interoperability a schvalování zahraničních vozidel je na tom ČR velmi špatně, tudíž nelze efektivně využívat železniční síť a ani draze rekonstruované koridory. Takže to vypadá, jak to vypadá!
Technický problém je v tom, že kola vozu pro Ro-La mají průměr pouze asi 30 cm, tudíž nesmí přes "Angličáky", tudíž se nemohou Ro-La vlaky prohánět ani tranzitem.
Finanční problém je v tom, že Ro-La se finančně sama ze svých tržeb neuživí. Aby řidiči raději jeli vlakem, musí být cena nižší, než by byla přímo po silnici, stát pak musí dorovnávat vznikou ztrátu (cca 70% celkových nákladů) a na to se u nás raději ani nemyslí. Protože stát musí stále vyplácet štědré sociální dávky, a občané si neviudí ani na špičku vlastního nosu, tudíž si raději nechají platit od státu, než by se zamysleli nad důvodem ničení nejen silnic, ale i životního prostředí těžkou silniční nákladní dopravou a dopravními nehodami a neustálými dopravními kongescemi.
Globálně je přeprava silničních souprav po železnici ztrátová a technologicky i technicky náročná.
Jakej by byl vůbec u nás vhodnej 9 hodin dlouhej úsek pro kamiony na vlak? Drážďany - Bratislava?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.