Bratislava - Částku 67,225 miliard Sk, to je suma, kterou potřebují Železnice Slovenské republiky na modernizaci staré infrastruktury. Na financování by se měly mimo ŽSR podílet i prostředky z fondů Evropské unie a státních dotací. Návrh finanční potřeby investičních prostředků do roku 2011 je považovaný za nevyhnutelný z hlediska vytvoření podmínek pro urychlení modernizace tratí ŽSR, čímž by se zlepšila také jejich konkurenceschopnost na domácím i mezinárodním dopravním trhu.
ŽSR musí soustředit investiční aktivity v nejbližších letech na modernizaci infrastruktury železničních tratí:
- Bratislava - Žilina
- Žilina - Krásno - Čadca - státní hranice s Polskem
- Státní hranice s Českou republikou - Kúty - Bratislava - Štúrovo - státní hranice s Maďarskem
- Žilina - Košice - státní hranice s Ukrajinou
Nadále musí ŽSR modernizovat zabezpečovací zařízení, vlakové zabezpečovače a též realizovat další potřebné opatření na zkvalitnění provozní sítě.
zdroj: SITA
Hm, zajímavé, když jsem jel na konci června 2006 Haškem do Blavy, měl jsem pocit že "něco jako koridor" už z Kút do Blavy je... sice to bylo jen na 140 a kvalitativně trošku horší než naše koridory, ale pořád to bylo obrovské zlepšení proti třeba trati Blava - Štúrovo... neví někdo něco víc?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.