..: ŽSR potřebují na modernizaci tratí přes 67 miliard :..

Výstavba nástupišť v žst. PrešovBratislava - Částku 67,225 miliard Sk, to je suma, kterou potřebují Železnice Slovenské republiky na modernizaci staré infrastruktury. Na financování by se měly mimo ŽSR podílet i prostředky z fondů Evropské unie a státních dotací. Návrh finanční potřeby investičních prostředků do roku 2011 je považovaný za nevyhnutelný z hlediska vytvoření podmínek pro urychlení modernizace tratí ŽSR, čímž by se zlepšila také jejich konkurenceschopnost na domácím i mezinárodním dopravním trhu.

ŽSR musí soustředit investiční aktivity v nejbližších letech na modernizaci infrastruktury železničních tratí:

  • Bratislava - Žilina
  • Žilina - Krásno - Čadca - státní hranice s Polskem
  • Státní hranice s Českou republikou - Kúty - Bratislava - Štúrovo - státní hranice s Maďarskem
  • Žilina - Košice - státní hranice s Ukrajinou

Nadále musí ŽSR modernizovat zabezpečovací zařízení, vlakové zabezpečovače a též realizovat další potřebné opatření na zkvalitnění provozní sítě.

zdroj: SITA


PETR Poslat mail autorovi | 10.5.2007 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Slovensko (celé)


10.05.2007 (20:59)  
minulý květen jsem to projel hungarií do budapeště a haškem zpátky a taky jsem měl takový pocit:)
registrovaný uživatel Tomo 
10.05.2007 (20:11)  
"Státní hranice s Českou republikou - Kúty - Bratislava - Štúrovo - státní hranice s Maďarskem "
Hm, zajímavé, když jsem jel na konci června 2006 Haškem do Blavy, měl jsem pocit že "něco jako koridor" už z Kút do Blavy je... sice to bylo jen na 140 a kvalitativně trošku horší než naše koridory, ale pořád to bylo obrovské zlepšení proti třeba trati Blava - Štúrovo... neví někdo něco víc?
10.05.2007 (16:25)  
Venca, NIcKON: Áno, širokorozchodná trať. Najnovší prírastok do zbierky fantasmagórií a chorých výplodov v modernej histórii slovenských železníc. Ide o projekt vybudovania trate 1520 mm z Košíc až do Bratislavy, ktorú kedysi navrhovali československí plánovači, potom Mečiarove vlády a teraz (tretí do party) náš báťuška premiér. Nedávno o tom ŽSR v televízii hovorili, že to chcú mať do r. 2014 (odhad nákladov 80 mld.!). Samozrejme je to maximálna hovadina, ktorá nič nerieši a sama sa nezaplatí, ale hlavne, že máme memorandum s Ruskom a koridor je v stave, v akom mal byť pred 10 rokmi.
10.05.2007 (13:22)  
No chtělo by to zvednout z té 120
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
10.05.2007 (12:38)  
Širokorozchodná Trať?
10.05.2007 (12:35)  
Georgo:co je to prosimtě ŠRT??
10.05.2007 (12:16)  
Těch 67 miliard je ještě optimistický odhad. Těch 40 let nevrážení ani koruny do infrastruktury se musí někde projevit
10.05.2007 (12:03)  
Tak! Modernizácie súčasnej infraštruktúry by potrebovala výrazný impulz na zrýchlenie, inak sa už železnica na Slovensku nikdy neuchytí. A vtipy typu ŠRT Košice-Bratislava radšej ani nespomínať...

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko