..: Železniční koridor z Břeclavi směrem na Slovensko je hotový :..

Ilustrační obrázekLanžhot - Náročná přestavba úseku po státní hranici s 10 mostními konstrukcemi skončila po 2,5 letech včera v Lanžhotě. „Jezdím tudy jednou za čtvrt roku, ale změn jsem si všiml hned. Stanice v Lanžhotě je nová, trať je rošířená a můžu využít podchod. Cestuje se mi příjemně,“ pochvaluje přestavbu Slovák Jiří Horvát, který jel vlakem přes Břeclav. Rekonstrukcí totiž prošly nejen koleje, ale i železniční stanice v Lanžhotě. Cestující mají k dispozici nové ostrovní nástupiště a podchod vybavený výtahy a osvětlením. Nové je i zabezpečovací zařízení, elektrický ohřev výhybek, informační tabule pro cestující a také elektronická požární signalizace.

Petr Kuchár, ředitel společnosti Subterra, která trať přestavěla říká, že město Lanžhot se touto přestavbou stává světovou metropolí. Je začleněno do IV. evropského koridoru, který začíná v Berlíně a pokračuje přes Děčín, Prahu, Brno a Břeclav až do Bratislavy. Největší z 10 mostů na této trati je 67 metrů dlouhý Bratislavský most přes řeku Dyji, stavaři ho rozebrali a nahradili dvěma novými. Několikatunový kolos přes Kyjovku zase specialisté při unikátní operaci posunovali o 4,5 metru.

Na trase z Břeclavi do Lanžhota přibyly také protihlukové stěny a nové výhybky. Projekt zpozdily loňské povodně, kvůli kterým museli stavaři přerušit práce na více než měsíc. Přestavba přišla na 1,45 miliard. 10%přispěla Státnímu fondu dopravní infrastruktury EU. „Směrem na slovenské hranice náš čeká ještě hraniční most přes řeku Moravu, o jehož vlastnictví se dělíme se Slovenskem,“ připomíná poslední úkol náměstek ředitele SŽDC Miroslav Konečný.

zdroj: MF DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 30.4.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
02.05.2007 (10:45)  
No mne to moc "hotove" neprijde, kdyz chybi ten hranicni most. :(

Jake rychlosti se uvazuji z Breclavi do Prespurku? Ja bych cekal, ze kdyz nekde za bolsevika bylo 140, tak dnes tam muze byt nejmin 160...
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
01.05.2007 (7:48)  
Jen mne mrzí, že při přestavbě "Bratislavského" mostu zařvaly dva pěkné objekty lehkého opevnění vz. 37D. Tvořily spolu s mostem velmi pěkný technicko-historický celek.
30.04.2007 (21:50)  
No tak ono taky záleží jaký výhybky. Jestli mluvíte o kolejových spojkách, tak to jo, ale jestli myslíte výhybky tzv. do odbočky na předjízdný koleje, tak tam je to vcelku zbytečnost, páč když se posílá vlak na předjízdnou kolej tak ve většině případů zastavuje. Ono tam pár miliónů rozdíl bude, nehledě na to kdyby to byl třeba nějakej atyp, za tu cenu se klidně dá postavit kus nástupiště někde jinde
30.04.2007 (20:50)  
Tentokrát musim souhlasit se Zyky ty vyhybky všude na korytech jsou hodně mizerný a občas si dovolí je tam dát s rozpadanejma pražcema.V tomto by MD mělo udělat změnu snad v zákonu o drahách a příslušných jejich patvorů.
Rasken:copak ty připravujeě přípravnou dokumentaci že tu máš na Zykyho tyhle kecy.
30.04.2007 (19:58)  
Lanžhot je sice hezky udělaný, ale jaksi na trať s rychlostí 160 km/h se nehodí výhybky pro rychlost 50 km/h. Pro takovouto stanici by měly být výhybky alespoň pro 100 km/h.
Prostoru je tam dost, od vjezdového návěstidla od Kútú je to ke krajní výhybce cca 500 metrů, od Břeclavi cca 300 metrů, takže "výmluva" na nedostatek místa sem nepatří. Při takovém objemu finančních prostředků je už cenový rozdíl mezi výhybkami pro 50 a 100 km/h směšná částka …
30.04.2007 (19:23)  
Precla, v noci je nejlepší fotit se stativem ;-)
registrovaný uživatel Precla 
30.04.2007 (19:19)  
Chlapy sháním fotku "R 374/5 Pannonia" Byl sem párkrát v Tišnově večer na lovu, ale mám tak degenskej foťák, že večer nezaostří.. Kdyby někdo měl, dejte vědět. ICQ:233405356
30.04.2007 (19:04)  
Stehrob: Výcuc z JŘ; Břeclav - Brno: 7 x rychlík, 9 x EC/SC, 15 x Os v X. nepřipadá mi to jako "nic" ;-)
30.04.2007 (17:53)  
Z Breclavi do Brna jezdi 3x denne rychliky z Vidne, ale jinak mylsim nic. Akorat snad jeste Amicus nekdy vecer a pak EC/SC.
registrovaný uživatel Precla 
30.04.2007 (17:46)  
Nj vlaky na IDS JMK a do Brna jezděj až na úseku Břeclav - Tišnov - Žďár nad Sázavou, nebo z Břeclavy "nějakým koridorovým IC/EC" Zajímalo by mě kolik jezdí z Břeclavy rychlíků, jedinej co si pamatuju byla Vysočina, ale tu nám nějak předělali na regionku.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko