Bratislava - V loňském roce využilo služeb ZSSK opět méně cestujících, ve srovnání s rokem 2005 se jedná o pětiprocentní pokles. "Celkem jsme odvezli necelých 47 milionů lidí," řekl deníku Pravda Miloš Čikovský, tiskový mluvčí ZSSK. Podle plánu měla společnost přepravit o 5,5 milionů lidí víc. Stát dotoval železnici 9 miliardami korun. Lidí ve vlacích ubylo kvůli prodlužování jízdních dob vlaků, přestavbám tratí a zvýšenému zájmu lidí o cestování autem. Na Slovensku se počet přepravených cestjících snižuje již deset roků. Změny nepřinesly ani nově zavedené slevy na podzim roku 2005. Lidé ale cestovali na delší vzdálenosti a kupovali si tak dražší lístky a proto nenastal propad v tržbách z prodeje jízdenek.
zdroj: Pravda.sk
1 2 | Zpráv na stránku: |
Keď potrebujem cestovať niekam na Slovensku, volím autobus. Kupovať si Junior RailPlus sa mi pri danej zľave neoplatilo a iné použiteľné zľavy pre mňa neexistujú. Pritom by stačilo rozvinúť niektoré nápady z minulosti: neflexibiliné first-minute IC lístky (na meno, 14 dní pred odjazdom, bez možnosti vrátenia) so super zľavou, spiatočné zľavy, vernostný program atď.
Druhá vec je, že trať s najväčším potenciálom kopíruje hlavný cestný ťah, ktorý sa naviac úspešne mení na diaľnicu. Na business cesty do Bratislavy teda cestuje málokto vlakom. Hlavnú časť cestujúcich tvoria študenti natrieskaní v rýchlikoch s 50% zľavou. Ide o to, že už aj tu vyjde výhodnejšie bus - keď sa začalo jazdiť ZA-BA za 115 Sk, tak o vlak už záujem nikto nemal.
Veľmi teda chýba agresívnejšia obchodná politika a marketing. Oslovenie zákazníka, poukázanie na to, že sa môže zviezť v pohodlí a s klímou aj v rýchlikoch a pod. Ďalej už len zrýchlenie výstavby koridoru, lebo ZA-BA za 3h 3min, resp. 2h 31min si môže dopravca strčiť za klobúk.
http://zpravy.idnes.cz/na-d1-shorel-linkovy-autobus-lide-vyskocili-fkw-/krimi.asp?c=A070426_104555_krimi_mad
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.