Brno - Dne 23.4.2007 se vrátil z opravy, kterou provedla firma Pars, „panťák“ tvořený vozy 560 025 + 060 037 + 060 038 + 060 039 + 060 040 + 560 026. Jednotka má svůj domov v DKV Brno, PJ Horní Heršpice. Při opravě bylo provedeno dosazení IGCT tyristorů a pomocných pohonů, opravena ventilace trakčních motorů, zajištěna obměna některých elektrických obvodů, původní dva pístové kompresory byly nahrazeny jedním šroubovým a proběhla renovace interiéru (textilní potah sedaček a úprava osvětlení).
Souprava 560 025 - 560 026 je v pořadí již pátá, která prošla výše uvedenými úpravami. Před ní se jednalo o jednotky 560 007 - 560 008 (2003 - 2004), 560 023 - 560 024 (2004), 560 021 - 560 022 (2005) a 560 003 - 560 004 (2006). S největší pravděpodobností budou tyto rekonstrukce nadále pokračovat, neboť na nové jednotky pro střídavý provoz není prozatím dostatek financí. Tato oprava by měla prodloužit životnost jednotky o dalších 15 - 20 let.
zdroj: vlastní pozorování v DKV Brno
Já bych dělal vozy nový jen s klimou a stahovacími okny zárověn,nevim proč kde je klima nejde otevřít okno.To je přeci blbost cestující že chce koukat ven a mít luft i za cenu vyšší teploty
Ale co je nehorší je městský HGK značky Irisbus, je to zřejmě prototyp určený na klimu, jenže u nás to jezdí bez klimy, ale zato bez větrání, takže v létě jak ve skleníku, jsou tam jen takové malinké vyklápěčky, ještě menší než v žabotlamu a navíc jen na každém druhém okně! Vím, že jsem na železničním serveru, taky nejradši cestuji vlakem, ale bohužel většinou se člověk musí na nádraží nějakým HGK dostat, koleje nevedou všude...
Těch vylepšení by se tam samozřejmě dalo udělat hodně, ale nedostatek místa a neřešené větrání jsou ty zásadní. A myslím, že nebude snadné interiér vyřešit, protože i okna jsou užší, takže více prostoru by znamenalo, že "čtyřky" nebudou kopírovat okna. Není ale pravda (!!!), že to nejezdí plné. V IDS JMK (především tratě 250 a 260) to jezdí nehorázně narvané i mimo špičku, ve špičce lidi doslova vytékají těmi nemožnými okny ven. Bývá to tam jako v trolejbuse ve tři odpoledne, vůbec ty lidi, co tím dojíždějí denně, nechápu, že neudělají nějakou revoluci. Ale i v tom největším nátřesku bývají v Bdmtee na "čtyřkách" většinoíu jen dva nebo tři lidé - je lepší stát v prostoru pro kola na jedné noze, než se na někoho rvát na sedačce. Takže: ostatní zlepšováky by také byly príma, ale to větrání a místo je opravdu velmi havarijní a mělo by se řešit ihned. I když nevím jak - jen výměna oken za stahovací bude velmi drahá a přešoupat tam ty židle bude dost oříšek. Řešení těch "nových" Bdmtee (na rychlících Brno - Praha), tedy "kino" (židle za sebou), asi není u IDS použitelné (ale viděl jsem to jen z perónu).
1.face lift interieru a jeho odhlučnění
2.mezivozové dveře na tlačítko-teď je to tak akorát posilovna a skříplá důchodkyně nemá šanci
3.WC
4.Předsuvné nástupní dveře
5.vylepšit topení
Opět bychom se vešli dle mého soudu do 7 mil za vůz.
Jinak rekonstruovat by se daly některá mladší Bt (Bdt) a mladší mutace vozů B.Jinak bych se nebránil (uvítal bych) rekonstrukce vozů Bmto,i když nejde o žádné mladíky.Zbytek bych šrotnul a nahradil novými vozy či jednotkami.Ale momentálně mně asi nejméně leží v žaludku Bp,resp.jakž takž splňují nároky...
To větrání je blbý na druhou stranu furt lepší než v 810 a bix.Jinak pro mě je důležitý ty podvozky a hlavně klid než ten rámus v pantáku.Tam se pomalu nemůžu ani bavit s lidma.
Mě se lépe sedí v tý pomstě Bdmtee páč to má měkký sedačky.No a co jsem zažil tak vono to tak narvaný většinou nejede jako že všude po 4,když sedí na tý 4 dva tak to jde.Vítěz je tak Bdmtee.
Jo reko by se hodilo.Kdyby se z toho udělali Bp na 160 tak gut a ty Bp bych zvýšil po modernizaci rychlost.Já bych modernizoval něco okolo do stáří 20 let.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.