Před vánoci jsme v naší anketě položili otázku o budoucnosti sekce Černá kronika. Množství jednoduchých negativních aktualit vytlačovalo další témata na okraj pozornosti a vyvolávalo nízkou úroveň v komentářích k aktualitám a demotivovalo autory od psaní původních textů.
Ani znatelně prodloužená doba pro možnost odpovědi, ani rostoucí množství odpovědí, nepomohlo najít na položenou otázku jednoznačnou odpověď. Třetina odpovídajících by tuctové katastrofické zprávy nejraději zcela odstranila, nebo je alespoň přesunula tak, aby se na ně nemusela dívat. Třetina odpovídajících by nejraději viděla přejezdovky, střety a další nehody zpracované v přehledech, ale nikdo se k takové "zajímavé" práci nenabídl a není ani navržen žádný koncept, jak často a jakým způsobem je tvořit. Navíc i při týdenním (relativně častém) přehledu tak dochází k nežádoucí prodlevě mezi následky události (zpoždění vlaků) a publikování informace o ní.
Největší část respondentů se přiklonila ke spokojenosti se současným stavem. Vezmeme-li v úvahu, že z různých zdrojů doslova (často včetně zkomolenin a chyb) převzaté zprávy podle jedné šablony (na přejezdu v činnosti došlo ke střetu, vina nejspíš není na straně drah, resp. vlak srazil osobu, nejspíš jde o sebevraždu nebo lidé tudy často chodí, policie zahájila vyšetřování a vlak byl opožděn) již nejsou pro řadu zajímavějších témat schvalovány, lze říci, že by současný stav mohl vyhovovat i těm, kteří chtěli informace jen o mimořádnostech. Uvažován byl i filtr "nezobrazovat přejezdovky a sebevraždy", který by ovšem pro svou funkci vyžadoval důsledné dělení těchto zpráv při zpracování.
V nové anketě jsme se rozhodli pro drobný průzkum našich návštěvníků. Tentokrát se ptáme, do jaké kategorie uživatelů se počítáte. Pokud se cítíte členem více kategorií, jistě si dovedete vybrat tu převažující. Pokusíme se též zkrátit periodu anket a položit tak více otázek.
Ankety jsou z důvodů lepší věrohodnosti přístupné pouze registrovaným uživatelům. Pokud chcete hlasovat, musíte se přihlásit, případně i zdarma a snadno registrovat.
1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.vlaky.org/vranany.wmv
http://www.vlaky.org/vranany.zip
U všech poté po vyšetření NU by bylo dobré uvést výsledek šetření.
Dále - do zvláštní rubriky by možná bylo zajímavé uvádět denní tabulku plnění vlak.dopravy ( Nu a ost. příhody ) ex 018 GŘ neb ex ? blaboly2@metroweb.cz ? .
Samozřejmě, toto je jen idylická představa, takže nic z toho se nesplní, ale mohlo by. (hlavně řidiči!)
Hezké dilema. Fujtajks, vůbec ne hezké, ale potřebné.
Nejsem už drahně pětiletek u Dráhy, ale sdílení informací o nehodových dějích s drážním provozem souvisejících je v prvé řadě poučné, a občas snad může poznání pomocí (omlouvám se za zprofanované slovo) předcházet.
Jestli budou nehody extra pod ikonou, nebo v balíku, toť vlastně jedno. Čtu Váš "ZelPage" několik let a až kauza "Vraňany" mne vyhecovala se zalogovat. Teda to, že a jak byl do vyšetřovacího děje vtažen výpravčí.
Nehody a havárie jsou buď o technice, nebo o lidech, přičemž souběh je možný. Průsšvih je, když jde i o zdraví a život.
Opakuji, mám jen rád vláčky, koleje, neživí mně to. Ale když se něco stane, emocionálně, rádoby moudře v komentářích pohovoříme, a nic. Co mně trápí? Ač mně to neživí, tak obecný dojem:
"Vlak srazil/zabil člověka ..."
"Na železničním přejezdu ...."
.
.
"... výpravčí nepochopil obecnou mluvu kohosi a zavřel nesprávnou trať..."
Jó, zákonů máme přehršel, nikdo je není schopen obsáhnout všechy, ale předpokládám, že gró návštěvníku "ZelPage" jsou člověci, které Dráha více méně baví s jejími světlými i stinnými stránkami. A co můžeme/nemůžeme udělat pro změnu image?
Má mysl, tak jak byla formována v rodině i vzděláním, říká, "Na blbou otázku, blbá odpověď." Obecný zákon říká, že máme předvídat (i nepřevídatelné). A Drážní zákon říká malilinko něco jiného, byť pro bezpečnost a spolehlivost železniční dopravy.
Jak se Vám líbí/nelíbí (provokační) věty typu:
"V příkrém rozporu s Drážním zákonem a předpisy souvisejícími porušil občan XY předpisy pro pohyb v drážním zařízení a způsobil střet s vlakem č.: MMM, a tím zapříčinil na drážním zařízení škodu ve výši $$$ CZK mechanickým poškozením vozidel a $$ CZK jejich znečištěním v důsledku potřísnění vlastním mozkem a dalšími oddělenými tělesnými součástmi. Zároveň si tím způsobil zranění neslučitelná se životem a strana poškozená tudíž nemá na kom vymáhat škodu. A anžto PČR musí změřit kŕŕŕve kalůžinu, došlo k přerušení dopravy na YY hodin a bez viny dráhy máme zase n (n = nekonečně spočetně mnoho) nasštvaných platících cestujících a neplatících čekajících."
Hele, tady, u té Černé kroniky, nejde o zálibu v katastrofách. Ale o poznání, na co si dát bacha. I pro laiky a pouhé fandy, kteří nejsou coby drážní zaměstanaci o nehodách školeni.
Hezký den Vám přeje Xaver (Stoupa)
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.