..: Černá kronika :..

Ilustrační obrázekPřed vánoci jsme v naší anketě položili otázku o budoucnosti sekce Černá kronika. Množství jednoduchých negativních aktualit vytlačovalo další témata na okraj pozornosti a vyvolávalo nízkou úroveň v komentářích k aktualitám a demotivovalo autory od psaní původních textů.

Ani znatelně prodloužená doba pro možnost odpovědi, ani rostoucí množství odpovědí, nepomohlo najít na položenou otázku jednoznačnou odpověď. Třetina odpovídajících by tuctové katastrofické zprávy nejraději zcela odstranila, nebo je alespoň přesunula tak, aby se na ně nemusela dívat. Třetina odpovídajících by nejraději viděla přejezdovky, střety a další nehody zpracované v přehledech, ale nikdo se k takové "zajímavé" práci nenabídl a není ani navržen žádný koncept, jak často a jakým způsobem je tvořit. Navíc i při týdenním (relativně častém) přehledu tak dochází k nežádoucí prodlevě mezi následky události (zpoždění vlaků) a publikování informace o ní.

Největší část respondentů se přiklonila ke spokojenosti se současným stavem. Vezmeme-li v úvahu, že z různých zdrojů doslova (často včetně zkomolenin a chyb) převzaté zprávy podle jedné šablony (na přejezdu v činnosti došlo ke střetu, vina nejspíš není na straně drah, resp. vlak srazil osobu, nejspíš jde o sebevraždu nebo lidé tudy často chodí, policie zahájila vyšetřování a vlak byl opožděn) již nejsou pro řadu zajímavějších témat schvalovány, lze říci, že by současný stav mohl vyhovovat i těm, kteří chtěli informace jen o mimořádnostech. Uvažován byl i filtr "nezobrazovat přejezdovky a sebevraždy", který by ovšem pro svou funkci vyžadoval důsledné dělení těchto zpráv při zpracování.

V nové anketě jsme se rozhodli pro drobný průzkum našich návštěvníků. Tentokrát se ptáme, do jaké kategorie uživatelů se počítáte. Pokud se cítíte členem více kategorií, jistě si dovedete vybrat tu převažující. Pokusíme se též zkrátit periodu anket a položit tak více otázek.

Ankety jsou z důvodů lepší věrohodnosti přístupné pouze registrovaným uživatelům. Pokud chcete hlasovat, musíte se přihlásit, případně i zdarma a snadno registrovat.


Zdeněk Michl Poslat mail autorovi | 22.4.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky ŽelPage

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
23.04.2007 (21:50)  
Kdyžtak si můžete stáhnout nebo podívat:
http://www.vlaky.org/vranany.wmv
http://www.vlaky.org/vranany.zip
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
23.04.2007 (21:32)  
Bola tu zmienka zo dňa 20.4. z trate 011 , Tuklaty. Opilý šofér ponechal vozidlo na priecestí. Chvalabohu , nič sa nestalo. Našla ho včas policajná hliadka. Zaujalo ma však to, že nikto ešte doteraz neobjasnil presne priebeh tejto udalosti, a nikto neupresnil a nepochválil zúčastnených policajtov a zam. ČD,prípadne civ. občanov, ktorí tentoraz dokázali zabrániť nabehnutiu vlaku na takúto prekážku ! A myslím, že aj kladné prípady pri výkone služby je potrebné zverejniť , a nie len nehody a senzácie !
23.04.2007 (20:17)  
Vulgární příspěvky jsou zakázány, což takhle zakázit i vulgární nicky?
23.04.2007 (15:08)  
Když jsme u tej Černej kroniky, zavedl bych ještě Černou listinu ŽelPage - evidence revanšistických uživatelů (věřte, že by se jich našlo hodně).
23.04.2007 (1:49)  
Zprávy "okresního formátu" se netýkají jenom černé kroniky, ale víceméně všech témat. Chtělo by to filtr podle "důležitosti" příspěvku, ale to asi není rozumně proveditelné.
registrovaný uživatel sam  mail  
22.04.2007 (22:59)  
Zcela souhlasím a doporučuji řešení viz PES32 A fíra - závažné a poučné NU uvádět do hlavních aktualit, " okresní" a ostatní uvádět ve zvláštním sloupku.
U všech poté po vyšetření NU by bylo dobré uvést výsledek šetření.

Dále - do zvláštní rubriky by možná bylo zajímavé uvádět denní tabulku plnění vlak.dopravy ( Nu a ost. příhody ) ex 018 GŘ neb ex ? blaboly2@metroweb.cz ? .
22.04.2007 (21:45)  
Tak kdyby byli naši řidiči ohleduplnější, nebyli by tak zbrklí, technika by byla jak švýcarské hodinky (ta je) a lidé by nedělali chyby, tak by se tady ta otázka vůbec nemusela řešit.
Samozřejmě, toto je jen idylická představa, takže nic z toho se nesplní, ale mohlo by. (hlavně řidiči!)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
22.04.2007 (21:28)  
Černá kronika - versus nehody ve vztahu k Dráze:

Hezké dilema. Fujtajks, vůbec ne hezké, ale potřebné.

Nejsem už drahně pětiletek u Dráhy, ale sdílení informací o nehodových dějích s drážním provozem souvisejících je v prvé řadě poučné, a občas snad může poznání pomocí (omlouvám se za zprofanované slovo) předcházet.

Jestli budou nehody extra pod ikonou, nebo v balíku, toť vlastně jedno. Čtu Váš "ZelPage" několik let a až kauza "Vraňany" mne vyhecovala se zalogovat. Teda to, že a jak byl do vyšetřovacího děje vtažen výpravčí.

Nehody a havárie jsou buď o technice, nebo o lidech, přičemž souběh je možný. Průsšvih je, když jde i o zdraví a život.

Opakuji, mám jen rád vláčky, koleje, neživí mně to. Ale když se něco stane, emocionálně, rádoby moudře v komentářích pohovoříme, a nic. Co mně trápí? Ač mně to neživí, tak obecný dojem:

"Vlak srazil/zabil člověka ..."
"Na železničním přejezdu ...."
.
.
"... výpravčí nepochopil obecnou mluvu kohosi a zavřel nesprávnou trať..."

Jó, zákonů máme přehršel, nikdo je není schopen obsáhnout všechy, ale předpokládám, že gró návštěvníku "ZelPage" jsou člověci, které Dráha více méně baví s jejími světlými i stinnými stránkami. A co můžeme/nemůžeme udělat pro změnu image?

Má mysl, tak jak byla formována v rodině i vzděláním, říká, "Na blbou otázku, blbá odpověď." Obecný zákon říká, že máme předvídat (i nepřevídatelné). A Drážní zákon říká malilinko něco jiného, byť pro bezpečnost a spolehlivost železniční dopravy.

Jak se Vám líbí/nelíbí (provokační) věty typu:

"V příkrém rozporu s Drážním zákonem a předpisy souvisejícími porušil občan XY předpisy pro pohyb v drážním zařízení a způsobil střet s vlakem č.: MMM, a tím zapříčinil na drážním zařízení škodu ve výši $$$ CZK mechanickým poškozením vozidel a $$ CZK jejich znečištěním v důsledku potřísnění vlastním mozkem a dalšími oddělenými tělesnými součástmi. Zároveň si tím způsobil zranění neslučitelná se životem a strana poškozená tudíž nemá na kom vymáhat škodu. A anžto PČR musí změřit kŕŕŕve kalůžinu, došlo k přerušení dopravy na YY hodin a bez viny dráhy máme zase n (n = nekonečně spočetně mnoho) nasštvaných platících cestujících a neplatících čekajících."

Hele, tady, u té Černé kroniky, nejde o zálibu v katastrofách. Ale o poznání, na co si dát bacha. I pro laiky a pouhé fandy, kteří nejsou coby drážní zaměstanaci o nehodách školeni.

Hezký den Vám přeje Xaver (Stoupa)
registrovaný uživatel Ninja  mail  
22.04.2007 (21:04)  
PES38 má pravdu, taky mě to napadlo, škoda že byl rychlejší, podle mě nejlepší řešení ;)
registrovaný uživatel PETR  mail  
22.04.2007 (21:01)  
Ano přesně tak jako řekl kolega PES38. Třeba v takovém formátu jako se zobrazují novinky na Vlaky.net dole v pravo.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko