..: Vlakotramvaj do Hlučína zatím jezdit nebude :..

Ilustrační fotoOstrava - Zatím jen na papíře zůstává několik let starý projekt, podle kterého by v budoucnu měly jezdit mezi Ostravou a Hlučínem speciální vlakotramvaje. Hana Bednářová z tiskového oddělení ČD uvádí, že projekt zatím nepokročil. Je to čistě strategický záměr. Do této doby se jakoby nic neposunulo. V budoucnu podle ní bude záležet na vyjednávání několika stran, jako jsou SŽDC, kraj a města. „My bychom byli jenom dopravci,“ dodává Bednářová.

ČD se dlouhodobě věnují koncepci rozvoje železniční sítě. „Často ve spolupráci s kraji, městy a především s vlastníkem dopravní infrastruktury, kterým je státní organizace SŽDC, vzniká řada zajímavých projektů, jež mají především pozvednout úroveň železniční dopravy v naší zemi a zvýšit konkurenceschopnost vlaků ČD,“ informovalo před 2 lety vedení ČD.

Kolejové spojení Ostrava - Hlučín by nebyla žádná novinka, protože tramvaje jezdily mezi oběma městy už v minulosti. Na nádraží v Hlučíně vedle sebe stály počátkem 80. let osobní vlaky z Opavy i tramvaje z Ostravy, které tam přijížděly ve zhruba 15 minutovém intervalu. Tramvajová doprava měla být tehdy nahrazena trolejbusovou, což se nikdy nestalo. Dodnes proto jezdí mezi Ostravou a Hlučínem autobusy. Autobusy ale dnes bohužel v Hlučíně s výjimkou posilové linky nezajíždí na rozdíl od tramvají k nádraží, ale končí na 1,5 km vzdáleném autobusovém nádraží.

ČD nechaly v roce 2004 vypracovat technicko-ekonomickou a územně-technickou studii, jejímž výsledkem je řešení, které navrhuje vznik nové tramvajové tratě z Ostravy-Přívozu do Hlučína. Tato trať bude na rozdíl od minulosti procházet přímo obcí Ludgeřovice. V Hlučíně má být podle projektu vybudováno přímé kolejové propojení, které umožní provoz dvousystémových vlakotramvají mezi Opavou, Hlučínem a Ostravou. Vybudování tratě by mělo stát 2 miliardy korun.

zdroj: Moravskoslezský kraj


Adys Poslat mail autorovi | 19.4.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


19.05.2007 (6:09)  
Ale jo to spojeni je na místě.
registrovaný uživatel Frava  mail  
20.04.2007 (18:13)  
škoda slov je vidět, že jsme opět v Česku
registrovaný uživatel Laborec425  mail  
20.04.2007 (12:49)  
Autobusové nádraží od vlakového nádraží v Hlučíně není 1,5 km, ale 600 m přímou čarou nebo necelých 800 m po ulicích.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
19.04.2007 (21:46)  
To je něco jako taková v Pod lesom je to tady někde ve Fotogalerii
19.04.2007 (21:21)  
Slibů tehdy bylo dost, ála nahradíme staré šaliny moderními stroji, vlak bude jezdit až do OVY atd. Místo toho byly tramvaje v klidu zrušeny a v tělese původní dráhy vede frekventovaná silnice č. 56 Hlučín - Ostrava. Zrušit ji a vést kolejové těleso nejvhodnějším způsobem, na který přišli naši předkové již dávno, se asi nepodaří. Jak chtějí ČD vést novou trasu přes hustě zastavěné oblasti Ludgeřovic a Petřkovic zatím nikdo nevyjevil.
registrovaný uživatel karel.f  mail  
19.04.2007 (18:48)  
Já si ještě stihnul projet trasu Ostrava Svinov - Opava Východ - Hlučín a tam přesednout na bednu a pokračovat po kolejích dál do Přívozu. (1980). Že by to vyšlo ještě jednou no uvidíme.
registrovaný uživatel paolo 
19.04.2007 (18:21)  
Škoda, myslím si, že je to životaschopný projekt.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko