Praha - České dráhy nasazují od 11.4.2007 do R 374/375 Pannonia nový lůžkový vůz řady WLABmz v trase Praha – Bratislava – Budapest. Tento vůz je plně klimatizovaný, disponuje též sprchou a splňuje nejnáročnější parametry na cestovní komfort a bezpečí cestujícího. Lůžkové lístky je možné zakoupit v předprodeji, volná místa doprodává palubní stevard přímo ve vlaku. Ubytovací servis a prodej občerstvení v lůžkovém voze zajišťují Jídelní a lůžkové vozy. Vůz WLABmz je v tomto vlaku ve zkušebním provozu, v případě potřeby bude zálohován vozy řad WLABmee nebo WLAB. Za lůžko zaplatí cestující v oddílu Tourist mezi Prahou a Bratislavou 285 Kč, mezi Prahou a Budapeští 399 Kč (1 osoba v 1 směru). Pravidelně jsou vozy WLABmz řazeny do vlaků EN 352/353 a R 378/379 na trasách Praha – Wiesbaden, Praha – München a Praha – Dortmund.
zdroj: Sdělení JLV
1 2 | Zpráv na stránku: |
byste se divili, co se sem tam z Budapešti vrátí. Jsou tam vážně experti na posun. Už párkrát se vozy vrátily se zlomenými nárazníky, utrženými kabely na 3000 V (nebo minimálně aspoň rozbitá keramická objímka těchto kabelů), vymlácená okna na přechodových dveřích od zlodějů a další drobnosti.
No a pak jsem zvědav, jak se budou přesvědčovat maďaři, aby dávali vůz na kabel, kvůli klimatizaci. Neumím si dost dobře představit, že v létě zapnou proud dvě hodiny před odjezdem. Tak rychle rozpálený WLABmz opravdu nevyvětráte.
Nápad je to skvělý a určitá skupina lidí se ho snažila prosadit již do tohoto GVD. Narazili ovšem na absolutní nezájem ze strany ČD. Ono i k zavedení kategorie EN se ČD stavěly velmi zdrženlivě a značku schválili snad až měsíc před začátkem nového GVD.
352/353 je čistě sezonní rychlík. V létě se v tomto vlaku přivážlo každý den do Prahy 400 korejců. Ono všeobecně přes zimu je menší poptávka. Cestujících pomalu přibývá a už si zvykli jezdit i do Frankfurtu na letiště.
Jinak připomínám, že do Budapešti není vyhlášena kategorie DeLux, takže máte vyjímečnou možnost si za 14 Euro vyzkoušet DeLux oddíl.
Nebo udělat spoj EN Košice - Dresden/Berlín ;-)
je pravda, že obsazenost WLAB v relaci na východní Slovensko je nejvyšší, ale zkuste si porovnat ceny luzkovych priplatku v relaci Německo X Slovensko a přepočítat na obsazenost WLAB a vyjde Vám větší výdělečnost u relací do Německa. Navíc nemalou roli hraje jistě i fakt, že ze Slovenska za prací se sem bude jezdit vlakem, ať tam budou řaděné vagóny jakékoli, zatím co Němci, pokud jim nenabídneme odpovídající kvalitu, příště pojedou autem nebo letadlem.
A která relace je dle Vás nejvíce výdělečná?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.