Moskva – Ruské železnice, největší dopravce na světě, jenž zaměstnává 1,3 miliónů zaměstnanců, potřebuje na svoji modernizaci téměř 300 miliard €. Podle ředitele RŽD Vladimíra Jakunina nejde s ohledem na rozlohu státu o gigantickou, ale o adekvátní sumu. Podle deníku Vědomosti je Jakunín blízkým přítelem ruského prezidenta Putina z doby KGB. Oba mají zájem reformovat RŽD k nepoznání. Na financování modernizace by se mimo státní pokladny měli podílet soukromí investoři, představující západní banky, dopravní firmy a ruští magnáti.
Do roku 2015 mají být vybudovány dvě vysokorychlostní tratě z Moskvy do Petrohradu a z Moskvy do Soči. Poté mají být vysokorychlostními koridory propojena všechna milionová města s připojením na nové ropné regiony na východní Sibiři a na Sachalinu. Do roku 2030 plánuje RŽD rozšířit svou síť o 22 tisíc kilometrů nových tratí.
zdroj: SME
Ono v té Velké zemi toho moc parcelovat mezi další konkurenci nejde … Podívejte se na mapu. Kolem měst existují "prigorodnyje pojezdy" (přímětská doprava), mezi městy dálková doprava, tu či onde je Punkt Km 0.000, kde je nějaké osídlení a tam se zastavuje … Velké zemi by prospěly VRT, tak aby se z Moskvy k Tichému oceánu / zpět nejezdilo týden …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.