..: Tunel do Berouna bude dražší :..

Ilustrační fotoBeroun - Projekt nejdelšího a nejdražšího železničního tunelu v Česku mezi Prahou a Berounem je hotov. Správa železniční dorpavní cesty počítá s tím, že se začne stavět v roce 2010 nebo 2011 po získání územního rozhodnutí. První vlaky s cestujícími by tunelem mohly začít jezdit v roce 2016 a cesta se zkrátí na 18 minut. Tunel bude dlouhý 24,7 km (původně se počítalo s 20 kilometrovou délkou) a vlak vyjede z tunelu těsně před berounským nádražím. Původně se plánovalo vybudovat most přes říčku Loděnici, proti kterému protestovala obec Svatý Jan pod Skalou.

Koleje budou vedeny ve dvou jednokolejných tubusech, které budou každých 400 metrů z bezpečnostních důvodů propojeny chodbami. Na území Prahy bude mít tunel 2 vyústění - pro nákladní vlaky u Malé Chuchle a osobní vlaky budou vyjíždět u Barrandova. Tunel budou projektován na rychlost 300 km/h. "Na modernizaci této trati půjde do roku 2016 celkem 75,6 miliardy korun," řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Anna Kodysová.

Část této sumy pokryje příspěvek z Evropské unie, zbytek získá stát půjčkami. Kvůli prodloužení tunelu vyjde jeho stavba na 30 miliard korun - vláda si vezme úvěr 17,2 mld. Kč a SFDI 9 miliard korun. Stavba železničního tunelu z Prahy do Berouna patří mezi priority ve stavbách na železnici.

zdroj: iHned.cz


CSPSV | 12.4.2007 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
19.04.2007 (20:33)  
barguzin: Jen k té modernizaci a využití pro nákladní dopravu tratě 173 Praha-Smíchov - Beroun-Závodí. Dnešní stav tratě je takový že modernizace by byla určitě vhodná, avšak aby zde mohli jezdit náklady musely by se ve stanicích prodloužit dopravní koleje tak aby se zde nákladní vlaky mohli křižovat. A dále by byl problém se stávajícím osobním provozem, kdy jezdí Os každou hodinu, nákladní vlaky na trať vecpat. Provoz motorových lokomotiv by tu byl neúměrně dražší. A další háček, z této tratě není napojení na most inteligence.Nejsi místní a tak je toto jen takové osvícení situace na trati přes Rudnou.
registrovaný uživatel barguzin  mail  
15.04.2007 (19:30)  
Traťou z Prahy do Berouna som ešte necestoval, ale na základe napísaných príspevkov asi situácia na trati 171 nie je ružová. Myslím si preto, že význam nového tunela spočíva najmä v odľahčení starej trate. Časová úspora v tuneli vznikne nielen vyššou traťovou rýchlosťou, ale hlavne neporovnateľne vyššou cestovnou rýchlosťou, pretože rýchle vlaky už nebudu brzdené zastávkovými vlakmi. Z hľadiska ceny aký asi rozdiel môže byť konkrétne pre tunel s rýchlosťami 200,220 alebo 300 km/h? Tunel bude určite vedený ako priamy, takže z toho hľadiska v rýchlosti nie je obmedzenie.Horšie je to v priereze tunela.A na akom mieste pôvodnej trate smerom na Plzeň a v Prahe sa táto novostavba bude zaúsťovať? Podľa mňa by sa VRT mala zaúsťovať až za Berounom, aby sa úsek PHA-Beroun úplne diaľkovou dopravou obišiel.To je ale dosť dlhodobá záležitosť a dovtedy by sa mala riešiť situácia na 171 v čo najväčšom možnom rozsahu (oprava zvršku, autoblok na celom úseku, na k-reporte som videl návrh koľajovými spojkami prepojiť koľaje z mostu inteligencie, čim by vznikol 4koľ. úsek, alebo modernizacia a vyuzitie trate cez Rudnu pre naklady) Tratova rychlost na trati 171 je obmedzena smerovymi pomermi a stiesnenostou uzemia, alebo tech. stavom trate? Sú nejaké aktuálne info na internete alebo nejaké štúdie o VRT PHA-Beroun?
15.04.2007 (11:18)  
V souhrnu lze rici, ze toto forum bohuzel ve sve vetsine nema moc predstavu o tom, jak se v ekonomickem prostredi investuje do "infrastruktury" neboli kapitalovych statku. Zdejsi technicky zamereni lide nechapou, ze v realnem svete muze zvitezit i technicky menecenna varianta, pokud je ekonomicky vyrazne vhodnejsi. Jinymi slovy, sleduje se cost/benefit spise nez technologicka dokonalost.

Drtiva vetsina argumentu, ktera zde padla, ma sice "neco do sebe", ale na jejich zaklade opravdu nejde dospet k zaveru, ze 30 (nebo kolik) giga nacpanych do tunelu na Beroun je nejlepsim zuzitkovanim tech penez. Nejsem odbornik na socialistickou ekonomiku, ale i v ni by se mel konstruovat maximalne neprustrelny "benefit case" podporujici danou variantu vuci jinym moznym.

Takze po precteni argumentu vidim tyto dva zasadni:

I. 171 a jeji kapacita
======================
K tomuto mohu za sebe dodat, ze (a) nakladu jsem tam po konci totace moc nevidel a jejich narust nezda se mi pravdepodobny; (b) na trati je predpotopni baboblok (c) prostor pro dodatecnou kolej mezi Radotinem a Dobrichovicemi by se taky nekde nasel (minimalne Radotin-Cernosice(mimo), Mokropsy asi most-Dobrichovice).

II. Poptavka po VRT a jeji konkurenceschopnost
==============================================
Zminky o VRT do Parize a Londyna jsou zajimave, ale prijdou mi z ekonomickych duvodu jako jedno velke sci-fi.

Tusi nekdo, jake jsou prepravni proudy (letadlo+auta) do zminenych mist?
Kolik lidi by VRT (za jizdne v radech TGV) pouzilo pro cesty do techto relaci? (Kolik "normalnich" lidi si v soucasnosti muze dovolit jet normalnim vlakem na zapad?)

A kolik lidi na kratsi vzdalenost (Mnichov) preferuje auto diky komfortu cesty point to point?

Pokud vam I. vyjde jako opravdu neresitelne a II. jako vyrazne uzitecnejsi nez dat ty penize na Praha-Kladno, Praha-Liberec nebo revitalizace trati typu Kolin-Brno + dalsich regionalnich, tak at se ta dira do Berouna klidne udela...
15.04.2007 (1:15)  
to Frantisek: Ano, to zajiste mozne je. Nejlepe uplne zrusit zeleznici. A pak budeme jen calovat z dani na znicene silnice, cichat smrad atd.

To snad ani nemuzete myslet vazne. Nebe nad Evropou je precpane, letecka doprava zoufale neekologicka a hnusne protlacovana danovymi ulevami apod. Prave tomu by mela existovat alternativa v podobe VRT.
registrovaný uživatel vrbam 
14.04.2007 (23:15)  
Musím tu také vypíchnout rychlodráhu Praha - Kladno, spekulace jsou staré u 50 let a bez zjevného výsledku. Společně s tím byla i projektována rychlostní silnice R6, která se momentálně dostavuje a teď končí u Pavlova, kde se stavba zarazila na cca 5 let kvůli penězům. Tak jsem opravdu zvědav na tu trasu Praha - Beroun v tunelu.
14.04.2007 (10:45)  
Muj názor,lajcky,je,ze tunel by se mel postavit.Uz jen pro to,ze vznikne nova trat,kam se presunou vyznamnejsi spoje typu EC/IC/R, plus nejake spesne vlaky Beroun-Praha,ale musim vzit v potaz,ze na stavajici trati dojde k uvolneni trati k tomu,aby zde mohlo dojit k rozvoji regionalni trati.A tim k prilakani dalsi klientely mezi Prahou a Berounem.At uz tunelem,tam by se cestujici urcite nabraly od plzne pres beroun-smer tunel,a na stavajici trati 171 regionem.Pokud by do tunelu byl zakomponovan i napojeni z mostu inteligence,tzn. nakladni doprava by byla vedena primo,a rychleji,tak vydim dosti velky narust v cestujicich,a pak o navratnosti by se dalo uvazovat ne sice v kratke,ale urcite realne dobe cca 20 az 30 let.Samozrejme ze to bude mit vliv i na to,cim se budou cestujici vozit,ale to uz je zase otazka jina.Kazdopadne tunel 300 km/hod.Tuto myslenku vitam,i kdyby se tam melo jezdit jen 200,tak urcite do budoucna to najde uplatneni,az dojde k plnemu zvyseni na trati praha nemecko.Pak bych videla,ze by jsme se mohli v praze dockat i ICE nebo i (kez by) TGV.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
14.04.2007 (1:31)  
František: Už třeba jen proto, že po dálnici se nikdy nebude moct jezdit víc než 160 km/h.
14.04.2007 (0:27)  
Taková provokativní otázka - proč stavět tunel mezi Berounem a Prahou, když už zde máme perfektní dálnici až z Německa? K čemu je prospšné stavět souběžně dálnice a VRT? Nebylo by lepší zde dálkové vlaky úplně zrušit a nahradit je autobusy? Ty by krásně využily silnice a nevynucovaly by si nové miliardové stavby... (Nebo jsme neměli stavět dálnice?) Podle mě i stát by se měl chovat úsporně, ne vše je opravdu POTŘEBNÉ, jak se zde kdosi nepřímo vyjadřoval o VŠECH dopravních stavbách. A co udělat ještě vodní kanál Beroun - Praha??? (Nebo opustit dálnici i kanál a převést dopravu na železnici? Ale jděte, copak to někdo chce?)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
13.04.2007 (23:38)  
na 171 je možné dosáhnout 120 km/h v úseku Praha-Smíchov až k přejezdu za Radotínem. Pak z Mokropes do Řevnic střídavě 120 až 100, co profil umožní.
13.04.2007 (20:39)  
plně chápu narozného co chtěl říc a měl na mysli ovšem musím souhlasit s luxianem.
No ale když tunel na Beroun tak to pak i na Kralupy,Kladno,Nymburk a vůbec zakopat masnu a hlavák pod zem zintegrovat s metrem aby to bylo spravedlivý.Jak někdo vysvětlí lidem že tunel musí být jenom do Berouna,když je to samí na Kralupy a metro na letiště.Vid 171 a 091 jsou na tom úplně stejně.
Rail:na 171 je 120 km/h nemožná.Max 100.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko