..: ČD chtějí ve vlacích zlepšit signál mobilních operátorů :..

Mobilní telefonPraha - České dráhy začnou ještě do poloviny roku testovat speciální zařízení, které by mělo výrazně zlepšit signál mobilních operátorů ve vlacích. S odvoláním na mluvčího ČD Aleše Ondrůje to v úterním vydání píše týdeník Profit. Zařízení bude umístěno přímo ve vlaku, zpočátku pouze ve vozech první třídy na nejdůležitějších linkách EuroCity a InterCity.

Telefonní signál na mnoha místech hlavních železničních koridorů zatím úplně chybí nebo je slabý. Přitom se však vlaky vyšší kategorie těší stále větší oblibě mezi podnikateli a manažery, pro které je kvalitní spojení se světem během jízdy nezbytností. S rostoucí oblibou vlaků tak roste také nespokojenost cestujících, kteří nemohou telefonovat a připojovat se na internet, píše Profit.

Zábřeh na MoravěVinu za současný stav dráhy odmítají. "My jsme jen přepravce. Samotná infrastruktura jako koleje a nádraží patří úplně jinému podniku - Správě železniční dopravní cesty," řekl Ondrůj. Naopak zástupce SŽDC Josef Šibrava Profitu řekl, že rozsah poskytovaných služeb zákazníkům je věcí dopravce.

Špatné pokrytí hlavních železničních tras je ale podle týdeníku také vinou hlavních mobilních operátorů, kteří svůj signál zatím směrovali především na města, vesnice a hlavní silniční tahy. "Nyní je tato fáze téměř dokončena, a proto chceme zkvalitnit pokrytí frekventovaných železnic," řekla k tomu mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Podle ní má slabý signál ve vlacích vyšších kategorií ještě jednu významnou příčinu. "Tyto vlaky jsou vybaveny pokovenými skly z důvodu lepší tepelné izolace. Tato skla však představují významnou překážku pro šíření GSM signálu do vnitřního prostoru vagónu," řekla Kemrová. Právě to by mělo vyřešit speciální zařízení, tzv. GSM Repeater, na jehož zavádění s drahami spolupracují všichni tři mobilní operátoři.

České dráhy v dnešní tiskové zprávě uvedly, že sledují stejný trend jako dopravci například v Rakousku či v SRN - osadit vybrané vozy dálkové dopravy - určené zejména pro byznys klientelu zařízením podporujícím příjem GSM signálu. Na vybraných spojích kategorií EC/IC provozovaných mezi Prahou a Ostravou hodlají České dráhy nasadit od května vůz první třídy vybavený zkušebně zařízením podporujícím příjem GSM signálu tzv. GSM Repeaterem. Cestující a také zaměstnanci Českých drah budou mít na vybraných spojích ve voze označeném spciální značkou symbolizující podporu příjmu GSM signálu možnost po několik měsíců zkoušet kvalitu mobilního signálu podporovaného instalací zařízení GSM Repeater.

Ilustrační obrázekČeské dráhy a dceřiná společnost ČD Telematika zahajují - ve spolupráci s mobilními operátory - zkušební provoz zařízení GSM Repeater v návaznosti na zájem dále rozvíjet nabídky podporující velký příliv byznys klientely do vlaků ČD - zejména do spojů kategorie SC, EC a IC. GSM Repeater je doplňkové zařízení, které podporuje GSM signál všech operátorů z již existujícího pokrytí. "České dráhy vyhodnotí jak technologickou část zkušebního provozu, tak současně obchodní potenciál s možností většího rozšíření podpory GSM signálu ve vlacích Českých drah. Například u některých zahraničních dopravců v Rakousku či v SRN je tato služba součástí servisního balíčku první třídy určeného pro byznys klientelu," uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Současně hodlají České dráhy v úzké součinnosti s mobilními operátory a Správou železniční dopravní cesty (vlastníkem kolejové infrastruktury) dále spolupracovat na cíleném dokrytí železniční sítě - včetně například nově budovaných i existujících tunelových úseků a koridorových tratí.

zdroj: Finanční noviny (ČTK), Tisková zpráva ČD


JRtrain Poslat mail autorovi | 11.4.2007 (0:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pato 
12.04.2007 (19:25)  
Tak nevím ale logicky, když budu na horách bez signálu tak taky nebudu požadovat Spravu chráněné krajiné oblasti aby mě zprostředkovala signál, ale operátora,ne?
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
12.04.2007 (17:47)  
Miroslav Zikmund: "Každý model má svoje klady i zápory."

A pokud mi není ten výpravčí ochoten prodat lístek na vlak jisté minoritní společnosti, kterou bych chtěl jet, tak to má pro mě stejný význam, jak kdyby tam ty lístky neprodával vůbec. Ano, pro monopol je toto optimální řešení. Ale já nemusím monopoly. Teda tu hru MONOPOLY jo, ale jinak ne. :-D
12.04.2007 (17:23)  
Trapné je, když tiskový mluvčí ČD a šéf odboru, který má provádět marketing v osobní přepravě označuje svoji firmu za přepravce – přepravce je ten, kdo podává zásilky k přepravě (odesílatel); ten, kdo přepravuje osoby a věci je dopravce …

ad InterCity :
na základě smlouvy se SŽDC vykonávají ČD za úplatu činnost, která se podle zákona o dráhách nazývá "provozování dráhy". Na základě jiného smluvního vztahu se SŽDC jsou ČD "provozovatelem drážní dopravy", tedy dopravcem, který za úplatu používá železniční dopravní cestu k zajišťování přepravy osob a věcí.
Z hlediska "daňového" poplatníka je stávající model ČD efektivnější než model slovenský. Na Slovensku je v řadě stanic výpravčí ŽSR a vedle toho pokladní ŽSSK, přičemž produktivita práce té pokladní je podle intenzity vlaků taky 3 hodiny denně. Drobné železniční stanice nejsou komerčně obsazeny, ačkoli tam je výpravčí, takže jízdenky se prodávají ve vlaku – to znamená, že průvodčímu náleží odměna z tržeb, ta je součástí mzdy, resp. mzdových nákladů zaměstnavatele i v položce zdravotní a sociální pojištění. Možností je, že ŽSSK nějak zainteresuje ŽSR na tom, aby výpravčí prodával jízdenky, nicméně za tento prodej bude muset něco zaplatit, čili o tohle se sníží tržby. A teď je otázka, zda takového příjmy ŽSR vyváří náklady, které budou míst s tím, že výpravčí bude mít komerční zkoušky a bude si udržovat znalost příslušných předpisů.
V řadě stanic, relativně velkých není nikdo, kdo by podal cestujícím informace, protože to není náplní činnosti výpravčího – ten nakonec tyhle vědomosti dnes ani nemá.
"český" model umožňuje, aby jízdenky prodával výpravčí … takže produktivita práce českých zaměstnanců je vyšší …, za jedny peníze stihne dělat dvě pracovní činnosti …

Každý model má svoje klady i zápory. V Německu na dopravním trhu působí řada dopravců, kteří až na výjimky "kopou" za společný tým a jízdenka zakoupená v automatu / pokladně DB platí i ve vlacích jíných dopravců, kteří na určité trati mají "oblastní monopol". Příkladem jsou třebas vlaky "Regentalbahn" (Železná Ruda – Plattlig), "BOB" v oblasti Mnichova a řada dalších.
12.04.2007 (12:09)  
Předpokládáš špatně...jediné, co mají ty sítě společného je to, že CDMA pracuje v jedné z variant na podobném rozsahu frekvencí jako NMT, tj cca 450MHz...
registrovaný uživatel PZ 
12.04.2007 (11:47)  
No minimálně předchozí síť NMT není použitelná pro telefonování za jízdy, tak předpokládám, že CDMA by na tom mohlo by stejně.
12.04.2007 (11:43)  
PZ: Opravdové CDMA neplést s CDMA od O2, EDGE je jen upgrade GPRS a Wifi je na 2,4GHz, takže je naprosto nepoužitelné, navíc nepodporuje handover, takže...
registrovaný uživatel cocik 
12.04.2007 (11:00)  
konecne :) uz dlouho plati (nejen) na Haskovi, ze kdo chce v jednicce pracovat, musi sedet v Apee, protoze z Ampzu se na net skoro nikde nedostane ... z tohohle pohledu jsou paradoxne mnohem lepsi stary A nebo AB nez nejnovejsi Ampz :)
registrovaný uživatel PZ 
12.04.2007 (10:30)  
Jde o to, jak se ta technologie popere s pohybujícím se přípojným bodem. CDMA ne, EDGE - musely by se nainstalovat speciální BTSky, Wifi(Breezenet) nepoužítelné kvůli rušení(Breeze navíc malá rychlost), tak pak ten WiMAX... Tak jsem zvědav, jak to dopadne.
12.04.2007 (0:54)  
Hm, proč si všichni myslíte, že bezdrátové připojení na net existuje jen přes mobil?

Rodiče jsou připojeni přes technologii Breezenet. 2,4 GHz vysílač cca. 2 km daleko, ale šlo by to mnohem dál. Dosah se uvádí okolo 10 km minimálně. Na vyvýšeném místě výkonnější vysílačka, na střeše baráku anténa, ve sklepě switch a už se to žene k nájemníkům. Tohle je bezlicenční a prý celkem levná záležitost. Stačí, aby to zahrnul provider do možností, jimiž chce k zákazníkům své kilobitíky a megabitíky dostávat. Co takhle nainstalovat podél koridoru siť takových vysílačů? Zas tolik by to stát nemuselo.

Bezdrátové připojení nabízejí i České Radiokomunikace, tady ale přesně nevím, o co jde. Možností je ale víc, až po satelit a technologii uzpůsobenou pro pohyb okolo v=1 Mach. Ta už ale bude trochu někde jinde cenově, i Lufthansa to po čase vzdala.
11.04.2007 (23:34)  
Cokoliv nelicenčního je na houby, protože ti nikdo nezaručí, že to bude fungovat. A zas tak drahé to není, navíc když se to dá zkombinovat s VPN...

Ad SSID: No mi přijde daleko směšnější, když se v Bdt na Svinově připojuji na SSID "CD_VIP cekarna"
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko