Cheb - Druhou a třetí etapu prací na slapanské železniční trati připravuje město Cheb. Ve druhé fázi chce propojit Slapany - místní komunikace (vedoucí do Podhradu) v celkové délce 4 kilometrů. Ve třetí fázi by měla cyklostezka vést až do Hájů. Celá realizace stavby je závislá na jednání s vlastníky pozemků. Těmi jsou Správa železniční dopravní cesty a České dráhy.
zdroj: Chebský deník
Tzv. slapanská trať - železniční trať z Chebu do německého Waldsassenu a Wiesau byla již od počátku své existence (1865) hojně využívána jak pro osobní, tak i pro nákladní dopravu. Zastávka Slapany vznikla až v roce 1898 a zdejší nákladiště bylo napojeno na čedičový lom. Na významu však slapanská trať začala ztrácet po roce 1883, kdy byl zahájen provoz na dosud existující trati z Chebu přes Schirnding do Marktredwitzu. Poslední přímý rychlík Mnichov – Karlovy Vary tudy projel v roce 1914. I v období po vzniku samostatné ČSR trať patřila německým drahám. Ve třicátých letech tudy jezdilo denně až devět párů osobních vlaků. Dne 8. dubna 1945 bylo chebské nádraží těžce poškozeno spojeneckým náletem, ale slapanská trať byla první, na které byl obnoven poválečný provoz. Ještě v roce 1947 posloužila odsunu německého obyvatelstva. Poté byl provoz přes státní hranici definitivně zastaven.
Do počátku šedesátých let zajížděly do Slapan ještě osobní vlaky – jednalo se o sólo motorové vozy řady M 131.1, nákladní doprava (do textilního podniku ve Slapanech) byla zastavena v roce 1969. Asi kilometrový úsek trati, přiléhající k chebskému nádraží, sloužil ještě koncem devadesátých let k odstavování správkových nákladních vagónů.
Po jednáních s Českými drahami byly koncem 90. let vagóny odstraněny a po výkupu pozemků zde vznikla první část nové cyklostezky. Slavostně otevřena byla v roce 2006 v rámci Krajinné výstavy Cheb - Marktredwitz. Železniční minulost připomíná na česko-německé hranici historické návěstidlo, část kolejí a zajímavá lavička osazená na železničním dvojkolí.
Pro dokončení druhé a třetí etapy výstavby této cyklostezky by měla být využita většina bývalé slapanské trati z Chebu do Waldsassenu.
Doplnil : JRtrain
zdroj: Město Cheb , Na kole.cz , Týdeník Železničář
Jó pardon - ještě jedna trať by měla být předělána na cyklostezku a to zbytky České Západní dráhy, která by měla projít modernizací ve většině své délky a zhruba 40km se hodí na cyklostezku.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.