Wien - Rakouský železniční dopravce objednal dalších 44 elektrických jednotek Railjet společnosti Siemens, které doplní 23 souprav objednaných v loňském roce. Nový kontrakt má hodnotu téměř 500 milionů €, dozorčí rada ÖBB jedná o termínu dodání do konce roku 2013. Dlouhodobý plán dopravce počítá s nasazením jednotek Railjet na vlacích InterCity, kde nahradí klasické soupravy.
S těmito moderními soupravami hodlají ÖBB ovládnout mezinárodní spoje. Železniční spojení mezi Evropskými metropolemi může být zajišťováno pouze vlaky Rakouských drah. S celkem 67 Railjety, s kapacitou 30 tisíc míst k sezení, bude mít dopravce v rukou jeden z nejmodernějších vozových parků v Evropě.
Pro připomenutí uvádíme stručné technické parametry jednotky:
Délka... 184,5 mKapacita... 469 cestujících
Vmax... 230 km/h
Vzduchově odpružené/tlumené podvozky SF 400, které zaručují minimální hluk a vibrace i při maximální rychlosti, dodává Siemens Transportation v Grazu. Celkový design, konstrukci skeletu a návrh interiéru provedla divize osobních vozů Siemens Transportation (PC TS) ve Vídni. Z vnitřního vybavení jmenujme vylepšený informační systém pro cestující, klimatizaci, prostorný interiér, moderní anatomická sedadla či modulární uspořádání vnitřního vybavení vozidla.
zdroj: Siemens
1 2 | Zpráv na stránku: |
To je náhodou dobrá věc udělat ucelenou jednotku a nakonec dát lokomotivu. Není to špatný nápad.
Mimochodem, čelo RailJetů se začíná čím dál víc podobat Taurusům. Ačkoliv mi původní návrh připadal mnohem hezčí a originálnější, chápu, že vzhledem k tomu, že je budou stejně táhnout Taurusy, má to celkem logiku. Je to asi něco podobného jako čela dvoupatrových cityshuttle a 1014.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.