..: ÖBB objednalo další jednotky Siemens Railjet :..

Model EMU Railjet Wien - Rakouský železniční dopravce objednal dalších 44 elektrických jednotek Railjet společnosti Siemens, které doplní 23 souprav objednaných v loňském roce. Nový kontrakt má hodnotu téměř 500 milionů €, dozorčí rada ÖBB jedná o termínu dodání do konce roku 2013. Dlouhodobý plán dopravce počítá s nasazením jednotek Railjet na vlacích InterCity, kde nahradí klasické soupravy.

S těmito moderními soupravami hodlají ÖBB ovládnout mezinárodní spoje. Železniční spojení mezi Evropskými metropolemi může být zajišťováno pouze vlaky Rakouských drah. S celkem 67 Railjety, s kapacitou 30 tisíc míst k sezení, bude mít dopravce v rukou jeden z nejmodernějších vozových parků v Evropě.

Jídelní vůz

Pro připomenutí uvádíme stručné technické parametry jednotky:

Délka... 184,5 m
Kapacita... 469 cestujících
Vmax... 230 km/h

Vzduchově odpružené/tlumené podvozky SF 400, které zaručují minimální hluk a vibrace i při maximální rychlosti, dodává Siemens Transportation v Grazu. Celkový design, konstrukci skeletu a návrh interiéru provedla divize osobních vozů Siemens Transportation (PC TS) ve Vídni. Z vnitřního vybavení jmenujme vylepšený informační systém pro cestující, klimatizaci, prostorný interiér, moderní anatomická sedadla či modulární uspořádání vnitřního vybavení vozidla.

zdroj: Siemens


Martin Grill Poslat mail autorovi | 5.4.2007 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Rakousko


  1 2      Zpráv na stránku:   
06.04.2007 (16:38)  
Kde berou rakoské dráhy tolik pěněz? Ty pořád něco kupují. Taurusy, Railjet, nákladní vozy atd. tohle není normální ne?

To je náhodou dobrá věc udělat ucelenou jednotku a nakonec dát lokomotivu. Není to špatný nápad.
06.04.2007 (11:11)  
Zato maďarština je světová...
06.04.2007 (12:04)  


Vzhledem k faktu, že i MÁV a GySEV patří k zákazníkům Siemensu, a že je Maďarsko sousedem Rakouska...není co řešit ;o)
registrovaný uživatel José 
05.04.2007 (19:38)  
Luxian: Ono to bude spíš tím, že nás rakušáci nemají zrovna v lásce. A čeština není zrrovna světový jazyk..
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
05.04.2007 (19:14)  
S češtinou většinou nemám problém, chybička se občas vloudí...pardon. článek je přeložen z firemního webu, proto ty superlativy a podobné perličky ;o)
05.04.2007 (18:36)  
"Polojednotka" je to jenom proto,že OBB nakoupily tolik Taurusů,že nevědí co s nimi.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
05.04.2007 (16:47)  
Ještě jedna poznámka, která stojí za zmínku: na adrese www.railjet.at lze měnit pouze mezi angličtinou, němčinou a maďarštinou. Evidentně se opravdu nepočítá se zajížděním do Česka.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
05.04.2007 (16:44)  
Poborskiii: Tak to ano, ale kromě Prahy.

Mimochodem, čelo RailJetů se začíná čím dál víc podobat Taurusům. Ačkoliv mi původní návrh připadal mnohem hezčí a originálnější, chápu, že vzhledem k tomu, že je budou stejně táhnout Taurusy, má to celkem logiku. Je to asi něco podobného jako čela dvoupatrových cityshuttle a 1014.
05.04.2007 (16:23)  
...a tu samozrejme nedostanú schválenie, takže ak by mali byť zaradené na spoje Viedeň - Praha, tak by v Břeclavi museli pripriahnuť eso :) (* tiež len irónia)
05.04.2007 (15:11)  
Raquac: Neboj vím, ale je ucelená, jen potřebuje ještě loko ;-)
registrovaný uživatel Raquac 
05.04.2007 (15:06)  
George_Couser: Neni to ucelena jednotka ve smyslu TGV, ICE apod., ale 7 vozu a Taurus.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko