..: Drážní inspekce a Policie ČR chystají akci na železničních přejezdech :..

Ilustrační obrázekPraha - Následkem nezodpovědného chování účastníků silničního provozu jen v loňském roce při 290 nehodách na železničních přejezdech zbytečně zahynulo 42 osob a dalších 149 osob bylo zraněno. Nerespektování výstražného světelného zařízení, přejíždění a přecházení přes přejezd těsně před přijíždějícím vlakem a nedodržování nejvyšší povolené rychlosti, to jsou přestupky, se kterými se Drážní inspekce setkává běžně. Vzhledem k tomu, že ke zlepšení chování řidičů nepřispělo ani zavedení bodového systému, uskuteční se během jara na železničních přejezdech společná bezpečnostní akce Policie ČR a Drážní inspekce.

Ve větším rozsahu se společná přejezdová akce obou institucí uskutečnila naposledy v létě 2005. Drážní inspekce tehdy vytipovala 88 přejezdů, kde nejčastěji dochází k nehodám, a policie na základě těchto podkladů a vlastních analýz vybrala přejezdy, kde monitorovala chování řidičů. Zjistila celkem 342 přestupků, což představovalo pochybení přibližně každého desátého řidiče. Z největší míry se jednalo o překročení nejvyšší povolené rychlosti (například u jihomoravských Valtic jel řidič přes přejezd rychlostí 106 km.h-1), policisté však zaznamenali také přejíždění přejezdů v době, kdy je to zakázáno. Nejvíce přestupků bylo zjištěno v Moravskoslezském kraji, nejméně v Praze.

Celá tisková zpráva DI ČR

zdroj: Drážní inspekce


JRtrain Poslat mail autorovi | 28.3.2007 (17:12)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
31.03.2007 (0:58)  
M. Zikmund:

Aha, takže o té výjimce víte. No já jen, že prve jste vyhlášku sypal z rukávu, ale tohle jste nezmínil... možná by to neznělo tak přesvědčivě. ;)

Ale to je opravdu jedno, už prve jsem jednoznačně pochopil, že drážní úsilí se nenapíná směrem k tomu jak situaci řešit, nýbrž proč to nejde. V tomto jste myslím jenom předpisově dokreslil to, co je zřejmé.

No a k tomu Vám můžu říct akorát tolik: kdybych takový postoj zaujal k řešení problémů, se kterými se v práci potýkám, tak myslím, že si akorát tak můžu dojít na tu celodenní zdravotní prohlídku a jít vymeta koleje.
30.03.2007 (20:08)  
ad xyz : výjimky existují, ale nikde není stanoveno, jak to vlastně s tím dozorem má vypadat – kolik "neprohlédnutých" zaměstnanců může dozorovat jeden prohlédnutý, takže těchto dozíracích experimentů se každý přednosta raději vzdá.
Sedět v případě maléru před vyšetřovatelem, o to nikdo nestojí.
Pro vystavení oprávnění ke vstupu do kolejiště (na trať) při stavebních pracích na koridorech, které se vystavuje zaměstnancům stavebních firem se vyžaduje absolvování kompletní lékařské prohlídky ve smyslu vyhl. 101/1995 Sb. Tuhle prohlídku absolvují i pracovníci v pracovním zařazení projektant apod. u nichž lze s úspěchem pochybovat, že se budou pohybovat mezi jedoucími vlaku. Stačí, když tito pracovníci vykonávají činnost v ochranném pásmu dráhy.
registrovaný uživatel xyz  mail  
29.03.2007 (22:45)  
M:

Ano, ano, znalost (nebo alespoň výklad) předpisů páně Zikmunda je poněkud zkratkovitá a účelová. Pár měsíců zpátky si pamatuji, jak vysvětloval, že bez celodenní zdravotní prohlídky nelze odmetat koleje, a jaksi opomněl připomenout, že tento předpis zná i své výjimky a vlastně by šlo vyslat patřičně prohlédnutý dozor a neprohlédnuté zaměstnance...
registrovaný uživatel M 
29.03.2007 (21:25)  
Zakon jsem cetl. Jenze zakon jaksi je zpravidla myslen v nejakem kontextu. Pokud zaparkuju auto za mega jednim kolem na chodniku, tak je to prestupek. A dostat milionovou "pokutu" za parkovani na chodniku je podle trocha moc a to navzdory tomu, ze je to hrozny zlozvyk.

Omlouvam se za nedueru, ale vase pravnicke rozbory beru s rezervou (viz ta povinnost policistu znat vsecny normy) a poprosil bych o nejaky lepsi vykald toho zakona (pokud mozno ne od JTB nebo jeho pritelkyne, kteri si jakysi zakon take vylozili velmi sverazne)
29.03.2007 (19:54)  
ad M : žádný výklad není třeba, přečtěte si zákon o přestupcích a máte jasno. Tento zákon není nic složitého.
Policista nemůže rozhodnout o odejmutí věci. Policista řeší přestupek v tzv. blokovém řízení, proti němuž není možnost odvolání.
Rozhodnout o odejmutí věci může orgán, který rozhoduje o přestupku ve správním řízení. Proti rozhodnutí správního orgánu lze podat opravný prostředek.
Já bych tento trest ukládal i řidiči, který "nadýchá", případně výtečníkům, kteří co překročí rychlost třebas o 30 km/h.
registrovaný uživatel M 
29.03.2007 (3:12)  
Idealne v noci...:-)
registrovaný uživatel xyz  mail  
29.03.2007 (2:58)  
M:

No, jako nejvhodnější pro měření 30 se mi zdá nějaká zapomenutá, nepojížděná, ale řádně označená vlečka (případně lze doznačit, i přenosně). To by mohlo pomoci... třeba vydělat na osvětové letáky. :) Nebo spíš. :(
registrovaný uživatel M 
29.03.2007 (1:00)  
Nojo, jenze co jsem pochopil, tak v mode jsou zaslepky a zaslepky znamenaji 30... Doufam, ze kdyz uz to budou hlidat (protoze nic jinyho hlidat nebudou), tak aspon nekde, kde v okruhu kilometru od krizovatky silnice-vlak bude aspon jeden strom a ne na mistech, kde je ten vlak videt na vzdalenost, kterou limituje jen zakriveni zemekoule...

Pravda ale je, ze jak pravi autoskola - na prejezdu se zpomalit musi ne kvuli pravidlum, ale kvuli tomu, abyste neprisli o podvozek:-)
registrovaný uživatel xyz  mail  
28.03.2007 (22:11)  
M: Na některých by to mohlo být i 50km/h, kdyby si SŽDC dali do kupy signalizaci... Ach jo.

No a celkově by ty přejezdy trochu poladit. Shodou okolností cestou do/z práce mám dva extrémy: jeden začne blikat, když už je vlak (tedy 810) skoro na dohled a závory padnou prakticky když projíždí. Druhý Vás zase bezpečně před každým žabotlamem zastaví pro jistotu pět minut dopředu...
registrovaný uživatel M 
28.03.2007 (21:44)  
Muze nejaky pravnik (nemyslim pravnik samouk) okomentovat skutecny vyklad § 11, odst. 1 písm.d)? Mozna nejaky policista by mohl - ti to musi znat povinne:-))
Ale mozna by taky slo, ze kdyz nekdo ukradne v obchode cokoladku, tak by se mohl aplikovat stejny paragraf a zlodeji by byla odejmuta ruka. No a v ramci jakestakes primerenosti trestu by za bonbonieru byl trest smrti rozctvrcenim:-)

Jinak celkove vzato - tri kreteni daji auto na koleje, jeden clovek nezna mapu (bohuzel nikoliv obrazne:-) a vysledkem toho bude, ze policajti budou hlidat tricitku na prejezdu. Supr...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko