..: Modernizace rychlíkových vagonů v Polsku :..

Modernizace polských rychlíkových vozů - ilustrační obrázekWarszawa - V Polsku byla dokončena modernizace 81 osobních vozů určených pro rychlíkové spoje. Cena modernizačních prací dosáhla téměř 70 milonů zlotých (v přepočtu 503 milionů Kč) a byla financována z fondů Evropské unie a ze státního rozpočtu. Pro společnost PKP Przewozy Regionalne to znamená velký úspěch - finanční podporu na modernizaci vagonů z fondů EU se jí podařilo získat historicky poprvé.

Co konkrétně modernizace v polském podání přináší?

- kompletní výměna interiéru
- v celém vagoně tepelná a zvuková izolace
- dosazení nových oken (lepší světelnost a estetický dojem)
- zabudovány nové toalety
- vyměněny nástupní dveře (s blokováním během jízdy)
- nové odkládadací prostory pro zavazadla
- vagony také získaly nový lak s ochranou proti grafitti
- instalováno elektronické počitadlo ujetých kilometrů
- a další úpravy pro zvýšení bezpečnosti

Modernizace polských rychlíkových vozů - ilustrační obrázekNa stránkách PKP Przewozy Regionalne si můžete prohlédnout fotogalerii z průběhu modernizací.

První modernizované vozy se vydaly na trasu rychlíku Krakowianka během května 2006. V dalších měsících pak práce pokračovaly na ostatních vozech. Spolu s novým vzhledem nabídnou cestujícím především vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a vylepšené technické parametry. Z celkového počtu 81 modernizovaných vagonů je 24 nově přístupných i pro zdravotně postižené cestující.

Na kterých vlacích se s těmito vozy můžete setkat? Až na jednu výjimku (litevské Šestokai) se jedná výhradně o vnitrostátní spoje:

Pogoń ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok
Konopnicka ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok
Hańcza ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok – Sokółka – Augustów – Suwałki - Šestokai
Krakowianka ... Kraków – Katowice – Opole – Wrocław – Leszno – Poznań – Piła – Kołobrzeg
Roztocze ... Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Bieszczady ... Gliwice – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Światowid ... Szczecin - Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Galicja ... Szczecin – Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl

Trasy vlaků, na které jsou modernizované vozy nasazovány, si také můžete prohlédnout na mapě.

zdroj: PKP Przewozy Regionalne


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.3.2007 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.03.2007 (10:39)  
M: to samozřejmě, o tom místu na nohy jsem mluvil v souvislosti s BDmtee, familiérní proplétání nohou se svou vlastní familíí je OK, ale i tak budete po třech hodinách náležitě ztuhlý (více než z autobusu). Ne každý člověk je ochotem považovat prakticky intimní kontaky s cizím člověkem za pohodlí, navíc jsou i lepší způsoby seznámení :)
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
29.03.2007 (6:24)  
M: Tak to jsi asi jel nějakým zvláštním nikotinovým vozem, protože já zažil jen nekuřácká Bpee. Naopak jsem zažil kuřácké kupátkové Béčko a musím říct, že i když mí spolucestující neholdovali této primitivní a zdraví škodlivé činnosti (čímž jsme byli nekuřácké kupé v hulícím voze), tak z okolních oddílů onen smrad stejně šel i k nám. Velkoprostory jsou buď celé kuřácké, nebo celé nekuřácké...a jednoho krásného dne přijde zákaz kouření v celém vlaku, a to bude moje výhra nad smradem ;o) .

Na druhou stranu ty prasata budou chodit hulit na záchod, a pravděpoodobně si k tomu ani neotevřou okno (zažil jsem v Hradčanech přes Valachy, loni v prosinci) :o(
registrovaný uživatel M 
29.03.2007 (1:16)  
Cestujici - ale jo, jel - pripadam si jak v autobuse a hur se natahujou nohy (tim netvrdim, ze ve velkoprostoru je malo mista). Ke vsemu je to poreseny tak, ze jedna pulka vagonu je kuracka, druha pasivne nekuracka... V tech kupeckach sice na me nekdo cucet musi (nekdy je ale vyhoda, ze se na nekoho muzes divat aji ty:-)), ale taky jsou pripady, kdy je vlak prazdnejsi nebo jsi clen vetsi skupinky a kupe mas pro sebe.
Ze se tam vleze vic lidi beru jako argument dobry (i kdyz od ostatnich ctu, ze by mely byt takrka soukrome vagony:-)), o okradeni ani nemluve... Nicmene soucasne jsi tak popsal i vyhody autobusu:-)) V nocnim buse te asi neokradou, je celej nekurackej a taky na tebe nikdo necuci. Vlastne to zas az tak spatny dopravni prostredek teda nebude:-)) Ja se nestavim ani na jednu stranu, jen se usmivam nad tim, jak jsi autobusy spatne, ale autobusy na kolejich jsou plne vyhod (a tim nemyslim, ze tohle ma reprezentovat zrovna tvuj nazor)

happy - prosim, kdyz na mne reagujes, tak si to nejprve poradne precti, dekuji... Zejmena tuto pasaz: jako rekneme, ze jeden vagon=jedno kupe. Vlakem jede 48 lidi. (mel jsem za to, ze ctenar pochopi, ze toto zjednoduseni jsem uzil z duvodu jednoduchosti vypoctu...). Pokud jde o to vyhaneni stehovaku (mam na mysli lidi, co si MHD pletou se stehovacim autem) do autobusu, tak bud klidny, tam by tezce narazili, protoze tam se za ty kufriky priplaci, takze tohle se ti moc nepovedlo:-))

MZ - priklad s pendolinem a zavazadly je uz dost ohranej a zacina byt trapnej. Pendolino proste neni stehovaci vuz a stejne jako jine vlaky tohoto typu ma ulozna mista na jinych mistech. Pokud si kazdy bude chtit prepravit maximalni pocet povolenych zavazadel, tak se preplni JAKYKOLIV vlak, troufam si rici, ze i jakykoliv svycarsky vlak...
28.03.2007 (23:15)  
Ještě další věc vzhledem k tomu,že se dá s nadsázkou říct,že ČD vlastně živí Pars nova Šumperk.Tak bych s nimi udělal dohodu:(vzor loko) uděláme vám jezdící reklamu po celých vozech speciální nátěrem např.komfort v regionech a vy nám dáte protislužbu třeba 5 modernizovaných vozů 054,056.???
K článku to co je vidět je jen zkulturněné naše B,touto cestou bych nešel.
Naši představitelé by u EU měli více bojovat za dopravu chtít též finance na obnovení vozového parku.
Já bych dopravce podporoval takto:nové -25%,nízkopodlažní dalších -25%,-10% za ekologičnost,z pořizovací ceny vozidla.Když jde něco podobného u busů,tak proč né u vláčků???
To co se mi líbí na našich Bmz je polohovatelné sedačky hlavně, že jsou měkké a opěrky z koženky-člověk si tak v klidu může položit hlavu aniž by měla přítomnost cizích vlasů-velmi praktické.Na madarech bych ocenil ty koberce dole a na stropě-to si připadám jak v arabským světě,oproti linu příjemná změna.
Nevím co je na tom pravdy,možná je to blbost,ale prý naše B byly dělaný na 160 a zdůvodu údržby se snížila rychlost.
28.03.2007 (22:57)  
Já taky vyloženě preferuju kupé.Mám v tom více soukromí, prostoru můžu se natáhnout bud nohy nebo i celej.Otevřít okno,koukat ven(zápach v B je tak rychle vyvětrán),zamknout kupé,zhasnout světla,nastavit rozhlas,teplotu atd.Moje vize os,sp-velkoprostor, od R kupé.Za to v Bpee když nechytnu tu 4 veprostřed,tak mi přijde,že sedím jako v buse,takže s těmito vozy nejezdím.Překvapuje mě,že uznáváte velkoprostor.
Vzhledem k tomu,že někdo rád kupé a někdo velkoprostor tak uznávám vozy Bee na 140 km/h.Nevýhoda je pouze jen v 140 km/h.
Chtělo by to na ŽP anketu ať se lidé vyjádří.Ta výhoda těch Bee spočívá,že si teda každý může vybrat a má větší kapacitu.A ještě k té kapacitě.Určitě jste si všimli,že AB mají 9 kupé a B 10 ačkoliv oba jsou pro 8 lidí.
Nové vozy bych tak pořizoval smíšená typu dnes vylepšených Bee(200 km/h) oddíl pro 6 lidí,tím širší ulička a možnost dalších sedadel-toto se osvědčilo u Beer a Bmz.
Mám rád mzety polohovatelné sedačky a do budoucna bych je vyhradil jako nekuřácké +možnost uzamknout kupé.Nejpohodlnější sedačky jsou v rakušácích.Avšak ty na Kopernikusu Bomz se zase dá normálně otevřít okno což mám rád.Prostě nemusím nevětratelné prostory.U některých Beer a Bee určitě potěší velké stolečky,takže není problém se tam najíst třeba velké pizzy.Mě jde o tu konstrukční netěsnost,abych si tam mohl v klidu položit pití,pracovat na PC nebo něco vypisovat.
28.03.2007 (22:49)  
ad tenzor – jenže pak by musely všechny vozy mít odpovídající místo "pod sedadlem a nad sedadlem". Pendolino cca 1/3 neumožňuje vzít si jakékoli zavazadlo, protože pod sedadlo nelze z konstrukčních důvodů sedadla nic umístit – nad sedadlo taky, protože tam žádný prostor pro zavazadlo není a ta police, která je pro zavazadla určena neumožňuje svými rozměry uložení zavazadla o rozměrech uvedených v článku 79 na straně A48 úředního vydání železničního jízdního řádu.
Ostatně myslíte si, že do klasického koženkového kupé pro osm cestujících lze umístit 8 zavazadel rozměrů 900 x 600 x 400 mm ? Obávám se, že se to nepovede ani v kupé pro 6 osob …
registrovaný uživatel happy 
28.03.2007 (22:17)  
ad M: pokud vlakem jede 48 lidí,potom se má celá souprava zracionalizovat na max 3 vozy s kupé po 6! a netáhnout 8 vagonů.A říkám vám,že stejně do kupé pro 8 lidí se stejně lidí nenacpe!Zkuste takto cestovat a myslím,že okamžitě změníte názor.Ono při 8 lidech není kam dát nohy.Toto je pozůstatek ještě z dob,kdy vlak byl jediným přepravním prostředkem na dlouhé vzdálenosti a spoj,který jel třeba jen 2krát deně to musel odvézt velké množství lidí.Tenkrát to lidem nevadilo,protože byli rádi,že jedou.Ale v dnešní době to považuji za přežitek.Železnice má nabízet komfort a pohodlí.A jestli by průvodčí sockovali poplatky za bágle,tak čd kvůli vašemu 8 místnému kupé přijde o fůru zákazníků,kteří raději pojedou busem.Prostě to berte jako přežitek,stejně jako okna na kličku a dřevěné lavice.
28.03.2007 (21:47)  
M: "Mimochodem - kdyz se tady tak pekne povida proti autobusum a do nebe se vyzdvihuji vyhody vlaku, tak uprimne receno moc nechapu, ze vetsina chce sedet stylem autobus..."

Jsi nikdy nejel velkoprostorem?

U mě je důvod jasný - více soukromí. Ve velkoprostoru na mě nečumí zbytek kupé, nikdo přeze mě pořád někam neleze atd. Pravda, zase se lidi courají uličkou, ale to mi tak nevadí.

Místa na nohy je většinou dost i pro dvoumetrového člověka. Oproti vozům s kupé po šesti místech se tam vejde i víc lidí (Bpee vs. Bee). řekl bych, že i riziko okrádání spících cestujích nějakými (ne)přizpůsobivými spoluobčany je taky nižší.
registrovaný uživatel M 
28.03.2007 (21:33)  
Jiri Kocurek - no, ale pokud jsou mista naproti sobe, tak bud se familiarne propletete nebo tak malo misto bude i kdyz v kupe ty mista budou jenom ctyri, ne?
registrovaný uživatel M 
28.03.2007 (21:30)  
happy - jako rekneme, ze jeden vagon=jedno kupe. Vlakem jede 48 lidi.
-vlak ma kupe po 8 - vlak veze 6 vagonu
-vlak ma kupe po 6 - vlak veze 8 vagonu
Pocet lidi je v obou pripadech stejny, takze ty dva vagony navic evidentne nezaplati... Takze ne, nechapu, co tim chces rict... Ale pokud mas spoctene elasticity poptavky po zeleznicni doprave, tak ti gratuluji (zkus to dat na web a poslat link). Podle tveho vystupovani se zda, ze svuj nazor, ze mene lidi v kupe = pozitivni zmena pro dopravce mas podlozene necim hutnejsim nez pocitem. Ja ten svuj mam jen tim selskym rozumem (pro mistni hnidopichy, ten vypocet nahore jako dogma neberu; nicmene ten efekt "luxusu" v rychlicich efekt ztraty mist v kupe neprebike - dle meho soudu).

Jo a pokud pod vlivem krosen sedi v kupe 6 lidi, tak by pruvodci mel vybirat od nekoho asi nejaky ten peniz navic, protoze pochybuju, ze tam ty krosny jedou solo na vylet. Kdo se stehuje, tak si musi priplatit a CD myslim vylozene stehovaci nejsou... Jak napsal mic - k listku clovek ziskava pravo na misto na sedadle, nad nim a pod nim. Listek na vlak neznamena, ze si muzu vzit, co uvezu. I kdyz by to bylo tak strasne skvele. Az lidi pochopi, ze vlak neni stehovaci auto, tak pak ma cenu bavit se o kulturnosti dopravy. Dost pochybuju, ze vam letadlo v economy vezme 2 kufry a sportovni kabelu, celkem 50 kilo

Mimochodem - kdyz se tady tak pekne povida proti autobusum a do nebe se vyzdvihuji vyhody vlaku, tak uprimne receno moc nechapu, ze vetsina chce sedet stylem autobus...
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko