..: Modernizace rychlíkových vagonů v Polsku :..

Modernizace polských rychlíkových vozů - ilustrační obrázekWarszawa - V Polsku byla dokončena modernizace 81 osobních vozů určených pro rychlíkové spoje. Cena modernizačních prací dosáhla téměř 70 milonů zlotých (v přepočtu 503 milionů Kč) a byla financována z fondů Evropské unie a ze státního rozpočtu. Pro společnost PKP Przewozy Regionalne to znamená velký úspěch - finanční podporu na modernizaci vagonů z fondů EU se jí podařilo získat historicky poprvé.

Co konkrétně modernizace v polském podání přináší?

- kompletní výměna interiéru
- v celém vagoně tepelná a zvuková izolace
- dosazení nových oken (lepší světelnost a estetický dojem)
- zabudovány nové toalety
- vyměněny nástupní dveře (s blokováním během jízdy)
- nové odkládadací prostory pro zavazadla
- vagony také získaly nový lak s ochranou proti grafitti
- instalováno elektronické počitadlo ujetých kilometrů
- a další úpravy pro zvýšení bezpečnosti

Modernizace polských rychlíkových vozů - ilustrační obrázekNa stránkách PKP Przewozy Regionalne si můžete prohlédnout fotogalerii z průběhu modernizací.

První modernizované vozy se vydaly na trasu rychlíku Krakowianka během května 2006. V dalších měsících pak práce pokračovaly na ostatních vozech. Spolu s novým vzhledem nabídnou cestujícím především vyšší úroveň komfortu, bezpečnosti a vylepšené technické parametry. Z celkového počtu 81 modernizovaných vagonů je 24 nově přístupných i pro zdravotně postižené cestující.

Na kterých vlacích se s těmito vozy můžete setkat? Až na jednu výjimku (litevské Šestokai) se jedná výhradně o vnitrostátní spoje:

Pogoń ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok
Konopnicka ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok
Hańcza ... Warszawa – Tłuszcz – Małkinia – Białystok – Sokółka – Augustów – Suwałki - Šestokai
Krakowianka ... Kraków – Katowice – Opole – Wrocław – Leszno – Poznań – Piła – Kołobrzeg
Roztocze ... Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Bieszczady ... Gliwice – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Światowid ... Szczecin - Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl
Galicja ... Szczecin – Poznań – Leszno – Wrocław – Opole – Katowice – Kraków – Tarnów – Rzeszów – Przemyśl

Trasy vlaků, na které jsou modernizované vozy nasazovány, si také můžete prohlédnout na mapě.

zdroj: PKP Przewozy Regionalne


Rastislav Štangl Poslat mail autorovi | 28.3.2007 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Iwan 
02.04.2007 (1:01)  
Vagóny ze SPOT jezdí pouze na rychlících. Nesrovnávejte ich těmi, které mužete potkat ve vlacích vyšší kategorie, protože tady ma PKP něcolepšího.

Mými oblíbenými vagonama PKP jsou ABB Henschel.
1 klasa:
http://www.ic.rail.pl/album_page.php?pic_id=315
2klasa:
http://www.ic.rail.pl/album_page.php?pic_id=316

Popis polsky :
http://www.wagony.net/index.php?url=Z1A
http://www.wagony.net/index.php?url=Z1B

Jezdí taky na EC Polonia (část vlaku, která jezdí do Varšavy, protože krakovská část je něco jinýho).

Zajímaveé jsou taky:

Z2A
http://www.wagony.net/index.php?url=Z2A

152A
http://www.wagony.net/index.php?url=152A

154A
http://www.wagony.net/index.php?url=154A

Některé typy vagonô jse dočekaly taky i zajímavých modernizací:
http://www.wagony.net/katalog/XB-przedzial2.jpg
http://www.wagony.net/index.php?url=XB

Pro M: V Polsku jsou hory a to vyšší než-li české:)

--
Krzysztof Waszkiewicz
http://www.kolej.eu.org/twb/ http://www.eu07.pl http://www.kolej.pl
registrovaný užívateľ M 
29.03.2007 (23:35)  
Nema cenu to hrotit - jeden pendolino/ICE/letadlo vidi jako luxusni prostredek k rychle preprave za vyssi cenu, druhy to ma jako dopravni prostredek, kdyz si jede jednou za mesic dom vyprat spinavy veci z koleje...

BTW - do tech prihradek u dveri se to uz neveslo?
29.03.2007 (22:44)  
M: Pendolino proste neni urcene k preprave lodnich kufru - co je to za kecy? když jedu pendolinem, tak jedu delší vzdálenost, nespíš ji nejedu každý den, ale jen jednou za čas a proto mám velká zavazadla. takže by mělo být schopno něco převézt. bohužel není. pamatuju si na své jízdy, kdy jsem vždycky musel z báglu něco vytáhnout, třeba knížku a pak to tam hrubou silou natlačit... zlaté bmz
registrovaný užívateľ M 
29.03.2007 (22:01)  
Dle SPPO si musí cestující hlídat zavazadlo sám, čili není povinen dávat si zavazadlo někam, kde na něj nemá dohled. Tahle veta mi nedava smysl. Spis bych to formuloval takto: Musi si hlidat bagl, cili je povinen. Ne, prostor pro 330 zavazadel maximalnich rozmeru tam opravdu neni. Konstrukteri asi pocitali s nejakou stredni hodnotou, takze v jednom vlaku bude 20 kufru, v dalsim 50, ve tretim 5 a ve ctvrtem mozna 70. 330 lodnich kufru fakt ubytovat nejde. Pokud to nektere jine vlaky dokazi, tak je to super. Nevyhoda je, ze v 99% jizd tyhle prostory budou nevyuzite a pujde tedy o dost neefektivni vyuziti. Dvojsedacky se take nedelaji siroke tri metry - pro pripad, ze tam budou sedet dva XXXL lide...

Pendolino proste neni urcene k preprave lodnich kufru. Muzete navrhnout umisteni znacky do zahlavi vlaku... Mimochodem - kdyz budu mit tezkej kufr, tak s povdekem uvitam mozna nechat ho na "ulozisti" u dveri a dobrovolne se vzdam tahani kufru kamsi doprostred vagonu vachrlatou ulickou, kde s mym kufrem navic seznamim spoustu cestujicich sedicich v ulicce a nakonec ho v ulicce necham, protoze nahoru ho stejne nezvednu. A neni nic horsiho nez kdyz se potkaji dva kufrari v pulce vagonu s tim, ze by se radi prohodili...
29.03.2007 (21:46)  
ad M : jestliže si cestující vezme do Potěmkina pouze jedno zavazadlo maximálních rozměrů dle SPPO, tak ho rozhodně nepoužívá jako stěhovací vůz, nicméně prostor pro zavazadlo stanovených rozměrů pro všech 330 cestujících v Pendolinu není. Police na zavazadlo umožňuje umístění zavazadla, které je vysoké nejvýše cca 23 cm …
Dle SPPO si musí cestující hlídat zavazadlo sám, čili není povinen dávat si zavazadlo někam, kde na něj nemá dohled a dopravce odpovědnost nepřevezme.
Ve švýcarských vozech klasické stavby jsou "chytrá" sedadla, takže běžný kufr můžete dát do prostoru mezi opěradla, pod sedadlo na němž sedíte a rovněž nad sedadlo. Stejné sedačky jsou v rakouských 4010 z roku 1965.
registrovaný užívateľ M 
29.03.2007 (21:46)  
JP: Nevim, co mam na mysli (heh, to zni hrozne:), ale proste si myslim, ze jsem neco takoveho videl a podotykam, ze nemam na mysli jen vozy ceske, ale jakekoliv vozy na ceskem uzemi. Mozna se pletu, mozna je to dlouho... Co rakousky Bmpz?

Ale souhlas v tom, ze oddeleni "sklenenou prepazkou" je stejne hloupe jako vycleneni nekuracke casti hospody tim, ze se rekne, ze "tyhle tri stoly" jsou nekuracke...
29.03.2007 (15:46)  
M) Máš asi na mysli první sérii českých vozů Ampz 10-91, ty byly skutečně půlené, ale to se típlo s nástupem současného JŘ. Stejnou chuťovku provozovali (?provozují) Maďaři na Hungarii ...

... každopádně půlený vůz, co se kuře týká, je z technického hlediska nesmysl.
registrovaný užívateľ M 
29.03.2007 (14:37)  
Jako a jezdi u nas jen Bpee? Dobre, jak to ma poreseny Bpee nevim, ale rozhodne jsou velkoprostory, ktere smisene jsou (leda, ze by to tipli ted nekdy a nebo moznost druha - jak ten cas leti:-))

Cestujici - vsak OK, proto jsem psal, ze to nemusi byt zrovna tvuj nazor (ale ze tady takove jsou asi pripustit musis:-)
29.03.2007 (12:14)  
Cestující, 84: když byly bpee nové, tak opravdu byly jako polokuřácké - vagon je rozdělený v nějakém poměru takovou skleněnou přepážkou a ta menší část bývala pro kuřáky, ale protože to bylo k ničemu a kouřilo to i do nekuřácké části, později je předělali na čistě nekuřácké.
Co mi teda vadí víc, je větrání v kupé Bee, protože pokud je některý oddíl kuřácký, je cítit kouř často v celém vagonu.
29.03.2007 (11:05)  
M: Já proti busům na Želpage nikdy nepsal.

Konkrétně to Bpee jsem taky nikdy neviděl polokuřácké. Myslím, že se ani nedá zavést jako polokuřácké, protože jednotlivé části vozu neoddělují žádné dveře.

S tím natahováním nohou je to v kupé lepší jen do té doby, než si proti vám někdo sedne, což se v "autobusovém" velkoprostoru stát nemůže. :)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2024 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko