Liberec - Včera podepsaly ČD s Libereckým krajem dodatek ke smlouvě o zajišťování dopravní obslužnosti, který jim garantuje většinu dosavadních výkonů až do roku 2011. Nyní toho chtějí využít a přilákat co nejvíce cestujících. Pomoci jim k tomu má nasazení rekonstruovaných souprav, ale také možnost půjčit si auto na libereckém nádraží. „Nejviditelnější změnou budou nové vlakové soupravy na trati Liberec - Hrádek nad Nisou,“ říká mluvčí ČD Aleš Ondrůj. „Liberecký kraj bude ještě s Jihomoravským první v republice, kde začnou jezdit.“ Na mysli má zjevně 5 souprav RegioNova v nové třívozové úpravě. „Veřejnosti je předvedeme v červnu a pak je hned nasadíme na trať, takže jezdit by mohly už ve druhém pololetí letošního roku,“ dodal Ondrůj. „Půjde o nízkopodlažní vozy, které odpovídají všem nárokům na moderní cestování. Budou vybaveny logem kraje a vevnitř budou k mání informační materiály o regionu.“
Půjčovna aut na nádraží v Liberci
Podle Ondrůje chystají ČD další novinku, kterou ještě lidé neznají. „Pracujeme na tom, aby si mohli půjčit auto přímo na libereckém nádraží,“ říká Ondrůj. „Zároveň chceme dál rozšířit půjčovny kol.“ Nové soupravy na trati Liberc - Hrádek nad Nisou a do německé Žitavy vítá i hrádecký starosta Martin Půta. „Alespoň se české vlaky přiblíží německým, které už na trase jezdí,“ komentuje starosta. Na trati, která patří k nejfrekventovanějším v kraji, jezdí už delší dobu 3 dopravci. Kromě ČD sem vstoupily i 2 německé společnosti.
Podle Půty je výborné to, že vlaky jezdí prakticky každých 30 minut. „Problém je ale v tom, že jízdenky si společnosti, které tu provozují dopravu, vzájemně neuznávají,“ dodává Půta. Ve všední dny cestuje v Libereckém kraji denně kolem 32 000 lidí, o víkendech to je asi o 7000 méně. Kraj letos dotuje vlakovou dopravu v kraji 200 miliony korun. Mezi nejvytíženější patří trasa č. 036 Liberec - Tanvald. Mezi nejméně vytížené naopak patří trati na Semilsku, například v okolí Staré Paky. „O rušení žádných tratí ale zatím neuvažujeme,“ říká mluvčí Libereckého kraje Jiří Langer.
Podle něj naopak cestování vylepšil i nový jízdní řád. „Nově například staví ranní spěšný vlak z České Lípy do Liberce i ve Velkém Valtinově a Pertolticích pod Ralskem, v Turnově a ve Staré Pace na sebe lépe navazují spoje, aby je mohli využívat i lidé z okolí Lomnice nad Popelkou,“ dodal Langer.
zdroj: Mladá fronta DNES
VG: Proč by člověk nevystupoval z auta? Já taky jezdím obojím podle toho, co se zrovna hodí.
fazik: V Lbc v ulici podle nádraží směr Turnov se hodně krade anebo proč je problém s parkováním?
Možná má 814 moderní vzhled ale je to jen moderní někde na vyfocení ve stanici.Jízda je s ní horší než v 810 páč je tam hlučnější motor,jen si s tim zkuste svést a uvidíte.Toto vozidlo nepřivítá ani malé dítě co rodičům taky hned říkalo,"to je jen opravený",seděl jsem naproti.Ano na lokálky kde jsou snilý pražce to stačí.Rozpad bude stejnej.
Mám radši 854 než 843 ta je hlučnější,avšak vlečnáky 043 jsou skvělý.
A znovu, co bylo predevsim nespravne, resp. lzive? Regionova neni novym vozidlem a i kdyz je, jak pise CD4ever, TEMER 100%ne prestavena, je jen TEMER nova. Zda se to jako slovickareni? Nikoliv, prakticky zcela zastarala konstrukce vozu ze 70. let zustala a troufam si rici, ze dnes uz by takovy vuz jako je regionova nikdo nenavrhl a nepostavil. Navic mym pohledem bych rekl, ze je prestavena jen tak ze 60-70% a uvidime brzy, zda nebudou se stavajicim pojezdem ci castmi skrine, ktere jsou puvodni, problemy.
No to je celkem jedno. Už je to jak to je, jediný, co bych chtěl ještě podotknout, tak že byste ho měli nechat na pokoji, protože pokud je to vtipálek, tak mu tím hrajete do karet a pokud to myslí vážně, tak se máte zasmát, a né se tady tak připitoměle dohadovat. To jste pak stejní "exoti" jak on... Prostě kdo to nechápe, toho lituju...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.