Petrohrad - Pracovní povinnosti mne zavály do bývalé metropole Ruska, tedy do Petrohradu, poté Leningradu, a nyní opět Sankt Peterburgu. Ve chvilce volna jsem si prohlédl i expozice tamního železničního muzea. Má dvě části - jednak převážně modelovou, umístěnou v budově, doplněnou fotografiemi a plány, a pak také venkovní, tvořenou reálnými exponáty. Ty jsou vystaveny na kolejích zrušeného Varšavského nádraží.
Zajímavější byla pro mne návštěva venkovní expozice. Zde na 4 bývalých nástupištních kolejích jsou k vidění zachráněné lokomotivy parní, dieselové, dieseloelektrické a elektrické výroby jak převážně ruské a později sovětské, tak i zahraniční. Dále jsou zde v menší míře zastoupeny osobní a nákladní vagony. Zajímavým exponátem je vystavený železniční kanon ráže 305 mm vyrobený v r. 1938 s dostřelem 30 km a využívaný při sovětsko-finském střetu a později v době 2. světové války na ochranu pobřeží Finského zálivu a dále souprava železniční odpalovací pohyblivé základny mezikontinentálních balistických raket s doletem 10.100 km o síle 0,45 Mt vyrobená v r. 1986 v počtu 10 ks.
Vřele doporučuji všem návštěvníkům Petrohradu, kteří mají rádi železnici, aby mimo Ermitáže a dalších úžasných památek "Benátek severu" navštívili i toto muzeum.
LP Dano
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.